Europa va avea rețele de schimbare a bateriilor mașinilor electrice

Schimbare a bateriilor autoexpert.ro

Poți să încarci bateriile mașinilor electrice. Sau poți să le schimbi, atunci când se golesc. Ei bine, Nio optează pentru ambele variante. Astfel, plănuiește să invadeze Europa cu stații de schimbare a bateriilor. Și Renault studiază această variantă.

Cum ți se pare ideea de a schimba bateria, când aceasta se descarcă? Tragi mașina pe rampă, iar mecanismul automatizat face totul pentru tine. În câteva minute, ești înapoi pe șosea, cu bateria încărcată 100%. Sună bine, iar Nio deja folosește acest sistem.

Schimbare a bateriilor autoexpert.ro

În China, compania are mai bine de 700 de astfel de stații de schimbare a bateriilor. Iar planurile până la sfârșitul lui 2025 este să instaleze un total de 4000 de astfel de service-uri rapide în lume. În Europa, abia acum începe munca. Prima stație de schimbare a bateriilor a fost inaugurată în Norvegia.

Schimbare a bateriilor autoexpert.ro

Acest gen de afacere este important pentru clienții care aleg să cumpere mașina fără baterie. Aceștia doar închiriază bateria, plătind o taxă lunară pentru a o folosi. Astfel, inclusiv problema degradării bateriei în timp este eliminată pentru proprietarul mașinii, aceasta fiind pasată în curtea producătorului. Nu mai puțin de 92% dintre clienții norvegieni optează pentru această variantă. Serviciul se numește BaaS, acronimul de la Battery as a Service.

Stațiile de schimbare a bateriilor, o idee veche de 10 ani

Ideea nu e nouă. Când Renault a intrat în lumea vehiculelor electrice, acum mai bine de 10 ani, a considerat că leacul pentru ”anxietatea autonomiei” era schimbarea bateriilor. Așa că s-a asociat cu compania israeliană Better Place, a lui Shai Agassi, care a inventat o rețea de service-uri în care mașina era ridicată, iar bateria goală era schimbată cu una încărcată. 1400 de Fluence electric ar fi trebuit să beneficieze de acestea. Agassi a dat faliment. Ideea a fost lăsată baltă.

Dar, CEO-ul Renault, Luca de Meo, a reluat-o în 2021: ”I-am rugat pe inginerii noștri să găsească o soluție de a reveni la ideea respectivă, și poate o vom găsi la unele modele. Nimic nu e sigur, dar cred că e o oportunitate interesantă. Dim punctul de vedere al business-ului, sunt motive întemeiate de a separa mașina de baterie”.

În concluzie, în timp ce tot mai mulți specialiști văd la orizont un cost al bateriilor Li-Ion de 60 USD pe kWh, sunt companii care continuă să creadă că oferirea bateriei ca un serviciu, deci fără a fi inclusă în prețul de achiziție al mașinii, încă reprezintă o soluție viabilă.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top