Preluarea SsangYong de către Edison Motors a fost anulată

ssangyong korando emotion

SsangYong a anunțat că preluarea de către compania Edison Motors a fost anulată după ce aceasta nu a pătit suma agreată.

Compania sud-coreeană SsangYong a rămas din nou fără proprietar după ce preluarea de către Edison Motors a fost anulată. Edison Motors nu a plătit suma agreată până la termenul limită din 25 martie, iar SsangYong a decis să anuleze contractul de achiziție.

Divorț între SsangYong și Edison Motors

Problemele SsangYong au devenit vizibile la începutul anului 2000, iar salvarea a venit de la grupul chinez SAIC Motor Corp. care a achiziționat în 2004 51% dintre acțiunile producătorului coreean specializat în SUV-uri. Doar că, în 2009, efectele crizei mondiale au forțat grupul chinez să renunțe la investiție.

Doi ani mai târziu un alt mare investitor, indian de această dată, a decis să cumpere 70% din SsangYong. Mahindra, compania devenită proprietar al pachetului majoritar, nu a reușit să readucă SsangYong la profit.

În decembrie 2020, coreeni se văd nevoiți să depună cererea de intrare în insolvență după ce nu a reuşit să plătească o serie de datorii către creditori. Astfel, în aprilie 2021 SsangYong intră pentru a doua oară sub control judiciar după episodul din urmă cu un deceniu.

Dacă Edison Motors ar fi plătit suma de 252 milioane dolari ar fi preluat 95% din SsangYong.

SsangYong va începe din nou căutările pentru un nou investitor, dar spune că își va opri dezvoltarea noilor modele anunțate deja. Compania coreeană și-a modernizat gama prin lansarea noului Korando, Tivoli facelift și Rexton plus modelul 100% electric Korando EV. Coreenii mai au în plan un off-roader numit deocamdată J100, ce ar putea deveni un rival pentru Dacia Bigster.

SsangYong este a patra companie auto ca mărime din Coreea de Sud după Kia, Hyundai și General Motors Korea.

Via SsangYong

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top