Mazda se pregătește de mărirea gamei pentru modelul MX-30. Alături de varianta electrică, din ianuarie 2023 va debuta și versiunea R-EV cu motor Wankel pe post de range extender.
Încă de la lansare, modelul electric Mazda MX-30 a fost criticat pentru autonomia redusă oferită. Acest lucru se datorează unei baterii de capacitate relativ mică. Bateria are 35.5 kWh, ceea ce oferă o autonomie reală de aproximativ 160 kilometri (autonomia oficială este de 200 km).
Mazda MX-30 R-EV
Bateria alimentează un singur motor electric de 143 CP și 265 Nm. Pentru a remedia problema autonomie reduse, Mazda va adăuga în gamă o variantă numită MX-30 R-EV ce va utiliza un motor rotativ pe post de range extender. Conform jurnaliștilor de la Motor1.com, aceasta va debuta în luna ianuarie a anului viitor, la Salonul Auto dela Bruxelles.
Nu se cunoaște încă capacitatea acestui motor și nici ce putere va oferi. Rămâne de văzut daca Mazda va utiliza propulsorul termic doar pe post de generator, sau va fi conectat și la partea mecanică, transformând modelul japonez într-un hibrid clasic.
Mazda are o relație îndelungată cu motorul rotativ, acesta fiind folosit pentru prima dată de japonezi pe modelul Cosmo din 1964. În istoria mărcii există câteva modele emblematice ce au folosit această tehnologie: RX-3, RX-7 și RX-8.