Test Maserati Levante Hybrid – Tridentul albastru

Maserati Levante Hybrid

Maserati este o marcă cunoscută pentru modelele sale sonore și pline de stil italian. Vremurile s-au schimbat, însă, și Maserati a decis să urmeze calea electrificării. În stil mild-hybrid, deocamdată, pentru marele SUV Levante. Foto: Bogdan Paraschiv

Maserati. Un nume cu o rezonanță aparte în lumea auto, dar și în cea a sporturilor cu motor. De-a lungul istoriei, Maserati a oferit modele spectaculoase, cu spirit italian, gândite pentru a atrage toate privirile. Iar Maserati are o istorie lungă și zbuciumată, compania italiană fiind înființată în 1914. A fost deținută de către Citroën și DeTomaso, pentru ca, în final, să ajungă sub umbrela Grupului Fiat, în 1993.

Aici, destinele mărcii Maserati s-au împletit o vreme cu cele ale diviziei supersport Ferrari, dar, din 2005, Maserati s-a alăturat mărcilor Alfa Romeo și Abarth, în cadrul diviziei premium din FCA. Cu o gamă bazată pe berline premium ca Ghibli și Quattroporte, era doar o chestiune de timp până când Maserati avea să îmbrățișeze trendul actual al pieței și să ofere un SUV premium.

SUV cu trident

Anunțat de conceptul Kubang, prezentat la Salonul auto de la Frankfurt din 2011, SUV-ul numit Levante avea să devină realitate în 2016. Ca de obicei, numele modelului este inspirat de un fenomen meteo, în acest caz de briza caldă ce bate în partea de vest a mării Mediterane.

Încă de la lansare, Levante s-a remarcat prin motorul V6 de 3,0 litri preluat de la Ferrari. Italienii au oferit și un propulsor diesel, iar ulterior a fost adăugat și un V8 pentru versiunile performante, Trofeo. Dar, pentru că vremurile o cer, în toamna anului 2021 Maserati a adăugat în gamă și o versiune electrificată, numită cumva pompos Hybrid. Pentru că nu este un hibrid clasic, ci doar un SUV cu motorizare pe benzină cu patru cilindri și sistem mild hybrid la 48 V.

Noul Maserati Levante Hybrid de 330 CP devine astfel poarta de intrare în gama SUV-ului premium italian. Aceasta este completată de Levante Modena (motorizare 3.0 V6 de 350 CP), Levante Modena S (3.0 V6 de 430 CP) și puternicul Levante Trofeo (3.8 V8 de 580 CP).

Un Maserati este un eveniment special. Nu în fiecare zi primești invitația să conduci un model care poartă pe grila frontală celebrul trident. Iar ocazia de a descoperi primul SUV Maserati electrificat este de neratat. Așa că ne-am prezentat la showroomul Maserati din nordul Bucureștiului, unde am luat în primire un superb Levante Hybrid. Levante este o apariție în segmentul SUV-urilor premium, cu o alură de SUV-coupé supradimensionat având acea eleganță specifică modelelor produse în Italia, dar și o agresivitate accentuată de partea frontală dominată de grila de mari dimensiuni și blocurile optice înguste.

Primul lucru care ne-a atras atenția a fost cheia inteligentă. Masivă și grea, este fabricată din metal, fiind una dintre cele mai frumoase din acest domeniu. Ai nevoie doar să o păstrezi în buzunar, pentru că pornirea motorului se face prin apăsarea unui buton amplasat în partea din stânga volanului, un detaliu specific modelelor sport.

În habitaclu, nu poți să nu remarci scaunele ample și confortabile, materialele de calitate, finisările bune (dar și mult plastic piano black), chiar dacă poate nu sunt la nivelul celor oferite de concurența germană. Tapițeria de piele are cusături albastre, iar pe tetieră, tridentul mărcii este brodat tot cu albastru. Sunt elemente specifice hibridului, care nu se regăsesc la celelalte versiuni ale modelului Levante. Tema elementelor de culoare albastră se regăsește și la exterior, sub forma unei serii de inserții discrete la nivelul celor trei prize de aer laterale. Un alt element specific sunt etrierele sistemului de frânare vopsite în același albastru.

Admirând de-afară caroseria modelului italian, mai remarcăm și că portierele nu au ramă pentru geamuri, iar gabaritul exterior este impresionant. Levante are peste 5 metri lungime, iar lățimea cu oglinzile retrovizoare incluse este peste 2 metri, ceea ce face manevrarea în spații de parcare mai înguste o provocare. Iar dacă ne uităm și în fișa tehnică, vom observa că Levante Hybrid are peste 2,1 tone masă proprie.

Când ridicăm capota, găsim un motor de 2,0 litri cu patru cilindri și sistem mild hybrid la 48 V, preluat de la Ghibli Hybrid. Am putea crede că un propulsor de 2,0 litri este prea mic pentru un SUV full-size, dar cei 330 CP disponibili țin să ne contrazică. Ce-i drept, Levante Hybrid nu va scoate sunete impresionante, fiind un Maserati foarte liniștit la acest capitol. Dacă alegem să rulăm în modul normal, sistemul start/stop va interveni discret și va opri motorul când stăm la stop, iar demarajele vor fi calme și fără prea multă emoție. Dar e suficient să apăsăm butonul marcat „Sport“ de pe consola centrală, și caracterul modelului Levante Hybrid se schimbă radical. Marele SUV se trezește instantaneu la viață și poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 6 secunde. Cutia automată cu opt trepte schimbă bine, iar dacă dorim să intervenim, putem folosi cele două clapete ample din spatele volanului. Acestea sunt fabricate din aluminiu masiv și oferă un feeling foarte plăcut la acționare. În Sport, Levante devine mai sonor, cele patru evacuări regăsindu-și vocea.

Apropo de volan, Levante folosește o singură manetă aflată în stânga acestuia pentru acționarea semnalizatoarelor, dar și a ștergătoarelor. Și tot ca o curiozitate, pentru acționarea levierului cutiei automate, trebuie folosit trăgaciul de sub acesta, dar uneori cutia este derutată dacă turația motorului e ridicată și nu va selecta poziția D sau R.

Masiv, dar sportiv

Levante este un grand tourer adevărat, fiind în elementul său la drum lung și mai puțin în mediul urban. Este impresionant cum suspensia adaptivă ține mașina pe virajele abordate rapid, în ciuda masei impresionate. Suspensia este însă deranjată de denivelările pe care le întâlnim la trecerile la nivel cu calea ferată sau cu linii de tramvai, în aceste situații fiind zgomotoasă. De asemenea, e setată cam prea ferm pentru confortul pasagerilor. Un factor care influențează puternic confortul suspensiei este dimensiunea aleasă pentru jante. În cazul modelului de test, acestea aveau 21 de inchi și erau echipate cu anvelope de iarnă. Jante de 20 sau 19 inchi ar îmbunătăți substanțial confortul.

Levante e un automobil suficient de practic, portbagajul oferind un volum de încărcare de 580 de litri. Hayonul este electric, iar butonul de acționare se află în interiorul portbagajului pe partea din stânga, mai practic decât amplasarea pe rama hayonului, așa cum se practică în general. Sub podeaua portbagajului, roata de rezervă a fost înlocuită de un kit de pană, iar sub acesta se găsește bateria sistemului mild hybrid, dar și bateria standard de 12 V.

Rezervorul modelului Levante are 80 de litri, ceea ce-i un lucru bun. Consumul oficial este de 10,2 l/100 km (WLTP mixt), iar în timpul testului nostru a fost de 11,7 în afara orașului și de 13,5 în mediul urban.

Apropo, Levante folosește o singură manetă în partea din stânga a volanului, ce include comenzile pentru semnalizatoare, dar și ștergătoare. Pentru acționarea levierului cutiei automate, trebuie acționat trăgaciul de sub acesta, iar uneori cutia este derutată dacă turația motorului este ridicată și nu va selecta poziția D sau R.

Lux italian

Ajungem și la capitolul preț. Levante Hybrid începe de la 82.229 de euro*. Modelul de test este echipat cu opționale (jante de 21 de inchi Anteo 4400 de euro, culoare exterioară Grigio Evoluzione 1000 de euro, faruri adaptive Matrix LED 2300 de euro etc.) care duc prețul final la 114.062*.

* prețuri valabile la data publicării inițiale a testului în revista AutoExpert 231, aprilie 2022.

Verdict AutoExpert

Maserati Levante Hybrid este o propunere aparte în segmentul SUV-urilor premium. Cu un stil italian distinctiv, performanțe dinamice excelente, dar și un gabarit care îl face inconfortabil la manevrele urbane, Levante e un automobil gândit pentru drumuri lungi.
DATE TEHNICE Maserati Levante
ModelGT Hybrid
Motor/ nr. cilindri L4, mild hybrid
Cilindree (cmc)1995
Putere maximă/turaţie (CP/rpm)330/5750
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm)450/2250
Transmisieintegrală
Cutie de vitezeautomată, 8 trepte
L/l/h (mm)5005/1981/1639
Ampatament (mm)3004
Volum portbagaj (l)580
Masă la gol (kg)2165
Acceleraţie 0-100 km/h (s)6
Viteză maximă (km/h)240
Consum mixt (l/100 km)10.2
Emisii CO2 (g/km)231
Preț (euro) 82,229

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top