McLaren decide să rotunjească un pic cifra puterii maxime a hipercarului lor și anunță versiunea P1 GTR cu nu mai puțin (dar nici mai mult) de 1.000 CP. Așa cum e și normal (și aici facem o aluzie înspre tine, Veyron), mașina asta nu va cunoaște decât asfaltul de pe circuite.
După ce ni l-a arătat cu titulatura de concept anul trecut la Pebble Beach, McLaren urmează să prezinte luna asta la Geneva versiunea finală a lui P1 GTR, varianta de circuit a celui mai puternic hipercar din ogradă. Motorul V8 de 3,8 litri produce acum 800 CP (față de cei 737 CP ai versiunii de stradă), iar motorul electric vine cu încă 200 CP (față de 178 CP), astfel că cifra totală urcă de la 915 CP, la 1.000 CP.
Însă, chiar dacă e atât de multă, puterea nu e totul – McLaren a lucrat și la masa mașinii, eliminând orice element al versiunii de stradă care nu aducea o valoare în plus pe circuit.
De asemenea, pachetul aerodinamic al lui P1 GTR este încă și mai impresionant decât la versiunea de bază, primul lucru care-ți sare în ochi (și ți-i despică în două) fiind eleronul care se înalță la 40 cm deasupra mașinii, cu 10 cm mai mult decât cel adaptiv de la un P1 obișnuit. Împreună cu flapsurile dinaintea roților față, întregul pachet aerodinamic produce o forță de apăsare cu 10% mai mare decât la P1 de stradă – 660 kg la 250 km/h.
Totuși, să nu-ți închipui că P1 GTR este cu mult mai ușor decât fratele lui de stradă – câștigurile realizate de inginerii McLaren se ridică la amețitoarea cifră de 50 de kilograme – însă într-o lume în care fiecare gram în minus contează, aceste 50 de kilograme capătă o greutate care ar putea să te strivească.
Întreaga mașină stă cu 50 mm mai jos decât un P1 de serie, iar ecartamentul față a fost mărit cu 80 mm. Roțile de 19 inci au prindere centrală și sunt învelite în anvelope slick de la Pirelli.
Vopsit în culorile galben și verde ale mașinii sponsorizate de Harrods care a terminat pe podium la Le Mans în 1995, nu va fi oferit decât celor 375 de posesori de McLaren P1 contra unui preț de aproximativ 2,7 milioane de euro.
Oricât de stratosferică ar părea mașina asta, există și niște modele rivale, dacă nu în mod direct (cine își permite un McLaren P1, își permite și încă una dintre mașinile concurenței, deci nu trebuie să aleagă între ele), atunci măcar din punct de vedere al performanțelor: Ferrari FXX K sau recent anunțatul Aston Martin Vulcan.