Fiat 500L, liderul din ianuarie al pieței mașinilor importate

Fiat 500L

În creștere cu 56,3% față de luna ianuarie din anul anterior, piața auto din România are pe locul 4 un model surprinzător, Fiat 500L.

Știm deja că piața auto din România a început anul 2022 cu aplomb, înmatriculările de autoturisme ajungând la circa 9.300 de unități. Raportul Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) dezvăluie însă și o surpriză.

Pe lângă tripleta Dacia – Logan, Sandero, Duster – aflată de ani buni în vârful clasamentului modelelor, pe poziția a patra și cel mai înmatriculat vehicul al unei mărci importate a urcat Fiat 500L, varianta mai încăpătoare a micului Fiat 500.

Modelul italian depășește pentru prima dată vehicule mult mai căutate de obicei pe piața din România precum Renault Clio, Ford Puma sau Skoda Octavia. Asta ca să nu mai vorbim despre vedeta europeană, Volkswagen Golf, care nu a prins nici măcar un loc în Top 10.

Dar, pentru a avea un tablou cât mai exact al înmatriculărilor din ianuarie, trebuie menționat că liderul absolut al clasamentului înmatriculărilor, Dacia Logan, a fost achiziționat de 1.062 de persoane, în timp ce modelul aflat pe locul doi, Dacia Sandero, a fost preferat de 741 de români, iar Dacia Duster, SUV aflat pe locul trei, de 735.

Conform APIA, Fiat 500L a fost înmatriculat în 353 de exemplare, în timp ce pe poziția a cincea și vicecampion al importurilor a fost în ianuarie Hyundai Tucson, SUV cumpărat de 265 de clienți.

Pe locurile următoare în Top 10 se află, în ordine, Renault Clio (221 unități), Ford Puma (217 unități), Skoda Octavia (176 unități), Hyundai i30 (157 unități) și Dacia Spring (148 unități).

Așa cum era de așteptat după evoluția spectaculoasă din ultimele luni ale lui 2020, Dacia Spring este cel mai vândut model 100% electric în România și singurul model „verde” din Top 10.

Fiat 500L a pus umărul la creșterea segmentului monovolumelor

În privința segmentelor de piață preferate de români, situația nu s-a modificat mult față de anul trecut. Cei mai mulți clienți au preferat SUV-urile, vehicule care, după o creștere cu 67,8%, au ajuns să ocupe 42% din totalul vânzărilor de mașini noi.

În preferințele românilor, pe locul doi se află clasa compactă (C) cu o cotă de 25,2% din totalul vânzărilor, iar pe trei clasa mică (B) cu 19,3% din piață.

Grație înmatriculărilor însemnate ale modelului Fiat 500L, segmentul „monovolum” din care acesta face parte a urcat cu nu mai puțin de 543,1% ocupând în ianuarie 5% din piață, adică mai mult decât segmentul mini (A) care a fost ales de doar 3,3% dintre cumpărătorii de mașini din România sau decât segmentul mediu (D) preferat de 4% dintre clienți.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top