Răzvan Antoniu, M Car Trading: Extinderea gamei va majora numărul clienților tradiționali Mitsubishi Motors și, în același timp, va atrage noi segmente de clienți

Razvan Antoniu - M Car Trading - Mitsubishi Motors

Răzvan Antoniu, director executiv M Car Trading, importatorul Mitsubishi Motors în Romania, a acordat un interviu AutoExpert.ro în care dezvăluie viitorul mărcii nipone în România odată cu sosirea noilor modele dedicate pieței europene.

În ultimii ani veștile venite de la marca japoneză Mitsubishi, parte a Alianței Renault – Nissan, au fost bulversante. După ce, în vara anului 2020, oficialii companiei anunțau că marca își va concentra activitatea în zona ASEAN și că lansarea de noi modele în Europa este înghețată, la începutul lui 2021 aceștia au revenit asupra deciziei anunțând prezentarea a două noi modele dedicate pieței europene.

Ulterior, aceeași oficiali ai Mitsubishi Motors Europe au confirmat viitoarea lansare a două vehicule de clasă B – un hatchback și un SUV – produse la uzinele Renault. Primul dintre aceste două noutăți – SUV-ul ASX – a fost deja prezentat în septembrie 2022, iar cel de-al doilea vehicul urmează să fie lansat anul viitor. Mai mult chiar, noul Mitsubishi ASX, vehicul realizat pe platforma și cu componente ale Renault Captur, a fost deja prezentat oficial și în România, la ediția din acest an a Salonului Auto București, evenimentul de la începutul lui octombrie fiind o veritabilă premieră mondială dacă avem în vedere că mașina fusese dezvăluit până atunci doar online.

În acest context, directorul executiv al M Car Trading, Răzvan Antoniu, a discutat cu LifeNews.ro despre relansarea mărcii pe piața din România și despre viitoarele produse care vor ajunge la clienți începând cu 2023.

– Mitsubishi ASX a fost văzut pentru prima dată de români în cadrul SAB 2022. Prin urmare a avut loc o premieră națională. Dar, având în vedere că, până acum, el a fost prezentat doar online, poate fi considerată prezența la SAB și o premieră mondială?

– Noul ASX este prezentat pentru prima dată în cadrul unui salon auto, însă premiera mondială a noului model a avut loc în timpul evenimentului online din data de 20 septembrie care a fost difuzat în toată Europa prin intermediul site-urilor importatorilor și la scară globală, prin intermediul canalului Youtube al mărcii.

– În momentul de față marca are în portofoliu doar două modele – Space Star și Eclipse Cross. Din primăvara anului viitor va fi pe piață și noul ASX. Va urma un alt model de clasă B. Ce ne puteți spune despre acesta din urmă?

– Noul COLT (n.n. – model de clasă B) va fi disponibil în România începând din toamna anului 2023 și va oferi un pachet complet de echipamente, inclusiv cea mai recentă tehnologie, o gamă completă de sisteme de propulsie și va fi fabricat la uzina Renault din Bursa, Turcia. La fel ca noua generație ASX, COLT se va baza pe platforma CMF-B, dezvoltată de Alianța Renault – Nissan – Mitsubishi.

– De ce a dispărut de pe piața din România modelul Outlander? Pe piețele din afara Europei modelul este disponibil.

– Modelul Outlander comercializat până în anul 2021 și în România a fost înlocuit cu o nouă generație care însă nu este disponibilă, cel puțin pentru moment, în Europa.

– Care estimați că va fi cota de piață a Mitsubishi, în România, la finalul acestui an?

– Având în vedere că piața auto traversează o perioadă atipică, nu ne putem hazarda să facem predicții.

– Mitsubishi nu trece printr-o perioadă tocmai fastă în Europa. A anunțat mai întâi că se va retrage complet, apoi a revenit asupra deciziei, pentru ca acum să lanseze noi modele împreună cu partenerul de Alianță Renault. Cum au afectat aceste schimbări bruște de direcție activitatea importatorului din România? Cum au reacționat clienții?

– Activitatea importatorului Mitsubishi Motors în România s-a desfășurat în ritm normal, singura mențiune fiind cea legată de restrângerea gamei de modele disponibile. Însă, odată cu consolidarea gamei actuale cu două noi modele în 2023, este clar că ne concentrăm pe segmentele europene de bază (clasa B și clasa SUV) și pe electrificare – cu adăugarea noului ASX alături de deja emblematicul Eclipse Cross PHEV.

– Frank Krol, șeful Mitsubishi Motors Europe, estima cu câteva săptămâni în urmă vânzări anuale de 130.000 de unități în 2024, foarte aproape de volumul din 2019, înainte de pandemie. Credeți că, în România, marca va putea reveni la vânzările din anii anteriori pandemiei? Când?

– Suntem încrezători că extinderea gamei în principalele segmente de piață din România va crește semnificativ numărul clienților tradiționali Mitsubishi Motors și, în același timp, va atrage noi segmente de clienți care caută o alternativă competitivă.

– Sunt suficiente patru modele – Space Star, ASX, Eclipse Cross și viitorul Colt – pentru ca afacerile mărcii să revină pe un trend ascendent?

– Având în vedere că noile modele care vor fi disponibile în gama Mitsubishi Motors începând din anul 2023 vor fi produse în Europa, fiind concepute special pentru clienții europeni, și că vor respecta cele mai stricte norme de poluare, da, credem cu tărie ca vor crește semnificativ vânzările Mitsubishi Motors în România.

– Mitsubishi a fost un pionier al propulsiei electrice prin modelul i-MiEV. A fost vândut inclusiv în România. De ce s-a oprit producătorul nipon din dezvoltarea de mașini electrice tocmai înaintea boom-ului înregistrat de acestea?

– În 2009 Mitsubishi Motors a lansat modelul i-MiEV, primul vehicul 100% electric produs în serie. Ulterior, au dezvoltat tehnologia plug-in hybrid. Sistemul PHEV se bazează pe tehnologia EV (n.n. – electric vehicle) și este un hibrid de serie avansat. Acest sistem cu două motoare electrice și un motor termic creează un sistem superior EV cu capacitate 4WD perfect adaptabil pentru un SUV cu o autonomie mare. Sistemul plug-in hybrid a fost soluția aleasă de Mitsubishi Motors la momentul respectiv și a fost preluată ulterior de majoritatea producătorilor auto.

– Takao Kato, CEO-ul Mitsubishi Motors, vorbea la începutul acestui an despre un potențial model electric pentru Europa. Ce ne puteți spune despre această intenție?

– Nu putem comenta planurile pentru produse viitoare. Doar ceea ce a fost deja anunțat: două noi modele în 2023 – ASX și Colt.

– Noul ASX este un model derivat din Renault Captur și îi seamănă destul de mult. Care sunt diferențele importante?

– Diferențierea pentru noul ASX se concentrează pe zona elementelor cheie din față – Dynamic Shield, spate și, desigur, în interior, respectând identitatea designului Mitsubishi Motors.

– Cum aveți în plan să impuneți nou ASX pe piață? Estimați că va avea un preț mai mic decât Captur?

Este prea devreme să ne pronunțăm.

– Când va ajunge mașina pe piața din România? Câte mașini Mitsubishi ASX vor fi alocate României anul viitor?

Noul ASX va ajunge pe piața din România în luna martie 2023.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top