După ce, luna trecută, coreenii au prezentat modelul Hyundai Ioniq 6, acum ne dau câteva detalii fundamentale. Bateria va avea 77,4 kWh, la fel ca la Ioniq 5, iar autonomia va depăși 610 km.
Nicio surpriză. Ioniq 6 folosește același pachet de baterii de 77,4 kWh pe care l-a primit recent și fratele său, Hyundai Ioniq 5. Și, la fel ca și Ioniq 5, aceasta poate alimenta fie un singur motor (tracțiune spate), două (tracțiune integrală).
Hyundai a oferit detalii doar despre versiunea cu două motoare. Aceasta dezvoltă tot 325 CP și 605 Nm. Cifrele oficiale indică o accelerație 0-100 km/h în 5,1 s, la versiunea de top. Pe baza valorilor lui Ioniq 5, acest timp pare cam pesimist, deci ne putem aștepta la sub 5 s când va fi testat oficial.
Autonomie și încărcare
Cu bateria mare, de 77,3 kWh și motor spate, autonomia sa ar depăși 610 kilometri conform standardului WLTP. Este o creștere cu aproximativ 60 km față de cea a lui Ioniq 5, în principal datorată formei aerodinamice.
Arhitectura E-GMP la 800 V permite încărcarea cu 350 kW pe oră. Astfel, o ”alimentare” 10-80% ar dura numai 18 minute.
Hyundai spune că bateria standard are 53 kWh, adică este un pic mai mică decât pachetul de 58 kWh al lui ”5”.
La fel ca în cazul lui Ioniq 5, există și o funcție de încărcare a vehiculului (V2L). Aceasta le permite proprietarilor să alimenteze dispozitive electrice de la bateria mașinii.
Experiența promite să fie mai sportivă decât Ioniq 5. Există o nouă funcție numită EV Performance Tune-up system. Aceasta permite șoferului să ajusteze asistarea direcției, puterea motorului electric, răspunsul pedalei de accelerație și reglajele suspensiei. Odată ce mașina este setată după propriile-i preferințe, șoferul poate salva configurația în modul Individual.
Există chiar și un “sunet asemănător cu cel al unei nave spațiale” care ”se turează” în funcție de viteză. Un model de performanță Ioniq 6 N va apărea probabil în curând, iar Hyundai ne spune să “fim pe fază”.
Hyundai Ioniq 6 – interiorul
La interior, vei fi întâmpinat de lumini ambientale în 64 de culori cu șase teme preselectate. Un nou sistem de iluminare Speed Sync Lighting poate schimba singur culorile și luminozitatea în funcție de viteza vehiculului. Scaunele opționale Relaxation Comfort Seats se pot înclina în poziție ”de odihnă”, la fel ca la Ioniq 5. Sunt cu 30% mai subțiri decât scaunele dintr-un automobil convențional pentru a ocupa puțin spațiu.
Habitaclul vine în patru combinații de culori: gri închis cu gri deschis, verde-oliv închis cu gri deschis, negru cu maro deschis și complet negru.
Ambele ecrane au diagonala de 12 inchi. Ioniq 6 este primul model Hyundai care oferă actualizări over-the-air. Astfel, se pot actualiza hărțile și chiar primi update-uri de putere și autonomie de la distanță.
Ampatamentul extrem de lung, de 2950 mm, este susținut de jante pe 18 sau 20 inch. Lungimea de 4855 mm, lățimea de 1880 mm și înălțimea de 1495 mm îi conferă un aspect distinct, elegant și sportiv.
Paleta de culori include Gravity Gold Matte, Abyss Black Pearl, Serenity White Pearl, Curated Silver Metallic, Nocturne Gray Metallic, Nocturne Gray Matte, Transmission Blue Pearl, Biophilic Blue Pearl, Ultimate Red Metallic, Digital Green Pearl, Digital Green Matte și Byte Blue.
via Hyundai