Acum aproape doi ani a trecut printr-un facelift optic, care i-a înlăturat din nume sufixul X. Cel mai ieftin Opel Crossland pornește de la 21.311 euro. Iată ce primești în suma asta.
Simplu. Curat. Așa arată noul Crossland, grație zonei frontale Opel Vizor, care propune o grilă ce integrează farurile. Simplitatea designului este amplificată de dotările versiunii standard. Culoarea albă a caroseriei și jantele de 16 inchi incluse în prețul de bază sunt elocvente în acest sens. Primești faruri eco-LED și oglinzi cu carcase negru lucios asortate cu ornamentele exterioare.
Dotările de confort sunt bune pentru un crossover mic și includ chiar și sistem multimedia, și volan îmbrăcat în piele. Nu primești însă cotiere centrale nici în față, nici în spate.
Sub capotă lucrează cel mai premiat motor cu trei cilindri din lume. De origine PSA, acesta a primit ani la rând titlul „Motorul anului“ și are o capacitate cilindrică de 1,2 litri. În cazul de față, primești versiunea turbo de 83 CP cuplată la transmisia manuală cu șase trepte. Este o variantă excelentă pentru toate rutele. În oraș, se simte agilă și nu consumă mult. În afara localității, se descurcă excelent cu caroseria ușoară a SUV-ului mic. Depășirile sunt ușor de făcut, deci nu e nevoie de versiunea de 130 CP. Doar pregătește-te și pentru ceva zgomote aerodinamice la viteze de autostradă, generate de caroseria înaltă.
Cel mai ieftin Opel Crossland e… un pic mai scump
Anul trecut, pe vremea asta, prețul de pornire era de 15.657 euro. Dar există o explicație pentru creșterea de 5600 de euro. Din ofertă a dispărut varianta de bază, cu motor aspirat de 1.2 l și 83 CP. Acum, standard este oferit același motor, dar în versiunea turbo, de 110 CP. Consumă la fel de puțin și vine în plus cu o treaptă – a șasea – la cutia de viteze.
➡ Poți să-l configurezi aici! 💡
Suspensia a avut parte de mici ajustări, care nu au îmbunătățit prea mult ținuta de drum. Însă, per total, Crossland își păstrează înclinarea către confort, în defavoarea stabilității. Acest comportament este amplificat de înălțimea mare a caroseriei (cu 110 mm peste a hatch-ului Astra), care ridică centrul de greutate și produce ruliu pe viraje. Spațiul interior e un atu evident al neamțului. Pasagerii de pe banchetă se bucură de libertate de mișcare a genunchilor și de o distanță apreciabilă între cap și plafon. Cei 410 l ai portbagajului nu te vor face să suferi, dar cei mai versați concurenți oferă mai mult.
În schimb, niciunul nu are forma regulată, cu pereți drepți a portbagajului lui Crossland. Bancheta este rabatabilă fracționat 33/66%.
Dotări standard
Aer condiționat, 4 geamuri electrice, multimedia cu USB și 6 boxe, volan îmbrăcat în piele, faruri eco-LED, pilot automat, asistent pasiv de bandă, recunoașterea semnelor de circulație, 6 airbaguri, asistent la pornirea din rampă, asistent pasiv de bandă, jante oțel de 16 inchi
Dotări opționale
Vopsea metalizată 464 euro, scaune și volan încălzite 278 euro, multimedia Navi Pro 603 euro, cotieră scaun șofer 93 euro, climatizare automată cu două zone + ștergătoare automate + oglindă centrală electrocromată oglinzi parasolar luminate 511 euro, proiectoare ceață 139 euro, cameră marșarier 155 euro, plafon de altă culoare 402 euro, parbriz încălzit 186 euro, stopuri LED 139 euro
DATE TEHNICE | Opel |
---|---|
Model | Crossland Puretech 110 MT6 Edition |
Motor/nr.cilindri | L3, turbo |
Cilindree (cm3) | 1199 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 110/5500 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 205/1750 |
Tracțiune | față |
Cutie de viteze | manuală, 6 trepte |
L × l × h (mm) | 4217 × 1765 × 1605 |
Ampatament (mm) | 2604 |
Masă la gol (kg) | 1245 |
Volum portbagaj (l) | 410–1255 |
Accelerație 0–100 km/h (s) | 10,9 |
Viteză maximă (km/h) | 187 |
Consum mixt (l/100 km) | 6,1 |
Emisii CO2 (g/km) | 137 |
Preț (euro) | 21.311 |