SsangYong a anunțat că preluarea de către compania Edison Motors a fost anulată după ce aceasta nu a pătit suma agreată.
Compania sud-coreeană SsangYong a rămas din nou fără proprietar după ce preluarea de către Edison Motors a fost anulată. Edison Motors nu a plătit suma agreată până la termenul limită din 25 martie, iar SsangYong a decis să anuleze contractul de achiziție.
Divorț între SsangYong și Edison Motors
Problemele SsangYong au devenit vizibile la începutul anului 2000, iar salvarea a venit de la grupul chinez SAIC Motor Corp. care a achiziționat în 2004 51% dintre acțiunile producătorului coreean specializat în SUV-uri. Doar că, în 2009, efectele crizei mondiale au forțat grupul chinez să renunțe la investiție.
Doi ani mai târziu un alt mare investitor, indian de această dată, a decis să cumpere 70% din SsangYong. Mahindra, compania devenită proprietar al pachetului majoritar, nu a reușit să readucă SsangYong la profit.
În decembrie 2020, coreeni se văd nevoiți să depună cererea de intrare în insolvență după ce nu a reuşit să plătească o serie de datorii către creditori. Astfel, în aprilie 2021 SsangYong intră pentru a doua oară sub control judiciar după episodul din urmă cu un deceniu.
Dacă Edison Motors ar fi plătit suma de 252 milioane dolari ar fi preluat 95% din SsangYong.
SsangYong va începe din nou căutările pentru un nou investitor, dar spune că își va opri dezvoltarea noilor modele anunțate deja. Compania coreeană și-a modernizat gama prin lansarea noului Korando, Tivoli facelift și Rexton plus modelul 100% electric Korando EV. Coreenii mai au în plan un off-roader numit deocamdată J100, ce ar putea deveni un rival pentru Dacia Bigster.
SsangYong este a patra companie auto ca mărime din Coreea de Sud după Kia, Hyundai și General Motors Korea.