Peugeot 307 poate fi privit din trei perspective. Comercial, a fost un succes. Din păcate însă, fiabilitatea a avut puțin de suferit. Dar aspectul rămâne șic și azi.
Conducere
Poziția la volan se reglează extrem de fin, scaune mari și comode, instrumente extrem de lizibile, comenzi ergonomice – cu un asemenea tratament, șoferul nu mai trebuie decât să pună contactul și să se bucure de dinamica francezului! Chiar dacă direcției îi lipsește un pic servoasistarea la manevrele pe loc, acesta este un fapt benefic pentru controlul la viteze mari. Frânele sunt bine dimensionate. Clar, 307 nu este un hatch agil, dar e suficient de dinamic.
Interior
În față se stă bine și dotările nu dezamăgesc. Pasagerii de pe banchetă însă au sentimente amestecate. E drept că înălțimea interioară creează o senzație de spațiu virtual, dar locul pentru genunchi e redus. Și locul central este incomod, în special din cauza tunelului central mare. În cazul versiunii break, situația e mult mai bună, ampatamentul mai mare și cele trei scaune individuale din spate fiind de ajutor. Materialele și asamblările nu sunt de top.
Peugeot 307 – Versiuni cu probleme
Motoare:
1.4/1.6 16V
• Zgomot de la cureaua de accesorii (< iul. 2008) -> rola întinzătoare
1.6 16V
• Lipsă de putere (< dec. 2006) -> probleme cu chiulasa
1.4 HDI
• Pornire grea, scurgeri pe la injectoare -> conductele rigide ale injectoarelor
1.6 HDI 16V
• Pierdere de putere -> turbocompresorul
• Miros de gaze de eșapament în mașină -> o-ringurile injectoarelor
• Martor motor aprins (<apr. 2007) -> supapa EGR
2.0 HDI 136
• Lipsă de putere (<apr. 2006) -> senzorul poziției actuatorului turbo
• Pierdere de putere (<ian. 2007) -> carcasa conductei duble de aer
• Zgomot de la cureaua de accesorii -> rola întinzătoare
➡ Test comparativ 508 vs Insignia, Passat 💡
Transmisie
• Pedala de ambreiaj nu revine (<mar. 2006) -> cilindrul de ambreiaj
• Patinează ambreiajul (>nov. 2007) -> kitul de ambreiaj
• Probleme cuplare treapta a 4-a -> de schimbat sincronizatoarele la tr. 3 și 4
Caroserie
• Zgomot punte spate (<aug. 2006) și pe față (<oct. 2006) -> rulmenții roților
• Amortizoarele și arcurile cedează pe față (<sept. 2007) -> de schimbat
• Direcție tare (<mar. 2008) -> pompa de servo
• Probleme de reglare a temperaturii -> blocul de comandă al climatizării
Motor | Perioadă producție | Putere max.(CP) | Viteză max. (km/h) | Acc. 0–100 km/h (s) | Consum mediu (l/100 km) | Recomandare | Detalii |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1.4 16V | 11/03–05/08 | 90 | 172 | 12,8 | 6,5 | • • | A evoluat bine, dar puterea e încă redusă. |
1.6 16V | 04/01–05/08 | 110 | 190 | 11 | 7,4 (7,9) | • • • | Performanțele devin acceptabile. |
2.0 16V | 04/01–05/08 | 138/141 | 205/205 | 9,2/8,9 | 7,7 (8,2) | • • • | Motoul este foarte gurmand, dar are reprize bune. |
2.0 16V 180 | 06/05–03/07 | 180 | 220 | 8,8 | 8,4 | •• • | O putere însemnată pe hârtie, dar motorul este lipsit de temperament. |
1.4 HDI | 12/01–03/05 | 70 | 160 | 16,5 | 4,5 | • | Indicat doar pentru șoferii lenți, atrași de costuri scăzute |
2.0 HDI 90 | 04/01–03/05 | 90 | 179 | 12,8 | 5,2 | • • | Un motor fără performanțe apreciabile, dar foarte suplu |
2.0 HDI 110 | 09/01–09/04 | 110 | 188 | 10,9 | 5,2 | • • • | O alternativă mai bună la drum întins decât versiunea de 90 CP |
1.6 HDI 90 | 03/05–05/08 | 90 | 179 | 12,5 | 4,9 | • • • | Un motor suplu și silențios, care face meci egal cu 2.0 HDI 90, dar consumă mai puțin |
1.6 HDI 110 | 07/04–05/08 | 110 | 188 | 11,2 | 5 | • • • | Foarte bun dacă mergi cu mașina încărcată sau alegi versiunea SW. Atenție la turbo până în 2007! |
2.0 HDI 136 | 12/03–05/08 | 136 | 202 | 9,8 | 5,4 (6,9) | • • • • | Acest motor este perfect armonizat cu caracterul mașinii! |