BMW revine în DTM

Aşteptarea a luat sfârşit: în acest week-end, BMW Motorsport va lua startul pe legendarul Hockenheimring (Germania) pentru prima cursă a sezonului de revenire în DTM.

După o absenţă de aproape 20 de ani, BMW se întoarce în campionat pentru a răspunde provocării şi aliniază trei echipe şi şase maşini BMW M3 DTM. Cursa de duminică marchează revenirea modelului BMW M3 în DTM. Versiunea de curse a modelului sport a debutat în urmă cu un sfert de secol şi imediat a câştigat titlul DTM încă de la prima încercare. Acum, când BMW M aniversează 40 de ani de la înfiinţare, maşina revine pentru a evolua în faţa numeroşilor fani pe care îi are în DTM.

Marca a fost implicată în campionat, cu o echipă oficială, în perioada 1984-1992, interval în care a reprezentat un standard, reuşind 49 de victorii, 30 pole position şi trei titluri ale piloţilor. Prima cursă din istoria DTM a fost câştigată de un pilot BMW: Harold Grohs (Germania), aflat la comenzile unui BMW 635 CSi. La finalul sezonului, Volker Strycek (Germania) a obţinut titlul cu acelaşi model.

Atunci când BMW M3 a intrat în scenă în 1987, a dominat imediat competiţia şi l-a ajutat pe Eric van de Poele (Belgia) să se impună în clasamentul piloţilor din 1987 – o performanţă ce a fost repetată, doi ani mai târziu, de Roberto Ravaglia (Italia). Prima eră BMW în DTM s-a încheiat la Hockenheim, la 11 octombrie 1992, iar compania revine acum pe acelaşi circuit pentru a deschide un nou capitol în istoria încununată de succes pe care o are în motorsport.

Campionul en-titre din DTM, Martin Tomczyk (Germania), va concura în acest sezon alături de Joey Hand (SUA) pentru BMW Team RMG. Ca şi în trecut, BMW Team Schnitzer este şi de această dată implicată sub conducerea directorului Charly Lamm. Bruno Spengler (Canada) şi Dirk Werner (Germania) vor concura pentru gruparea din Freilassing. Triplu campion mondial de turisme, Andy Priaulx (Marea Britanie) va reprezenta, alături de Augusto Farfus (Brazilia), BMW Team RBM.

Cei şase piloţi vor avea un aliat de calibru în BMW M3 DTM. Maşina a fost dezvoltată integral, încă de la prima schiţă, de BMW Motorsport şi, atunci când va intra pe circuit, va urma drumul deschis de legendarul său predecesor din prima generaţie M3. După prima apariţie pe circuit, în iulie 2011, BMW M3 DTM a parcurs mii de kilometri în test înainte de a fi omologat de Deutscher Motor Sport Bund (DMSB) la 1 martie 2012.

Pe Hockenheimring, BMW a obţinut mai multe victorii decât pe orice alt circuit, piloţii BMW reuşind să termine de 10 ori pe primul loc. Multe din starurile trecutului vor fi prezente pe circuit pentru a asista pe viu la revenirea BMW în DTM: Grohs, van de Poele şi Ravaglia vor fi însoţiţi la Hockenheim de Steve Soper (Marea Britanie).

Istorie BMW în DTM:
– BMW sărbătoreşte trei momente importante în 2012: BMW M a fost fondată în urmă cu 40 de ani şi în decadele care au trecut a înregistrat nenumărate succese pe circuite. Acum 25 de ani, BMW M3 a început o poveste de succes, unică în motorsport. Chiar şi astăzi, versiunea de curse rămâne cel mai de succes turism din toate timpurile. În cele din urmă, au trecut 20 de ani de la ultima apariţie a unei echipe oficiale BMW în DTM.
– 11 maşini BMW s-au aflat la startul primei curse din istoria DTM, la Zolder, în 1984.
– Volker Strycek nu a câştigat nicio cursă în 1984 – dar a fost desemnat campion al acelui sezon.
– Prima generaţie BMW M3 a înregistrat o viteză maximă de 280 km/h pe liniile drepte din regiunea de pădure de la Hockenheim.
– BMW Team Schnitzer a fost învingătoare de 17 ori în perioada dintre 1989 şi 1992.
– Charly Lamm se afla la postul de comandă BMW Team Schnitzer atunci când Roberto Ravaglia a triumfat în 1989.
– Harald Grohs a fost învingătorul primei curse din istoria DTM, la Zolder, la comenzile unui model BMW 635 CSi.
– Într-o finală plină de dramatism, Eric van de Poele (25 de ani) a încheiat pe locul al zecelea în ultima cursă a sezonului 1987 şi a cucerit titlul cu BMW M3.
– Roberto Ravaglia a oferit modelului BMW M3 o retragere triumfală din DTM, cu două victorii la Hockenheim, la 11 octombrie 1992.
– În prezent, Ravaglia conduce propria echipă ROAL Motorsport şi este prezent în paddock în calitate de director. Printre altele, el are înscrise modele de curse BMW în World Touring Car Championship şi campionatul GT al Italiei.

Maşina pentru sezonul 2012:
– Când au dezvoltat BMW M3 DTM, inginerii BMW Motorsport au creat peste 2.500 de grafice CAD, dintre care 900 au fost numai pentru motor.
– Pin caroseria BMW M3 DTM se află peste 1,2 kilometri de cabluri.
– Aproximativ 5.400 de componente individuale sunt utilizate la BMW M3 DTM. 1.200 dintre acestea sunt diferite.
– Pentru asamblare motorului BMW P66 sunt necesare circa 60 de ore.
– De-a lungul unei curse din DTM, în motorul BMW P66 au loc nu mai puţin de 1,8 milioane de aprinderi.
– Discurile de frână, din fibră de carbon, ating temperaturi de până la 700°C. Solicitarea asupra frânelor este deosebit de ridicată pe circuite precum Norisring.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top