Oficial: toate vehiculele electrice Lexus vor avea transmisie manuală!

EV Lexus transmisie manuala autoexpert.ro

“Din exterior, acest vehicul este la fel de silențios ca orice alt BEV. Dar șoferul are posibilitatea de a experimenta toate senzațiile unui vehicul cu transmisie manuală.” Acestea sunt cuvintele inginerului șef Takashi Watanabe.

 

“Lexus a electrificat pentru a reinventa experiența de condus.” Iată titlul celui mai recent comunicat de presă al companiei. Cum intenționează japonezii să facă asta? Am aflat recent, la Bruxelles. Atunci, Pascal Ruch de la Lexus Europe spunea: “Toate dezvoltările viitoare se vor baza pe principiul de a valorifica electrificarea pentru a reinventa experiența de condus. Vrem ca vehiculele noastre să fie cu adevărat plăcute de condus.”

De exemplu, viitorul Lexus RZ 450e promite o eficiență de top în segment. Cei 16,8 kWh/100 km ar trebui să asigure o autonomie WLTP de 440 km.

 ➡ Citește aici testul cu măsurători complete, cu Lexus NX 350h 💡

În plus, noul RX Hybrid debutează cu o baterie bipolară cu hidrură metalică de nichel care mărește randamentul fiecărei celule cu 70%. Adică poate înmagazina mai multă energie în același volum fizic.

EV Lexus transmisie manuala autoexpert.ro

Totodată, un sistem de monitorizare detectează orice încălzire neobișnuită la nivelul fiecărei celule în parte. Apoi, o răcește folosind un lichid neconductor, care previne riscul de incendiu. Designul bateriei scade depunerile de pe anod, întârziind degradarea. Asta ar trebui să permită noului RZ să își mențină 90% din capacitatea bateriei în 10 ani de utilizare.

Transmisie manuală și alte ”senzații tari”

Cum se vor simți viitoarele EV-uri Lexus? Sistemul DIRECT4 variază în mod continuu cuplul pe fiecare punte. Astfel, mașina va accelera mai liniar, va păstra traiectoria pe viraje indiferent de aderență și va accentua stabilitatea. Toate se vor repercuta asupra stării de bine a pasagerilor de pe banchetă.

EV Lexus transmisie manuala autoexpert.ro

Sistemul steer-by-wire e ceva special. De fapt, nu mai există conexiuni mecanice între volan și roți. De aici, o mulțime de avantaje. Raportul de demultiplicare poate varia în funcție de situație. De exemplu, în oraș vei putea vira total învârtind mai puțin volanul. Pe autostradă, raportul de demultiplicare poate scădea, pentru a asigura traiectorii insensibile la micile mișcări ale volanului. Iar pe șoselele denivelate nu vei mai simți toate gropile în volan. Cum se va dovedi feedback-ul pe viraje? Rămâne să vedem.

EV Lexus transmisie manuala autoexpert.ro

Apoi, am aflat că Lexus Electrified Sport, conceptul care anticipează succesorul lui LFA, vizează o accelerație 0-100 km/h ”în aproximativ 2 secunde”. Totodată, va putea fi bifată din configurator și o transmisie manuală, testată actualmente pe UX 300e. Cutia va avea o manetă pentru schimbat treptele și o pedală de ambreiaj. Lexus spune că e o funcție bazată pe software. Deducem de aici că va fi doar o ”modulare” digitală, nu o cutie mecanică. Probabil, transmiterea puterii va fi făcută tot printr-un reductor cu o treaptă. Dar, vei putea experimenta diferite setări, imitând cu acuratețe comportamentul unei cutii manuale.

 

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top