Un concept care devoalează liniile și tehnologia viitoarelor EV-uri cu leu în frunte. Asta reprezintă Peugeot Inception.
E greu să găsești un producător generalist cu modele mai agresiv desenate decât Peugeot. Iar atitudinea arogantă a liniilor va deveni mai simplă, fără a pierde din personalitate. Asta ne promite noul concept Peugeot Inception. Este împins în față de către departamentul de design al companiei, pentru a ne arăta elemente ale viitoarelor EV-uri din gamă.
Platforma
Peugeot Inception este proiectat pe una dintre cele patru platforme viitoare ale Grupului Stellantis „BEV-by-design“. Platformele vor apărea în 2023. Create special pentru electrificare, acestea oferă diferențe de arhitectură majore care vor influența forma habitaclului. Inclusiv poziția la volan va fi modificată.
Platforma STLA Large care stă la baza conceptului i-a permis să adopte o înălțime de numai 1,34 m. Aceasta este combinată cu o lungime de 5 m. Dimensiunile au fost alese deliberat pentru accentuarea numeroaselor inovații înglobate în concept. Printre ele se numără inclusiv module tehnologice coordonate de inteligența artificială: STLA Brain, STLA SmartCockpit și STLA Autodrive.
Sistemul te propulsie al lui Peugeot Inception
Peugeot Inception este echipat cu tehnologie la 800V. Bateria sa de 100 kWh îi permite să ruleze 800 km cu o singură încărcare completă. Adică mai mult decât distanța de la Constanța la Timișoara. Consumul de energie este de numai 12,5 kWh/100 km. Bateria se încarcă cu echivalentul unei autonomii de 30 km într-un minut. 150 km sunt acoperiți după cinci minute petrecute la priză. Vehiculul poate fi reîncărcat inclusiv prin inducție. Deci nu e nevoie neapărat de cablu.
Două motoare electrice compacte oferă tracțiune integrală. Puterea combinată este de aproape 680 CP (500 kW). Accelerarea de la 0 la 100 km/h se face în mai puțin de 3 secunde.
Habitaclul
Direcția nu are legături mecanice, ci este de tip Steer-by-Wire. Volanul a dispărut în favoarea controlului Hypersquare. Acesta are în spate un ecran flexibil (Halo Cluster) care afișează informații despre rulare sau ale sistemului infotainment la 360°. În timpul tranziției spre nivelul L4 de autonomie (STLA AutoDrive), manșa se retrage și un ecran panoramic de dimensiuni mari glisează din podea, oferind o nouă experiență în interior. Scopul companiei este să introducă sistemul Hypersquare pe următoarea generație de vehicule din gamă, până la sfârșitul acestui deceniu. Totodată, pozițiile pe scaune sunt mai alungite, în conformitare cu noua arhitectură „BEV-by-design“ dedicată vehiculelor electrice.
Toate proporțiile scaunelor au fost schimbate. Acestea sunt mai late și au confort ameliorat (Comfort Fit), adaptându-se formei corpului fiecărui pasager. Construcția și structura aparentă a scaunului este reglată cât mai aproape posibil de corp. Nu se mai pune problema de a sta pur și simplu pe un scaun din autovehicul, ci de așezarea pe un nou tip de mobilier, adaptat la condițiile de rulare dinamică, sau de a fi capabil să te relaxezi atunci când conducerea este autonomă.
Sistemul de sunet Focal este format dintr-un amplificator și mai multe bare de sunet (fiecare cu mai multe difuzoare coaxiale de 100 mm) localizate în portiere și în partea din față. Există și două subwoofere în podea.
Exteriorul
Primele modele Peugeot care vor prelua elementele stilistice ale conceptului vor apărea în 2025. Profilul dinamic amintește de silueta unei feline. Habitaclul, conceput ca o capsulă din sticlă, ”se scufundă” în fața picioarelor șoferului și pasagerului față.
Pasagerii se află în interiorul unei zone de suprafețe vitrate de 7,25 m2. Toate geamurile sunt cofecționate din sticlă proiectată special. Aceasta este tratată termic și beneficiază de tratament multi-crom (tratament cu oxizi metalici). Este un proces utilizat inițial pentru vizierele căștilor astronauților de către NASA. Această sticlă NARIMA® are o reflexie caldă, în nuanțe de galben și o transmisie rece, în tonuri albăstrui. La exterior, este reflectată pe culoarea neutră a caroseriei. În interior, difuzează strălucirea luminii pe material, modificând constant reflexiile și nuanțele.
Culoarea caroseriei este dată de pigmenții metalici foarte fini. Are un singur strat, deci a fost consumată mai puțină energie în timpul aplicării.
Bara față a adoptat o semnătură luminoasă complet nouă. Toată grila față și semnătura sunt îmbinate într-un singur obiect care cuprinde și senzorii. Este confecționată dintr-o singură bucată de sticlă cu sigla în centru, amplificată de efectul luminos 3D. Grila are trei linii orizontale subțiri, traversate de cele trei gheare. Cele patru module optice sunt adăpostite sub grila din sticlă, care este ea însăși tratată cu efect de oglindă. Aceasta din urmă este printată cu tehnologie digilată INKJET.
O bară orizontală (Tech Bar) străbate portiera. Aceasta emite mesaje diferite către exteriorul vehiculului când șoferul și pasagerii se apropie de mașină. Inteligența artificială face posibilă recunoașterea șoferului pentru configurarea setărilor de confort (poziția scaunului, temperatură, mod de rulare și preferințe multimedia). De asemenea, Tech-Bar afișează și nivelul de încărcare a bateriei, plus mesajele obișnuite de întâmpinare și la revedere.
În fața parbrizului se află un element mobil. Această mini-capotă eliberează zona tehnică a Aero Tech Deck. Acolo se concentrează toate zonele de întreținere ale vehiculului electric, inclusiv priza de încărcare și monitorizarea încărcării.
Citește pe autoexpert ➡ Din 2023, toate modelele Peugeot vor fi electrificate 💡
În spatele mașinii, cele trei gheare par să intre la infinit în vehicul, datorită celor două straturi din sticlă.
Jantele „AERORIM“ combină inteligent aerodinamica și estetica. Sunt proiectate în jurul unei simetrii axiale, la fel ca jantele de 20 de inci ale noului PEUGEOT 408. Inserțiile textile forjate scad coeficientul aerodinamic, în timp ce aluminiul cu micro-perforații accentuează aspectul tehnologic. Sigla Leu iluminată rămâne statică atunci când janta se învârte. În interiorul jantei, etrierul de frână este acoperit cu o oglindă.
via Peugeot