Cu mașina asta, MX-5 NC, mergi la sigur, pentru că fiabilitatea și plăcerea de a conduce merg mână-n mână! Foto: Mazda
Conducere
În primul rând, NC este generația a treia. Mai există NA (1989-1997), NB (1998-2005) și ND (2015-). Cu ultima am realizat un material frumos aici. Nu exagerez când îți spun că peste un milion de automobiliști au cedat avansurilor lui NC. MX-5 are un aer retro, care amintește de roadsterele britanice din anii ’60, atât prin poziția joasă la volan, cât și prin agilitatea pe care o asigură. Stabilitatea pe viraje combinată cu direcția extrem de comunicativă și cu schimbătorul de viteze care cuplează exact contribuie la o plăcere infinită. Frânele sunt de primă clasă, iar puntea spate motoare o face jucăușă la limita aderenței. Versiunea 2.0 Performance vine cu diferențial Torsen, care îmbunătățește aderența pe spate.
În oraș, nu vei aprecia pedala cam tare a ambreiajului, dar îți vor plăcea gabaritul și diametrul de bracaj mici, care îți permit să parchezi ușor. Pe autostradă, turbulențele aerodinamice nu te invită la călătorii prea lungi.
Interior
Pe cât de plăcut e pentru șofer, pe atât de neplăcut va fi pentru pasagerii cu înclinații spre confort. Sigur, spațiul pe scaune este suficient, dar nu e vorba numai de asta. Suspensia este tare, deci și senzațiile sunt pe măsură. În plus, portbagajul are un volum ridicol, de 150 l, deci mai mult de trei rucsacuri nu vei lua cu tine. Nici în interior, nu vei găsi multe spații de depozitare, iar torpedoul e minuscul. Materialele sunt rezistente în timp, dar plasticele sunt tari.
➡ Configurează-ți propria Mazda aici! 💡
Finisajele sunt realizate atent, fără reproș. Dacă mașina vine standard cu acoperiș textil care se strânge manual, la versiunile de top locul acestuia este luat de un hard top acționat electric. Indiferent pe care îl alegi, volumul portbagajului rămâne neschimbat. Cel textil însă e mai aproape de spiritul liber „bătut“ în ADN-ul modelului nipon.
Ani de fabricație: 2005–2015
Caroserie: roadster cu două uși
Dimensiuni exterioare: L × l × h (mm) 4020 × 1720 × 1255
Portbagaj (l): 150
Versiuni MX-5 NC cu probleme
Motor
1.8/2.0:
• Martor motor aprins (<iun. 2012) -> resoftare ECU
• Ralanti oscilant -> de curățat clapeta de accelerație
2.0:
• Zgomote (<dec. 2007) -> actuatorul variatorului de distribuție
Transmisie
• Debraiere greoaie (< mar. 2007) -> cilindrul ambreiajului
• Zgomote de la planetare (< oct. 2007) -> de gresat
• Diferențialul spate scârțâie (< mai 2013) -> de schimbat diferențialul.
Habitaclu
• Nu funcționează închiderea centralizată (< dec. 2005) -> modulul de comandă keyless sau bateria telecomenzii.
• Zgomote parazite la radio (2005–2006) -> cablul de alimentare a antenei
Caroserie
• Oxidarea releului de semnalizare -> de curățat, reparat sau schimbat
• Mătuirea vopselei pe portbagaj (<oct. 2009) -> de revopsit
Soft top
• Pătrunderea apei -> reparare sau montarea unei patine
Hard top
• Contact întrerupt între segmentele acoperișului -> de înlocuit cablul
Detalii tehnice și recomandări
Motor (l/100 km) | Perioadă producție | Putere max.(CP) | Viteză max. (km/h) | Accel. 0–100 km/h (s) | Consum mediu | Recomandare | Detalii |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1.8 | 11/05–04/15 | 125 | 194 | 9,9 | 7,3 | • • • • | Echilibru excepțional între ușurința manevrării și sportivitate. |
2 | 11/05–04/15 | 160 | 213 (194) | 7,6 (8,9) | 8,2 (8,9) | • • • • | Treptele cutiei, incorect etajate, au fost revizuite în 2009. Motor puternic, dar trebuie turat. |
Costuri piese | 1.8 125 CP |
---|---|
Filtru polen | 36 |
Filtru ulei | 14 |
Kit ambreiaj | 1641 |
Distribuție (lanț) | 813 |
Plăcuțe frână față | 108 |
Plăcuțe frână spate | 72 |
Disc frână față | 148 |
Disc frână spate | 71 |
Amortizor față | 439 |
Amortizor spate | 643 |
Total | 3985 |
- Frumoasă
- Fiabilă
- Entuziasmantă
- Sigură
- Portbagaj mic
- Plastice tari
- Confort slab
- Motoare zgomotoase