O asemenea armonie între platformă și sistem de rulare este greu de găsit pe piață. Dar, pentru a funcționa fără reproș, acest mariaj numit Audi A8 60 TFSI e are nevoie de încă un partener, o priză de 220 V. Foto: Adrian Cobzașu
Armonie în sufragerie. Menage a trois. Numește-o cum vrei, pentru că, în final, totul se reduce la doar trei elemente principale: o platformă bine reglată și mare cât un living-room, un sistem de propulsie economic și potent și o priză casnică. Audi A8 hibrid plug-in este o oază de relaxare care împletește toate aceste trei elemente într-o mică operă de artă.
Întotdeauna am considerat Audi A8 drept cel mai echilibrat model al triadei din care mai fac parte Clasa S și Seria 7. Dacă S-ul este simbolul luxului, iar 7-le al sportivității, A8 se așază perfect între ele, cu riscul asumat de a nu fi luat în seamă, de a nu se evidenția prin nimic anume. Dă-i însă o șansă și vei înțelege că e o afirmație falsă. Acum, odată cu montarea sistemului de propulsie PHEV, A8 a devenit o mare delicatesă pentru cei care vizează confortul suprem în traficul urban și sportivitatea pe viraje.
Ca în cazul oricărui test drive cu un model de lux, ne împărțim în două categorii: noi, cei care nu ne permitem o astfel de mașină, dar suntem curioși cum se simte, și voi, cei care puteți și vreți să vi-l cumpărați și care doriți o părere avizată. Eu sunt aici cu răspunsuri pentru toți.
Audi A8 60 TFSI e – onest până-n măduva oaselor
Prima categorie, din care fac și eu parte, trebuie să știe că A8 60 TFSI e face fix ce trebuie, fără să pretindă că ar fi mai mult decât este. Multă substanță asigurată de un echilibru ideal între confortul suspensiei și agilitate, silențiozitate dată de motorul electric, de o antifonare excelentă a caroseriei și de geamurile laterale laminate, precum și – atipic pentru un PHEV, mai ales de lux – un consum extraurban decent la terminarea bateriei.
Pentru a doua categorie, voi săpa mai adânc. Iar cum noutatea absolută este sistemul de propulsie, pe el mă voi axa. Are autonomia electrică mai slabă decât a Seriei 7 (47 vs 50 km), dar accelerează mai repede fără emisii (motoarele electrice dezvoltă 136 CP și 350 Nm vs 113 CP și 265 Nm). În mod pur electric, A8 mi-a consumat cel mai des în București 30 kWh/100 km.
Dacă raportăm acest consum la cei 12,4 kWh utili aproximați de mine, atunci ne rezultă o autonomie urbană reală de puțin peste 41 km, la temperaturi exterioare de aproximativ 10°C. După ce s-a terminat curentul, dacă nu încarci, o să consumi peste 12 l/100 km, de aceea am introdus în ecuație priza, o condiție fără de care un hibrid plug-in este un mare poluator.
➡ Citește aici testul cu Mercedes-Benz Clasa S 💡
Apoi, am ieșit pe autostrada București – Pitești cu bateria goală, unde, la o viteză constantă de 100 km/h, consumul a fost de 8 l/100 km, la o viteză de rotație a vilbrochenului de 1500 rpm. După aceea, am trecut la lucruri serioase. Am resetat computerul de bord, am activat pilotul automat la 140 km/h indicați (viteză la care poți circula fără să fii sancționat), și, la 2000 rpm în treapta a opta, consumul a fost de 10 l/100 km, în condițiile unui rulaj extrem de silențios, care te face să vorbești ireal de încet. Dacă activezi încărcarea bateriei în mers, la 140 km/h indicați consumul urcă la 12,5 l/100 km.
➡ Configurează-ți aici propriul A8! 💡
Cu bateria goală, consumul în modul Comfort pe drumuri naționale și județene a fost de 6,6 l/100 km. În sfârșit, ultimul scenariu pe care l-am testat a fost viteza de încărcare a bateriei în mers. Ei bine, în modul Charge, pe DN1 am încărcat în 80 km curent pentru 30 km, la o viteză medie de 102 km/h.
Adio, matematică; bun venit, artă! Motorul V6 pe benzină se armonizează minunat cu cel electric, fără șocuri, iar la culcarea accelerației, trage bine de tot, cu un zumzet discret. Dacă ai curent în baterie, poți rula electric până la 135 km/h, într-o serenitate de poveste. Practic, un singur lucru aș schimba la A8 60 TFSI e – i-aș pune o baterie mai mare.
Electrificare până la un punct
- Sistem de propulsie rafinat
- Consum mic în afara localității, după terminarea curentului
- Confortabil, dar sportiv
- Silențios, inclusiv la viteze mari
- Autonomie electrică relativ mică
- Frână lipsită de finețe
DATE TEHNICE | Audi |
---|---|
Model | A8 60 TFSi e quattro tiptronic |
Motor termic | |
Nr. cilindri | V6, turbo |
Cilindree (cmc) | 2995 |
Putere maxima/turație (CP/rpm) | 340/5000-6000 |
Cuplu maxim/turatie (Nm/rpm) | 500/1370-4500 |
Motor electric | |
Putere maximă (CP) | 136 |
Cuplu maxim (Nm) | 350 |
Putere totală ansamblu (CP) | 449 |
Cuplu total ansamblu (Nm) | 700 |
Transmisie | automată, 8 trepte |
L x l x h (mm) | 5172 x 1945 x 1471 |
Ampatament (mm) | 1635 |
Masa la gol (kg) | 2375 |
Volum portbagaj (l) | 390 |
Baterie brut (kWh) | 14,1 |
Acceleratie 0-100 km/h (s) | 4,9 |
Viteza maximă (km/h) | 250 |
Consum mixt (l/100 km) | 2,7 |
Emisii CO2 (g/km) | 47 |
Preț (euro cu TVA) | 113.600 |