Test drive Nissan X-Trail model 2023

Test drive Nissan X-Trail 2023 autoexpert.ro

E iureș sub capota noului X-Trail. Chiar și motorul de bază aduce o doză de tehnologie nemaiîntâlnită la concurenți. Iar sistemul de propulsie hibrid are o schemă de funcționare de-a dreptul remarcabilă. Peste toate, însă, calitatea asamblărilor este de top! Foto: Nissan

Am fost în Slovenia, la prima rundă de teste internaționale cu noul Nissan X-Trail. Aș putea umple ușor 2 ore din viața ta cu toate informațiile pe care le am pentru tine. Dar n-o s-o fac. O să dezvolt în revista Auto Expert din noiembrie. Aici, doar îți creionez ideile principale.

Test drive Nissan SUV 2023 autoexpert.ro

A ajuns la a patra generație, și îndrăznesc să spun că este cel mai important salt pe care l-a făcut X-Trail în istorie. Iar asta este evident, dacă privim mașina la exterior. Designul frontal, cu blocuri optice desenate original, polarizează privitorii: fie-ți place, fie îl detești. Nu e cale de mijloc. Unde mai pui că e cea mai înaltă mașină din segment. În versiunea Tekna Plus, singura pe care am văzut-o pe viu și am condus-o, arată fin, premium. Jantele pe 20 de inchi, plafonul ”plutitor” și elementele cromate de la baza caroseriei dau note exclusiviste exteriorului. Dar și prețul acestui nivel de echipare este de 56.090 euro.

➡ Poți consulta lista completă de prețuri și dotări aici. 💡

Interiorul e și mai impresionant. Finisajele, materialele și cromatica sunt excelente. Poziția la volan e înaltă, tipică mai degrabă off-roaderelor, iar perechea de ecrane de 12,3 inchi are grafică plăcută și se mișcă fluid. Display-ul head-up proiectat pe parbriz este cel mai mare din segment, 10,8 inchi. Mai mult, și vizibilitatea e bună. Geamurile laterale cu linia inferioară orizontală până în spate, luneta înaltă și stâlpii parbrizului care nu fac corp comun cu oglinzile laterale nu intră agresiv în câmpul vizual în trafic și la manevre. Și mai e și o cameră panoramică la 360 grade, ca să parchezi fără grijă.

Spațiul. Ultima frontieră. Mă rog… nu chiar cât Universul, dar mare. Vast. Pe primele două rânduri, încapi indiferent de statură. Pe al treilea, numai dacă ai sub 1,60 m. Dar intri și ieși ușor, pentru că ușile din spate se deschid la aproape 90 de grade. Iar bancheta se rabatează la acționarea unei pârghii. Portbagajul e mare, dacă optezi pentru versiunea cu 5 locuri: 585 l. Dacă vrei 7 locuri, așa cum a fost exemplarul meu, primești 485 l cu rândul 3 pliat, sau 120 l dacă sunt și ultimele două locuri extinse. În sfârșit, doar cu locurile din față în uz, volumul variază între 1298 l (versiunea cu 7 locuri) și 1424 l (5 locuri).

Cum se conduce?

În primul rând,să-ți explic cum funcționează sistemul. Are două motoare electrice care antrenează cele două punți, o baterie mică (1,7 kWh net) și un motor termic aparte, care are doar rol de generator de curent pentru motoarele electrice (nu propulsează mașina propriu-zis). E aparte, pentru că are raport de comprimare variabil.

Sistemul se cheamă VC-T, vine de la Infiniti, și  variază cursa pistonului, comprimând amestecul la 14:1 când apeși ușor accelerația și la 8:1 când o culci la podea, făcând loc pentru mai mult aer livrat de turbocompresor în camera de ardere. Astfel, motorul funcționează eficient la sarcini mici și dezvoltă toată puterea la sarcini mari. Și încă ceva. Autonomia electrică este de vreo 3 km.

Când bateria are curent și nu accelerezi prea tare, totul e silențios. Altfel, motorul termic se aude constant pe fundal, dar niciodată deranjant. Își schimbă tonalitatea în funcție de sarcină, deci trece de la ”bărzăune” la ”albină”. Forța de tracțiune e liniară și puternică, dar nu are răspunsul unei electrice pure, ci începe să tragă după o scurtă perioadă de la culcarea accelerației. Per total, sistemul e excelent adaptat pentru o mașină de familie, și mai puțin palpitant, dacă ești în căutarea sportivității.

Pe un traseu mixt, format din localități, drumuri virajate în rampă și pantă și autostradă, nu am reușit să scot consumul din intervalul 7-8 l/100 km. E un pic mai mult decât mă așteptam, dar trebuie să țin cont că mașina cântărește 2 tone, iar suprafața frontală e imensă.

Test drive Nissan SUV 2023 autoexpert.ro

Moduri de rulare la X-Trail

Are câteva moduri de rulare: Sport, Eco, Normal, Snow și Off-Road. În Eco, mașina face coasting (decuplează transmisia la decelerări), dar nu împinge convingător la accelerări. Așa că am ținut-o în Normal, unde frânează ușor când eliberezi accelerația și dezvoltă un cuplu decent. Dacă vrei o decelerare mai puternică, tragi de maneta transmisiei în spate, selectând B (Brake), iar dacă vrei să nu mai calci frâna la drum întins, apeși One Pedal. Dar ține cont că în oraș, sistemul nu oprește complet mașina, ca în cazul lui Leaf, ci este funcțional la peste 10 km/h. În sfârșit, poți apăsa EV și rula pur electric cât îți permite curentul din baterie.

➡ Vizitează aici pagina modelului! 💡

Suspensia și direcția sunt reglate spre confort, dar nu te panichezi când exagerezi pe viraje, pentru că motoarele electrice pot varia foarte fin cuplul între roți, creând un comportament aproape neutru. Ruliul e acolo, se simte, dar nu devine nicodată deranjant. Clar, nu e un driver’s car, ci un vehicul comod și sigur.

Sigur că mai sunt multe de citit, și o poți face în revista Auto Expert. De acolo vei afla inclusiv cum s-a comportat în regim off-road. Pentru că, da, am avut și o astfel de sesiune, și surpriza n-a fost mică! A, și o să-ți mai ofer și un ghid de achiziție pentru modelul ăsta.

Verdict AutoExpert

Verdict Nissan autoexpert.roProgresul față de fosta generație e mare, și îl vei simți fără dubii! Noul X-Trail este o mașină grandioasă din multe puncte de vedere. Dar nu te aștepta să rulezi excesiv de economic. E mare și grea, iar fizica nu poate fi păcălită. Este, însă, suficient de puternică și comodă pentru a fi o excelentă mașină de familie!
  • Spațioasă
  • Confortabilă
  • Excelent finisată
  • Relaxantă la condus
  • Consum în concordanță cu greutatea și gabaritul
  • Puțin agilă pe viraje
DATE TEHNICENissan
ModelX-Trail e-4orce
Sistem propulsiehibrid
Motor termic
Arhitectură, alimentareL3, turbo
Cilindree (cmc)1498
Putere maximă/turație (CP/rpm)158/4600
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)250/2400-4400
Motor electric față
Putere maximă (CP)204
Cuplu maxim (Nm)nc
Motor electric spate
Putere maximă (CP)136
Cuplu maxim (Nm)195
Putere totală ansamblu (CP)213
Cuplu maxim ansamblu (Nm)525
Transmisieintegrală
Cutie de vitezereductor cu 1 treaptă
L x l x h (mm)4680 x 1840 x 1710
Ampatament (mm)2705
Volum portbagaj (l)120/485/1298
Masă la gol (kg)1949
Capacitate baterie brut/util (kWh)2,1/1,73
Acceleraţie 0-100 km/h (s)7,2
Viteză maximă (km/h)180
Consum urban/extraurban/mixt WLTP (l/100 km)6,6/5,6/6,5
Emisii CO2 WLTP (g/km)148
Preț56.090

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top