Grupul Bosch a înregistrat în anul fiscal 2021 venituri din vânzări de 78,7 miliarde de euro, în timp ce profitul din exploatare a urcat la 3,2 miliarde de euro.
În exercițiul financiar 2021, Bosch a înregistrat o creștere semnificativă a vânzărilor și a profitului. Veniturile din vânzări generate de furnizorul de tehnologie și servicii au crescut cu 10,1%, atingând 78,7 miliarde de euro, iar profitul din exploatare (EBIT obținut din operațiuni) a crescut cu mai mult de jumătate, atingând 3,2 miliarde de euro. Marja EBIT din operațiuni s-a îmbunătățit, ajungând la 4%, prin comparație cu 2,8% în anul anterior.
„Rezultatul pozitiv al exercițiului financiar 2021 ne oferă încredere în modul de abordare a mediului nefavorabil din anul curent,” a afirmat Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, în timpul prezentării rezultatelor anuale ale companiei.
Grupul Bosch își continuă sistematic eforturile de diminuare a efectelor încălzirii globale, în ciuda mediului economic dificil. În plus, Hartung a anunțat că Bosch va investi aproximativ trei miliarde de euro, în următorii trei ani, în tehnologii neutre din punct de vedere climatic, precum electrificarea și cea pe bază de hidrogen.
Hartung este de părere că războiul va încetini eforturile de reducere a emisiilor de carbon pe termen scurt. În schimb, pe termen lung, va accelera transformarea tehnologică a Europei.
„Factorii de decizie politică pot interpreta această situație ca un semnal de a acționa cu mai multă hotărâre – fie prin acordarea de stimulente pentru creșterea eficienței energetice a clădirilor existente, fie prin extinderea masivă a mijloacelor de producție de energie regenerabilă,” a spus Hartung.
Acesta consideră că electrificarea este cea mai rapidă cale către obținerea neutralității din punct de vedere climatic, atât timp cât se bazează pe energie verde. Ca atare, Bosch continuă să se concentreze pe mobilitatea sustenabilă: în 2021, comenzile companiei în sectorul electromobilității au depășit în premieră valoarea de zece miliarde de euro. Dar Hartung punctează faptul că și hidrogenul este necesar.
În același timp, președintele Bosch a anunțat și faptul că, în următorii trei ani, compania va investi alte zece miliarde de euro în transformarea digitală a activității sale. „Digitalizarea are și ea un rol special în sustenabilitate – iar soluțiile noastre pornesc de la această premisă,” a spus Hartung. Exemplele de astfel de soluții din portofoliul Bosch includ managerul de energie pentru case inteligente și platforma de energie pentru producție conectată.
Și anul 2022 a început bine pentru Bosch. Vânzările grupului au crescut cu 5,2% în primul trimestru.
„Am început anul 2022 în forță. Momentan, ne așteptăm să depășim prognoza de creștere a vânzărilor cu 6% din raportul anual. Cu toate acestea, incertitudinile semnificative cu care ne confruntăm îngreunează obținerea unei estimări mai precise pentru întregul an curent”, a afirmat Markus Forschner, membru al consiliului de administrație și director financiar al Robert Bosch GmbH.
Conform declarațiilor lui Forschner, compania nu va reuși să atingă obiectivul de egalare a marjei EBIT obținute anul trecut. În ciuda unei creșteri preconizate a vânzărilor, aceasta va rămâne undeva între 3% și 4%.
„Această povară asupra rezultatului nostru se mărește considerabil, în principal ca urmare a creșterii costurilor energiei, materiilor prime și serviciilor de logistică. Trebuie să ne pregătim pentru prețuri ridicate și piețe extrem de volatile în continuare. Nu doar producătorii auto sunt nevoiți să reflecte creșterile de prețuri, ci și furnizorii”, a explicat Markus Forschner.
În lumina situației actuale, Bosch și-a rectificat deja așteptările privind economia globală. Compania se așteaptă ca aceasta să crească cu aproape 3,5% în acest an – la începutul anului încă preconiza o creștere de aproximativ 4%.
Prognoza anterioară pentru o producție auto de aproximativ 88 de milioane de autovehicule și o creștere anuală de 9% probabil nu vor fi atinse. Forschner consideră că motivele de la baza acestei situații includ reapariția efectelor adverse ale pandemiei de coronavirus în China și criza continuă a semiconductorilor.
Bosch intră pe o piață de 14 miliarde de euro
În vederea susținerii combaterii eficace a efectelor climatice, Bosch intră în afacerea dedicată componentelor pentru electroniza hidrogenului. Compania intenționează să investească aproximativ 500 de milioane de euro în această nouă ramură de afaceri până la sfârșitul deceniului, jumătate din această sumă urmând a fi investită până la lansarea pe piață, planificată pentru anul 2025.
„Avem o bază solidă de la care să pornim dezvoltarea tehnologiilor pe bază de hidrogen și dorim să ducem mai departe producția de hidrogen din Europa. Ne așteptăm ca piața globală de componente pentru electrolizori să atingă aproape 14 miliarde de euro până în 2030”, a menționat președintele Bosch.
Se preconizează că pilele pentru producția de H2 vor intra în producție în 2025.
300 de milioane de euro pentru sectorul pompelor de căldură
„Peste o treime din nivelul emisiilor de carbon provine de la clădiri. Prin urmare, combaterea schimbărilor climatice trebuie să aibă loc și la nivelul locuințelor,” a mai declarat Christian Fischer.
În calitate de vicepreședinte al consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, îi revine și responsabilitatea asupra sectorului Tehnologie pentru construcții și energie.
Din ce în ce mai des, cerințele legale pentru noile clădiri construite în întreaga lume reflectă următoarea situație: de exemplu, doar în Germania, 65% din noile sisteme de încălzire trebuie să fie alimentate cu energie din surse regenerabile, până în 2024.
Ca atare, „Bosch va investi alte 300 de milioane de euro în sectorul pompelor de căldură, până la jumătatea deceniului,” a afirmat Fischer, adăugând că „piața va crește anual cu 15% – 20%, până în 2025. Ne propunem să creștem de două ori mai repede decât piața.
Una dintre principalele preocupări ale inginerilor Bosch, electrificarea vehiculelor, trece la un nou nivel. Bosch se așteaptă ca Pactul Verde European să ofere o susținere decisivă în acest sens.
„Toți producătorii auto caută să obțină cea mai mare cotă posibilă din piața autovehiculelor electrice. Bosch se consideră drept cel mai important furnizor de sisteme de propulsie electrice pentru autovehicule”, a declarat Markus Heyn, membru al consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH și președinte al sectorului de activitate Soluții de mobilitate.
El a afirmat că o sarcină tehnică esențială este menținerea sistemelor de propulsie, inclusiv a acumulatorilor, la temperatura corectă și asigurarea confortului climatic necesar la nivelul cabinei. Managementul termic inteligent poate spori autonomia autovehiculelor electrice cu 25%, a remarcat el.
În acest sens, Bosch a dezvoltat o soluție preintegrată: unitatea termică flexibilă sau FTU. Cu ajutorul FTU, Bosch pătrunde pe o piață pentru care preconizează atingerea unui nivel de 3,5 miliarde de euro până la sfârșitul deceniului.
Pentru autovehiculele electrice pe bază de celule de combustie, Bosch va demara în acest an producția de sisteme de propulsie cu celule de combustie pentru camioane. „În locația din Bamberg ne propunem să producem pile cu o putere la nivel de gigawați până la mijlocul deceniului. Până în 203, utilizarea unui camion cu celule de combustie nu ar trebui să coste mai mult decât cea a unui motor diesel – acesta este obiectivul nostru”, a menționat Heyn.
Bosch și-a suplimentat încă o dată cheltuielile de capital pentru celulele de carburant, până la aproape un miliard de euro între 2021 și 2024.