Un monopost fără eleron nu s-a mai întâlnit de mai bine de câteva decenii în cursele importante de anduranță. Ei bine, Peugeot 9X8 fix asta este, și, în plus, mai are câțiva ași în mânecă.
Peugeot a epatat dintotdeauna, atât prin designul agresiv, cât și prin tehnica inovatoare cu care și-a dotat mașinile. Iar azi dovedește că nu și-a rătăcit crezul. Monopostul cu care va participa la cursele de anduranță din 2022, Peugeot 9X8, a fost subiectul unei ședințe foto, motiv bun de a ne fi oferite mai multe detalii legate de model. Acesta aduce pe pistă cele mai recente elemente de stil apărute pe modelele de stradă.
Cea mai importantă dintre ele este semnătura luminoasă de forma celor trei gheare, atât pentru faruri, cât și pentru stopuri. Dincolo de a fi doar o declarație de agresivitate, elementele îi vor ajuta pe spectatori să-l recunoască pe Peugeot 9X8 și noaptea. E un element important, din moment ce cursele de anduranță de 24h se desfășoară, timp de câteva ore, pe întuneric. Culoarea în care este îmbrăcat modelul se numește Kryptonite.
Peugeot 9X8 nu va avea eleron
De asemenea, este pentru prima dată în ultimele decenii, când un momopost fără eleron ia startul la Le Mans. Din 1971, toate mașinile care au triumfat aveau acest element aerodinamic. La Peugeot 9X8, rolul acestuia a fost preluat de alte artificii de design integrate în caroserie.
Cele două victorii obținute de Peugeot la Le Mans, au fost apanajul unor modele cu motoare convenționale, V10 pe benzină, respectiv V12 diesel. Acum, felina se electrifică, folosind un sistem de propulsie hibrid. Puntea spate este antrenată de un V6 bi-turbo, de 2,6 litri, ce dezvoltă 680 CP. Acesta este dublat de un propulsor electric, care antrenează roțile din față și dezvoltă 270 CP.
Fotografiile au fost realizate în cadrul unei sesiuni foto, de către Agnieszka Doroszewicz – fotograf de modă și supercar-uri.