Silviu Bulugioiu enunță o prioritate pentru FRAS: ”Acest sport să fie practicat în condiții de siguranță maximă”

Echipa Silviu Bulugioiu FRAS

Reprezentanții cluburilor afiliate FRAS sunt convocați la Adunarea Generală de Alegeri a Federației Române de Automobilism Sportiv, care va avea loc în Bucureşti, în data de 18 februarie 2023, ora 12:00, în Amfiteatrul Radu Voinea (Universitatea Politehnica București). Foto: Ion Coţa

La funcția de președinte candidează și Silviu Bulugioiu, alături de o echipă formată din oameni cu o experiență dovedită în motorsport. Țelul lor: reformarea Federației.

”Ne-am înscris în această cursă din dorința de a face din pasiunea noastră o activitate demnă de secolul în care ne aflăm a căror cuvinte declarative să fie competența, transparența și predictibilitatea. Acum consider că am suficientă experiență profesionala și de viață care să ma ajute la realizarea dorințelor mai devreme menționate”, spune Silviu Bulugioiu.

”Viitorul motorsportului românesc se află în mâna juniorilor”

Am discutat cu Silviu Bulugioiu și am atins mai multe subiecte legate de direcțiile de acțiune, în diverse discipline, pe care vizează să le pună-n practică în cazul în care împreună cu echipa sa va câștiga alegerile.

Reporter: Legat de discipline, putem spune ca există patru ramuri: competiții stradale (raliuri, VTM), competiții pe circuit, competiții în teren accidentat – off-road și rally-raid, și competiții de îndemânare (și aș cuprinde aici tot ce ține de concursurile pentru copii si juniori, până la Salom paralel și autocross). Cum apreciezi accesul copiilor chiar și de la 12 ani la volanul unor automobile de competiție. Și nu ma refer la monoposturi, ci la automobile normale, în cazul cărora este nevoie de adaptare specială?

Silviu Bulugioiu: Faptul că sunt tineri/copii dornici de a se implica la nivel competițional în motorsport este de salutat. Dorința unor părinți de a-și susține și îndruma copiii în practicarea motorsportului este și el de salutat. Cu toate acestea însă, printr-o gândire strategică, trebuie găsite soluțiile pentru ca acest sport să fie practicat în condiții de siguranță maximă.

Pentru marirea siguranței în competiții, luam în calcul și realizarea de centre de pregatire adresate copiilor și debutanților. Copiii sunt viitorul, dar ei nu trebuie să fie expuși unor riscuri total necontrolate. În plus, fără dubiu, trebuie să avem un lot național de juniori din toate disciplinele sportive, un lot construit pe baza performanțelor interne ale acestora. Pentru cei merituoși, federația trebuie să acorde facilități și să pună umărul la dezolvarea sportivă a acestora.

Reporter: Și, legat de acest lucru, există un plan referitor la o piramida dedicată dezvoltarii tinerilor piloți? Cu etape clare, gândite pentru a nu le îngrădi celor mici dezvoltarea abilităților sau accesul la competiții, dar să le confere premisele pentru ca acestea să se deruleze după principii corecte și în deplină siguranță?

Silviu Bulugioiu: Cu siguranță. Talentul și dorința de a face motorsport nu este îndeajuns. Ca federație trebuie să ne implicam în dezvoltarea juniorilor ca sportivi de performanță în toate aspectele vieții sportive. Se vor implementa criterii precise de evaluare ale juniorilor, iar eforturile de mentorat, de identificare a mijloacelor bănești trebuie îndreptate spre cei care dovedesc îndeplinirea acelor criterii și dorința de a face performanță națională și internațională.

Viitorul motorsportului românesc se află în mainile acestor juniori. Prea multi juniori talentați s-au pierdut în ultimii ani pentru că federația a fost opacă la acest subiect sau a avut o atitudine fluctuantă și haotică.

Silviu Bulugioiu FRAS

”Factorii de performanță trebuie să dea nota de predictibilitate în motorsport”

Reporter: Rămânem la discipline. Dar dintr-o altă perspectivă. Ce crezi că trebuie făcut pentru creșterea vizibilității pe zona competițiilor de circuit? Mă gândesc dacă nu ar fi oportun să se discute și cu țările vecine pentru o serie de anvergură zonală?

Silviu Bulugioiu: Strategia menționată mai devreme trebuie să implice și internaționalizarea competițiilor din România. Este vorba de a stabili un set de reguli și de indicatori de performanță prin care sportivii români să fie susținuți de federație pentru participarea în competiții internaționale, dar și indicatori de performanțe aplicabile organizatorilor, care să permită participarea unor sportivi din campionatele unor altor țări la competițiile organizate în România. Toți acesti factori de performanță , toate aceste reguli care stau în spatele rezultatelor de succes, trebuie să dea nota de predictibilitate în ceea ce privește motorsportul și activitățile din motorsportul românesc. În felul asta, atât sportivii (de la junior la seniori) cât și organizatorii, știu la ce se înhamă și cam care trebuie să le fie așteptările.

Trebuie să o spunem pe șleau. Atâta timp cât nu vom ajunge la o stare de normalitate în ceea ce priveste afilierea noastra la FIA, participarea străinilor în competiții românesti sau participarea piloților români în competiții internaționale va fi una sporadică și, din păcate, fară un viitor prea strălucit.

Reporter: Cum  vezi viitorul competițiilor de off-road și rally-raid ținând cont că accesul în păduri și pe drumuri forestiere ar putea fi restricționat?

Silviu Bulugioiu: Cu siguranță, în conditiile unor regulamente clare, dar și in urma respectarii protocoalelor cu autoritățile ce au în administrare proprietățile statului, dar si cele private, desfășurarea de competiții oficiale (cuprinse în calendarele federației) se vor putea desfășura și în continuare. Aceste competiții sunt pentru zonele de desfășurare cu repetatibilitate anuală, nu este vorba de evenimente permanente/zilnice. Impactul asupra zonelor de desfășurare este redus. Mai mult decât atât, în baza parteneriatelor stabilite cu autoritățile de FRAS prin diferitele comisii din componență, partea de hobby/sportivi se împletește foarte bine cu partea de utilitate publică (intervenții în caz de situații de urgență, școlarizare personal din cadrul aparatului de stat pentru buna desfașurare a activităților ce se desfașoară în afara drumurilor publice).

Reporter: Consideri ca aceste întreceri ar putea să fie transformate în ambasadori ai ecologiei și responsabilității?

Silviu Bulugioiu: Cu siguranță, DA! Prin reguli și exemplu personal, în timpul și după desfășurarea competițiilor cuprinse în calendarul FRAS, nu vor rămâne în urmă dovezi ale lipsei de civilizatie. Mai mult decât atat, majoritatea sportivilor legitimați FRAS sunt implicati constant în actiuni și activități ecologice. Ne place să ne desfașurăm activitățile în natură și iubim să găsim și să vedem natura curata și sănătoasă. Deci Da, putem considera sportivii ambasadori ai ecologiei și responsabilității sociale.

Reporter: Iar despre raliuri și VTM – probabil disciplinele cel mai bine dezvoltate și vizibile în prezent – vreau să te întreb despre două aspecte: de ce crezi că lipsesc concurenții din stăinăntate și de ce nu avem nicio competiție internațională? Legat de ultima intrebare, va exista disponibilitatea din partea ta și a echipei tale de a găsi căile de a avea cel putin o competiție internațională FIA  în Romania?

Silviu Bulugioiu: Îmi propun cu echipa din care fac parte sa aducem claritate în regulamente și unitate în structurile ce păstoresc motorsportul în România. Astfel, vom putea atrage atât sportivii din competiții similare din alte state, cât și  dreptul de organiza competiții internaționale.

Din pricina situației perpetuate intenționat sau nu de federație, în anul 2022 am pierdut șansa de a organiza din nou, dupa mulți ani, o etapă de campionat european de raliuri. Ne dorim ca în mandatul nostru să avem cât mai multe etape internaționale ( ideal, în cât mai multe discipline) Acest scop poate fi îndeplinit numai lucrând împreună cu organizatorii, promoterii internaționali și FIA.

Silviu Bulugioiu FRAS

Despre Silviu Bulugioiu

”Am o experiență în motorsport de peste 30 ani în diferite discipline. De-a lungul timpului, am fost atât sportiv, organizator de evenimente sportive, cât și conducător de structuri sportive (club sportiv și președinte al comisie, în cadrul FRAS).

Legătura cu motorsportul a început încă din anii studenției și, în paralel cu ea, profesional, am desfășurat o vastă activitate în managementul diferitelor departamente și structuri a unor companii de renume mondial. Tot acest mix, împreună cu experiența acumulată și rezultatele dovedite, au făcut ca pentru alegerile din cadrul FRAS, ce vor avea loc la începutul anului 2023, să-mi fie propusă participarea în postura de candidat la funcția de președinte a Federației Române de Automobilism Sportiv.

Această propunere onorantă, am acceptat-o cu încredere și din dorința de a aduce managementul federației la un nivel înalt. Mulțumesc tuturor celor care prin propunerea lor au făcut dovada aprecierii calităților mele și îi aștept alături pe toți cei care își doresc îmbunătățirea activității federației. Doar împreună putem duce motorsportul românesc la cel mai înalt nivel”, se prezintă Silviu Bulugioiu.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top