Un proprietar de Chevrolet Volt a cerut o ofertă pentru schimbarea bateriei. Service-ul autorizat din Statele Unite i-a trimis-o: 30.000 de dolari!
Se prea poate ca vehiculele electrice să încetinească degradareaPământului. Întrebare e, pe banii cui? Și, mai ales, pe câți bani? Cei care și-au cumpărat primele modele electrificate încep să se lovească de scăderea capacității acumulatorilor. Drept urmare, au început să caute oferte pentru înlocuirea acestora. Însă răspunsurile service-urilor le depășesc adesea așteptările. Mă refer la suma cerut, desigur!
Studiu de caz: Chevrolet Volt
Este și cazul cu care s-a confruntat recent un proprietar de Chevrolet Volt. În Europa, este mai bine cunoscut fratele său, Opel Ampera. Ei, bine, mașina poate fi cel mai bine descrisă drept un plug-in hybrid. Are un motor electric care antrenează roțile în cea mai mare parte a timpului. Bateria care îi livrează curentul are 16 kWh și poate fi încărcată de la priză. De asemenea, are și un motor termic. Acesta lucrează ca generator de curent pentru baterie și, rar, antrenează roțile.
➡ Densitatea energetică: +20% până în 2030 💡
Deci, nu vorbim despre o baterie mare, de vehicul electric, care adeseori trece de 40 kWh și poate sări, ocazional (la EV-urile de lux) de 100 kWh. Revenind la cazul nostru, proprietarul lui Volt a cerut o ofertă pentru înlocuirea bateriei. Răspunsul service-ului autorizat Chevrolet a ajuns viral. Costul total al serviciului a fost de 29.842 dolari americani. În el au fost incluse, printre altele, bateria (26.853 USD), lichidul de răcire (34 USD), diferite consumabile (40 USD) și manopera (1200 USD).
Bet that Chevy Volt sounded like a good idea at first. pic.twitter.com/q57U0gZowU
— Rob O’Donnell (@odonnell_r) August 25, 2022
Este un preț pentru care poți cumpăra cel puțin două Opel Ampera de ocazie în România, și-ți mai rămân bani de câteva plinuri de benzină. Și, să nu uităm, vorbim despre o baterie care asigură 40-80 de km de autonomie, în funcție de diverse condiții. Garanția bateriei originale este de 8 ani sau 160.000 km.
Să sperăm, doar, că viitorul va arăta mai bine decât o face prezentul în cazul prețurilor bateriilor mașinilor electrificate!
via carbuzz