Conducătorii auto vor să fie întrebați ce ulei preferă pentru mașinile lor, arată un sondaj Castrol. În urma unui sondaj național coordonat de Castrol realizat pe un eșantion de 1.000 de conducători auto români, s-a constatat că aceștia vor să aibă mai multă influență asupra produselor care se folosesc pentru mașinile lor.
Un procent semnificativ de 93% au declarat că și-ar dori ca service-ul auto să specifice întotdeauna ce ulei intenționează să folosească pentru lucrările de service programate, iar 89% au declarat că și-ar dori ca service-ul auto să le ofere mai multe opțiuni de lubrifianți adecvați, iar ei să aleagă care se potrivește cel mai bine cu cerințele și bugetul lor. În mod similar, 92% și-ar dori să li se prezinte lubrifianți premium care să-i ajute să maximizeze performanța, eficiența și durata generală de viață a motorului autovehiculului.
-
Conform unui sondaj One Poll realizat pe un eșantion de 1.000 de conducători auto români, 89% dintre aceștia și-ar dori să li se ofere opțiunea să își aleagă tipul de ulei, iar 92% vor să fie informați cu privire la opțiuni premium
Cu toate că a crescut receptivitatea conducătorilor auto cu privire la primirea de recomandări pentru ulei de la service-uri auto, cercetarea sugerează că multe service-uri auto din România încă nu își maximizează oportunitățile de creștere a vânzărilor. Doar 53% dintre respondenți au afirmat că service-ul auto obișnuit le furnizează „întotdeauna” informații despre lubrifiantul pe care plănuiesc să-l folosească. Mai încurajator, doar 5% au afirmat că service-ul auto nu îi consultă „niciodată” cu privire la lubrifiantul pe care plănuiesc să-l folosească.
Când au fost întrebați în cine au cea mai mare încredere să le ofere sfaturi specializate cu privire la lubrifianți, sursa de recomandare preferată de conducătorii auto o reprezintă producătorul auto (33%), în vreme ce 28% dintre respondenți preferă sfaturi de la service-urile auto. De asemenea, service-urile auto au un impact mult mai mare asupra deciziilor de achiziționare a uleiului, comparativ cu sursele de informare online (8%).
-
Sursa preferată de recomandări de lubrifianți folosită de conducătorii auto o reprezintă producătorii auto (33%), urmată de service-urile auto (28%)
Service-urile auto rămân cele mai influente surse de recomandare pentru lubrifianți, indiferent de gen, 24% dintre femeile și 41% dintre bărbații chestionați afirmând că ar urma o recomandare venită din partea service-ului auto la care apelează de obicei. Conducătorii auto mai în vârstă dau, la rândul lor, primă importanță recomandărilor venite din partea service-urilor auto, 50% dintre respondenții de cel puțin 65 de ani afirmând că cel mai probabil s-ar lăsa îndrumați de mecanic pentru a alege cel mai potrivit ulei pentru mașinile lor.
Te-ar putea interesa si
Test Fiat Ducato facelift
Service-urile auto din alte piețe europene au o probabilitatea mai mică să ofere informații despre lubrifianții pe care plănuiesc să-i folosească în lucrările de service. Service-urile auto din România au cea mai mare probabilitate să furnizeze asemenea informații, 90% dintre acestea consultându-se cu clienții. Pe următoarele locuri se află cele din Polonia, cu 84%, cele din Italia, cu 76%, cele din Germania, cu 72%, cele din Suedia, cu 57% și cele din Franța, cu 52%.
-
Majoritatea service-urilor auto nu își maximizează oportunitățile de creștere a vânzărilor; doar 53% dintre conducătorii auto declară că service-urile auto îi consultă cu privire la tipul de ulei pe care plănuiesc să-l utilizeze
Layla Yebaile, director de marketing dedicat service-urilor Castrol a declarat: „Sondajul nostru demonstrează că clienții noștri acordă un interes crescut lubrifianților utilizați de vehiculele lor. Își doresc să li se ofere opțiuni și sunt, în mod evident, receptivi la informații despre lubrifianți premium și performanța și durabilitatea beneficiilor oferite de aceste produse. Lubrifianții premium oferă un plus de protecție motoarelor autovehiculelor. Acest lucru este extrem de important în ziua de azi, când clienții tind să evite orice costuri neașteptate pentru reparații, având în vedere criza costurilor de trai care continuă să afecteze bugetele gospodăriilor.”
Presiunea intensă din motoarele moderne poate cauza puncte active de frecare ce pot micșora performanța motorului cu până la 10%. Castrol EDGE cu tehnologia Fluid TITANIUM rezistă acestor presiuni și reduce frecarea**. Anul acesta, Castrol a lansat campania de marketing „Castrol EDGE Recomandat de experți” care a evidențiat cum Castrol EDGE este recomandat de mecanici, producători și echipe de motorsport pentru a asigura performanța optimă a motoarelor, subliniind și beneficiile aduse de produs service-urilor auto și clienților acestora.***.