Renault a prezentat conceptul Scenic Vision, un studiu de design ce anunță un viitor model alimentat cu hidrogen ce va fi adăugat în gama constructorului francez în 2024. Conceptul a fost dezvălui în cadrul evenimentului ChangeNOW 2022.
Prin vocea CEO-ului Renault, Luca de Meo și a designerului șef, Gilles Vidal, constructorului francez a dezvăluit un concept numit Scenic Vision. Cu un nume important folosit și în trecut de francezi, Scenic Vision pune accent pe sustenabilitate. Viitorul model bazat pe acest concept va fi integrat în gamă deasupra actualului Megane E-Tech Electric.
Renault Scenic Vision
Modelul este complet electric, dar va folosi un range-extender pe hidrogen pentru alimentarea bateriei. Dimensiunile conceptului Scenic Vision sunt 4490 mm lungime, 1900 mm lățime și 1590 mm înălțime. Este cu 280 mm mai lung față de actualul Megane E-Tech. Iar ca aspect general, Scenic Vision renunță la ideea de monovolum pentru linii inspirate de modelele SUV.
Cu o parte frontală agresivă caracterizată de blocuri optice LED și lumini de zi cu o nouă semnătură luminoasă, Scenic Vision este o prezență impresionantă. Din lateral, se remarcă portierele ce se deschid opus prin apăsarea unui buton tactil. Nu există montant B, pentru a face accesul foarte facil în interior, dar cel mai probabil toate aceste elemente nu se vor regăsi pe modelul de serie. Gilles Vidal, designer-ul șef Renault, spune că modelul este gata în proporție de 90% pentru producția de serei, dar designul exterior va evolua.
Trenul de rulare este compus din motorul electric de 220 CP amplasat pe puntea față și preluat de la Megane E-Tech și bateria mai mică de 40 kWh. Dar, pentru a mări autonomia, Renault a adăugat și o pilă de combustibil pe hidrogen. Un rezervor de 2.5 kg pentru hidrogen a fost amplasat sub capotă, iar autonomia oficială anunțată este de 800 km. Renault spună ce infrastructura pentru o alimentare facilă cu hidrogen va exista abia în 2030.
De aceea, la lansarea modelului de serie bazat pe Scenic Vision în 2024, francezii vor folosi platforma CMF-B, în versiune electrică clasică, identică cu Megane E-Tech. Platforma cu pilă de hidrogen va fi utilizată ulterior.
Francezii spun că în construcția conceptului Scenic Vision au fost folosite materiale reciclate în proporție de 70%. Designerii au ales un interior minimalist, scaunele și podelele fiind fabricate din plastic reciclat 100%. jantele aerodinamice au diametrul de 21 inch, iar logo-ul Renault este fix.
De asemenea, Renault aduce în față o serie de sisteme noi de siguranță pentru conceptul Scenic Vision. Safety Score, de exemplu, analizează constant stilul de condus, apăsarea accelerație, fluiditatea manevrelor, neatenția și alți factori pentru a oferi la final un scor. Avem și Safety Coach ce preia informații în timp real despre evenimentele de pe traseu, starea vremii și altele și îl avertizează pe cel de la volan.
Via Renault