“Salut Radu! Vrei să…”, așa a sunat începutul invitației lui Mitrașcă. Andrei Mitrașcă, pilotul pe care n-aveai cum să-l treci cu vederea în timpul manșelor de concurs din CNVC Dunlop. Asta pentru că este înfumurat; cam cât de tare poți fi când scoți tot ce se poate dintr-un TDI.
Îl știu pe Andrei de câțiva ani, dar ne cunoaștem efectiv de ceva mai puțin timp. Îl apreciez pentru că este un tip deschis, cu care poți glumi chiar și în momentele ceva mai tensionate ale week end-urilor din Campionatul Național de Viteză în Coastă Dunlop. Fără a fi un pilot cu pretenții exagerate, Andrei are meritul că a dus trei sezoane complete fără abandon sau alte evenimente nefericite; deși finanțarea a fost mai mult… autofinanțare.
Mai nou, Andrei este personajul unei povești frumoase; dintre cele care amintesc, la un moment dat, de soarele care răsare și pe strada personajului principal. Încăpățânarea pilotului nostru de a concura cu un model diesel, SEAT Ibiza Cupra TDI, a rezonat cu o idee care a plecat din birourile dealer-ului Skoda, Avia Motors.
E momentul să intre în scenă Lucian Vișan, muscelean cu state vechi în motorsport, în România. Lucian a gândit un proiect care să cuprindă o Skoda Fabia RS, și care să ia startul în campionatul românesc ca o declarație a posibilităților tehnice și logistice de care dispune Avia Motors.
Așa se face că cei doi cavaleri diesel, Lucian și Andrei, s-au întâlnit și au ajuns la concluzia că pot pune bazele unei echipe, din care pe lângă Fabia, să facă parte și Ibiza celui de-al doilea, cooptând astfel în joc și dealer-ul SEAT, Alto Syncro. Cu sprijinul domnilor Daniel Balaban – președinte Avia Motors/Alto Syncro și Alexandru Man – directorul general al companiei, Lucian a plecat la un drum greu, care presupunea transformarea Fabiei din versiunea de stradă în automobil de competiție, precum și retușarea mașinii lui Andrei pentru un nou sezon.
Telefonul…
Revin la telefonul primit de la Andrei. Mi-a spus că mă așteaptă la Lerești, în apropiere de Câmpulung Muscel, pentru un eveniment de două zile în care îmi va prezenta o surpriză. Cele menționate anterior îmi erau total necunoscute, pentru că așa-i Mitrașcă, mai secretos.
Plec joi dimineață, ajung înainte de prânz la pensiunea ce ne-a fost gazdă primitoare și am surpriza ca în curtea din spate să găsesc Fabia. Exact mașina pe care Lucian doar și-o imagina în urmă cu câteva luni. Pe geam trona numele înfumuratului Mitrașcă; pe hayon, mare: TDI.
În apropiere, Ibiza, Ruxi, cum o știu toți spectatorii de la coastă. “Cine-i mă’ Mitrașcă “Dobranici” că văd că are număr de debutant, și de ce e “semnat” pe mașina ta?” Andrei mă lămurește imadiat: “Bogdan Dobranici e coechipierul meu, un tip perspicace și autodidact, de la care e foarte posibil să aveți parte de surprize plăcute în concurs.”
Așa deci… Mitrașcă o trădează pe Ruxi pentru o Fabia cu la fel de multe fumuri. Parțial adevărat, pentru că băieții vor concura alternativ pe cele două automobile. Iar, ocazional, vor invita și alți piloți consacrați să scoată ce-i mai bun din jucăriile lor diesel. Prima pe listă, Alina Carmina Bunica, alergătoare cu state vechi în karting și în raliuri.
De altfel Alina făcea parte și ea din staff-ul Avia Motors/Alto Syncro, iar evenimentul pe care-l pregătise echipa era o sesiune de teste pe drum cu circulație închisă (adică în condiții identice celor de concurs), presărat cu manșe de co-driving; careva să zică… urma să ne dăm în dreapta. Lucrurile deveneau din ce în ce mai interesante.
După regruparea de la pensiune am plecat spre locul faptei, drumul ce duce spre cabana Voina. Se instalează corturile de asistență, se fac ultimele pregătiri, Adina Robitu, responsabila cu buna dispoziție, are grijă să nu ne lipsească nimic, piloții se echipează și începe sesiunea de teste. Prima pentru Fabia, iar Andrei recunoaște că nici Ibiza nu a avut parte de un tratament atât de profi, de când cheile stau în buzunarul său.
După câteva urcări de acomodare, vine rândul ghinionului să lovească. Turbosuflanta Fabiei cedează regimului alert de funcționare impus și pentru câteva momente se instalează o tăcere monumentală… spartă de liderul echipei, Lucian, care începe un maraton de telefoane cu service-ul de la București și cu furnizorii de piese.
Și pentru că ăsta-i farmecul motorsportului, ca lucrurile să se desfășoare mereu la limită, după momente tensionate de așteptare “apare” și turbosuflanta noastră, nou-nouță, care până să închidă Lucian telefonul, pornise deja pe ruta București – Câmpulung Muscel (Lerești).
Seara a aparținut echipei de asistență tehnică, unde inginerul Nicolae Dima (șef echipă), Mihai Tănase și Mihai Brânzan s-au mișcat contra cronometru cu un talent ce l-a făcut invidios până și pe experimentatul Mitrașcă. A doua zi Fabia zburda fără probleme pe asfaltul neted ca-n palmă de pe probă, ba chiar părea mai zveltă cu noua componentă. A fost o veritabilă lecție de muncă în echipă, și numai pentru felul în care s-au manageriat situațiile neprevăzute întâlnite, echipa Avia Motors/Alto Syncro era câștigătoare! Chiar și înainte de primul start veritabil.
[creditul pentru frumosul filmuleț de prezentare îi revine lui Radu Moise, alias EVL Santos, în timp ce fotografiile au fost realizate de Onur Ozler, cărora le mulțumim pe această cale!]
Radu Gurămultă