Reprezentanții cluburilor afiliate FRAS sunt convocați la Adunarea Generală de Alegeri a Federației Române de Automobilism Sportiv, care va avea loc în Bucureşti, în data de 18 februarie 2023, ora 12:00, în Amfiteatrul Radu Voinea (Universitatea Politehnica București).
La funcția de președinte candidează și Silviu Bulugioiu, alături de o echipă formată din oameni cu o experiență dovedită în motorsport. Țelul lor: reformarea Federației.
”Ne-am înscris în această cursă din dorința de a face din pasiunea noastră o activitate demnă de secolul în care ne aflăm a căror cuvinte declarative să fie competența, transparența și predictibilitatea. Acum consider că am suficientă experiență profesionala și de viață care să ma ajute la realizarea dorințelor mai devreme menționate”, spune Silviu Bulugioiu.
Cum își propun să atingă acest deziderat am aflat dintr-un amplu interviu pe care Silviu Bulugioiu ni l-a acordat și în care am atins o mulțime de puncte sensibile ale sporturilor cu motor din România. Și pe care vi-l vom reda, dată fiind amploarea sa, într-un serial.
Cine este Silviu Bulugioiu
”Am o experiență în motorsport de peste 30 ani în diferite discipline. De-a lungul timpului, am fost atât sportiv, organizator de evenimente sportive, cât și conducător de structuri sportive (club sportiv și președinte al comisie, în cadrul FRAS).
Legătura cu motorsportul a început încă din anii studenției și, în paralel cu ea, profesional, am desfășurat o vastă activitate în managementul diferitelor departamente și structuri a unor companii de renume mondial. Tot acest mix, împreună cu experiența acumulată și rezultatele dovedite, au făcut ca pentru alegerile din cadrul FRAS, ce vor avea loc la începutul anului 2023, să-mi fie propusă participarea în postura de candidat la funcția de președinte a Federației Române de Automobilism Sportiv.
Această propunere onorantă, am acceptat-o cu încredere și din dorința de a aduce managementul federației la un nivel înalt. Mulțumesc tuturor celor care prin propunerea lor au făcut dovada aprecierii calităților mele și îi aștept alături pe toți cei care își doresc îmbunătățirea activității federației. Doar împreună putem duce motorsportul românesc la cel mai înalt nivel”, se prezintă Silviu Bulugioiu.
”Un management competitiv se face în echipă”
Potrivit Regulamentului Electoral, candidaților la președinție li se permite să participe la alegeri în cadrul unei echipe. Este și cazul lui Silviu Bulugioiu, care are alături nume cu rezonanță în sporturile cu motor din România.
De ce a mers pe această variantă și cum a fost constituită echipa, explică chiar cel care vizează postul de președinte. ”Sunt un om de echipă și pot să-mi dau seama că cea mai bună soluție de a acoperi toate variantele unui management competitiv se face în echipă. O singură persoană nu poate avea toate cunoștințele necesare în domeniile implicate procesului de management. Am ales să fiu alături de oameni echilibrați, integri, competitivi și pe care știu că mă pot baza. Echipa a fost constituita prin întâlniri directe, pentru a identifica ideile și viziunea fiecaruia dintre ei, ținand totuși cont de experiența dobândită atât în motorsport, cât și în viața profesională.
Echipa mea este formată din oameni care au trecut prin toate etapele profesionale, dar și sportivi de performanță. Toți sunt oameni cu experiență, dedicați si care vor să se implice în modernizarea motorsportului românesc. Cu toții ne dorim să avem o federație transparentă, funcțională și în relații bune cu membrii acesteia”, îi caracterizează, Silviu Bulugioiu, pe cei care-i sunt alături.
În opinia sa, faptul că unii dintre cei nominalizați au făcut parte din actuala conducere nu poate fi considerate o sabie cu două tăișuri. Și explică motivul: ”În foarte multe situații în care oamenii sunt puși să lucreze în sisteme de management defectuoase, rezultatele sunt pe măsură. Aceeași oameni, însa, într-un sistem de management eficient și competent vor performa foarte bine. Nu doresc ca familia motorsportului să fie divizată între echipa lor și echipa noastră sau între susținătorii lor și susținătorii noștri. Din această cauza, până la proba contrarie, toți cei care sunt dispuși să se implice la bunul mers al fenomenului motorsport sunt bineveniți alături de mine”.
”Fără conflict de interese și fără compromisuri. Motorsportul românesc merită mai mult!”
Iată componența completă și gândurile celor care fac parte din această echipă
Octavian Drăgan – vicepreședinte: ”Scopul meu principal este de a duce competițiile organizate pe circuit în România către cel mai înalt nivel, prin definirea și implementarea unui cadru optim pentru sportivi, promotori și organizatori deopotrivă”;
Dan Gîrtofan – vicepreședinte: ”Simt că trebuie să facem mai mult pentru motorsportul românesc și vreau să venim cu o schimbare în modernizarea FRAS-ului, să aducem o îmbunătățire pentru sportivi și pentru securitatea lor. Motorsportul românesc merită mai mult!”;
Daniel Ungur – vicepreședinte: ”Deviza noastră este să nu ne lăsăm prinși în jocuri interpersonale și nici în presiuni generate de orgolii, ci împreună să ne focusăm pe a genera soluții și a inova. Suntem o echipă, suntem implicați, iar strategia noastra este fară conflict de interese și fără compromisuri. Împreună vrem binele motorportului românesc”;
Gunther Graef – membru Consiliu Federal: ”Mă bucur că am ocazia de a mă alătura acestei echipe și îmi doresc să contribui la evoluția și performanța motosportului românesc. Cu peste 40 de ani fără întrerupere atât în motorsportul național, cât și internațional, acum a venit momentul de a lua ultimul tren cu o echipă potrivită și care are aceeași viziune ca a mea, aceea de a face o schimbare în bine în Federația Română de Automobilism Sportiv”;
Iosif Ferenti – membru Consiliu Federal: ”Îmi doresc o federație transparentă, funcțională și în bune relații atât cu membrii acesteia, cât și cu toate entitățile private și de stat. Federație care să funcționeze după un plan bine pus la punct”;
Traian Pavel – membru Consiliu Federal: “Vin alături de această echipă întrucât cred cu tărie în strategia de dezvoltare elaborată. FRAS are nevoie de o schimbare pentru a crea un cadru sigur, predictibil și corect pentru motorsportul românesc”;
Carol Blavenstein – membru Consiliu Federal: ”Îmi doresc să aduc un plus valoare echipei nou formate. Motorsportul românesc merită mai mult, iar împreună vom face tot ce ne sta în putință pentru asta”;
Justinian Pleșa – membru Consiliu Federal : ”Am acceptat propunerea onorantă de a pune umarul la îmbunătățirea și normalizarea activității federației și am convingerea că împreună o să reușim”;
Cătălin Cedric-Ghigea – membru Consiliu Federal: “Am ales să fac parte din această echipă întrucât cred cu tărie că este nevoie de o reformă semnificativă a modului în care funcționează și este condusă federația: de la secrete la transparență totală, de la oligarhie la democrație, de la conducere uninominală la descentralizare și autonomie reală și extinsă a comisiilor, inclusiv alocarea de fonduri catre comisii, de la decizii adhoc la strategie de dezvoltare, de la pierderi bănești însemnate la disciplina financiară și chibzuința în administrarea patrimoniului federației”.