Reuters: Producătorii de mașini vor avea cheltuieli de 1.200 mld. USD pentru a dezvolta vehicule electrice

B1 mașini electrice Germania

Marii producători auto mondiali intenţionează să cheltuiască aproape 1.200 de miliarde de dolari până în 2030 pentru a dezvolta şi asambla milioane de vehicule electrice.

O analiză realizată de Reuters pe baza datelor publice şi pe prognozele publicate de companiile auto arată că producătorii auto vor cheltui, cumulat, circa 1.200 de miliarde de dolari pentru a dezvolta şi asambla vehicule electrice, împreună cu bateriile şi materiile prime necesare. Valoarea depăşește precedentele estimări ale Reuters.

Potrivit analizei, constructorii auto au planuri de a produce 54 de milioane de vehicule electrice cu baterii în anul 2030, reprezentând mai mult de 50% din producţia lor totală de vehicule.

Pentru a putea susţine acest nivel fără precedent de vehicule electrice, constructorii auto şi furnizorii lor de baterii intenţionează să instaleze capacităţi de producţie de baterii în valoare de 5,8 TWh până în 2030.

În fruntea cursei este constructorul auto american Tesla, al cărui director general Elon Musk a prezentat un plan ambiţios care prevede asamblarea a 20 de milioane de vehicule electrice în 2030, ceea ce ar necesita baterii cu o capacitate de 3 TWh. Musk a spus recent că Tesla a început să lucreze la un model de vehicul mai mic pentru care ţinteşte un cost la jumătate faţă de cel al Model 3 sau Model Y.

Chiar dacă Tesla nu a dezvăluit în totalitate care sunt planurile sale de cheltuieli, o astfel de creştere a producţiei, de 13 ori faţă de cifra de 1,5 milioane de vehicule pe care speră să le vândă în acest an, va necesita investiţii de ordinul sutelor de miliarde de euro, potrivit calculelor Reuters.

Chiar dacă se situează în urma Tesla, constructorul auto german Volkswagen are şi el un plan ambiţios până la finele acestui deceniu şi mizează pe investiţii de peste 100 de miliarde de dolari pentru portofoliul său global de vehicule electrice, precum şi pentru construcţia de noi fabrici de baterii în Europa şi America de Nord şi pentru a-şi asigura aprovizionarea cu materii prime cruciale.

Constructorul auto japonez Toyota Motor Corp urmează să investească 70 de miliarde de dolari pentru a-şi electrifica gama de vehicule şi a produce mai multe baterii, iar în 2030 se aşteaptă să vândă cel puţin 3,5 milioane de automobile electrice pe baterie. Constructorul nipon are în vedere cel puţin 30 de modele electrice şi intenţionează ca până la finele deceniului să mute întreaga linie de modele premium Lexus pe segmentul vehiculelor electrice.

Constructorul american Ford Motor continuă să îşi majoreze cheltuielile pentru noi modele electrice, cheltuieli care acum sunt estimate la 50 de miliarde de dolari, şi mizează pe capacităţi de baterii de cel puţin 240 de Gigawaţi-oră şi aproximativ trei milioane de vehicule electrice pe baterie în 2030, jumătate din volumul său total.

Mercedes-Benz a alocat cel puţin 74 de miliarde de dolari pentru dezvoltarea şi producţia de vehicule electrice, dintre care aproape două treimi pentru a-şi creşte capacităţile globale de producţie de baterii, până la peste 200 de Gigawaţi-oră.

BMW, Stellantis şi General Motors intenţionează să cheltuie fiecare cel puţin 35 de miliarde de dolari pentru vehicule electrice şi baterii, iar cel mai agresiv program în domeniul bateriilor îl are Stellantis, cu capacităţi de 400 de Gigawaţi-oră în 2030, inclusiv patru uzine în America de Nord.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top