Când credeai că le-ai văzut pe toate, ia uite ce-apare pe site-ul Auto Expert! Un test cu o pereche de pantofi Volvo. Ne-a trimis-o la redacție importatorul oficial, iar eu n-am rezistat. I-am încălțat, i-am purtat în diferite scenarii și, acum, dau raportul. Foto: Bogdan Grigorescu
Nimic pretențios la testul meu. Nici construcția frazelor, nici pozele. Pentru că scopul lui e unul singur – să-ți explice în cel mai simplu mod dacă Volvo ”știe cu pantofii” la fel de bine precum cu mașinile.
Povestea începe cu un mesaj simplu: ”Salut! Cât porți la pantof?” 41, am răspuns, iar în câteva zile m-am pomenit cu un curier la ușă. În colet – o cutie care, pe lângă perechea propriu-zisă de pantofi, găzduia câteva surprize. Prima – un plic cu un mesaj personalizat, conform căruia am primit pantofii cu ocazia zilei de 22 septembrie – ”Ziua mondială fără mașini”. Bine, atunci eu eram în ROCHARGE, dar am (semi)respectat semnificația zilei: am mers doar cu electrice și am purtat pantofii Volvo. Mă rog… înțelegi tu.
Pe lângă perechea de pantofi Volvo
Apoi, sub plic, o pungă albastră din plastic (probabil reciclat). Se simte suficient de solidă, încât sigur poate să care 10 kg de cartofi din Obor, dar e suficient de elegantă încât să plimbe cumpărăturile pe care le-ai făcut sâmbătă în mall. Are toartele mari, ca s-o poți purta fandosit, pe umăr, cum cer standardele. A, și intrigă, prin inscripția Volvo pe care o afișează.
În sfârșit, pantofii. Volvo te avertizează prin mesaje scrise cu tâlc pe cutie că sunt creați nu numai pentru a aduce confort, funcționalitate și stil, ci și pentru a ne scăpa de reziduurile reciclabile. Că branțurile se simt un pic ciudat la prima încălțare. Că sunt grei, semn al calității mărcii suedeze (apropo, sunt garantați 2 ani). A, și că n-ar trebui să te grăbești cu interpretarea celor de mai sus, ci să aștepți oleacă. Să le dai o șansă. Să vă împrieteniți, și, apoi, n-o să vă mai despărțiți vreodată. M-au incitat toate mesajele. Oare, ce-a vrut să spună autorul?
Cum arată?
Pantofii arată… altfel, într-un sens mișto. Din lateral este evidentă marginea maronie a tălpii cu incluziuni negre. Este realizată în proporție de 10% din anvelope ”scoase la pensie”. Un alt tip de plastic reciclat se regăsește și în partea superioară. Cât despre țesătura principală, este ranforsată cu PET-uri reciclate (7 bucăți/pantof), pentru a rezista în timp. De sus, remarci elementul definitoriu pentru Volvo – ciocanul lui Thor. E gri și se întinde pe botul pantofului, de la șiret până-n vârf. Apropo, șireturile sunt albe, dar în cutie mai există o pereche de șireturi negre. Deci poți să-i ”ornezi” după bunul plac.
Cum se simt?
Depinde de pe ce vii. Dacă ești obișnuit cu teniși, sunt comozi. Dacă ești obișnuit cu adidași de alergare, sunt rigizi. Dar, indiferent ce-ai purtat înainte, remarci că sunt grei. Au 900 g/pereche, cântăriți de mine. Și sunt solizi. Bine lucrați. Sunt ca un Volvo 850 2.5 de 140 CP, cu 10 supape. Nu ca un T5-R, pentru că nu poți să bați recorduri pe Nordschleife conducând încălțat cu ei. Nici ca un 960, gata să te ducă la serata organizată de regina Silvia a Suediei. Nu. Sunt fix ce trebuie, la mijlocul distanței dintre sportiv și elegant. Sunt casual.
În primul rând, măsura e corectă. Adică, eu port 41, am cerut 41 și-mi vin perfect. Talpa e rigidă, iar zona superioară se mulează pe picior asemena unei șosete. Te încalți mai greu cu ei, pentru că manșeta elastică de sus este strâmtă, ca să îmbrace perfect zona de sub gleznă. Deci ai nevoie de un încălțător. Cel puțin, până s-o mai lărgi. La mine, după două săptămâni a rămas la fel de elastică. Sunt excelenți pentru activități obișnuite, unde o să apreciezi talpa extrem de aderentă (cauciucată în tot volumul ei) și faptul că există câteva mici zone superioare în care piciorul poate respira prin pânză. Cel mai important- la purtarea îndelungată, rămân comozi. Poți să și conduci cu ei, dar talpa relativ groasă scade un pic feeling-ul din pedale. Dar nu e lată, așa că nu agăți aiurea pedalele nici dacă sunt mai apropiate. La primele purtări, dacă ai șosete deschise la culoare, o să le înnegrești un pic în zona de deasupra călcâiului.
Cât costă perechea de pantofi Volvo?
Pfff… Aici e tricky. În primul rând, oficial, pantofii nu pot fi comandați decât în Canada și SUA. Sunt realizați de compania canadiană Casca, din Vancouver. Dar, oricine are o rudă în Canada, se știe! Așa că, transferă-i unchiului pe Revolut echivalentul a 147$, cât costă o pereche, și alege-ți măsura corectă. A, și dă-i și bani de transport. Iar, dacă te abonezi la newsletterul Casca & Volvo, ai 10% discount la prima pereche cumpărată. În plus, la fiecare pereche achiziționată, 1$ pleacă spre ”educația tehnică” a tinerilor. Adică e investit în acțiunile pro-reciclare.Partea cea mai bună e că o să fii unul dintre (foarte) puținii români care au pantofi Volvo.