Uwe Hochgeschurtz, director operațional pentru zona europeană în grupul Stellantis și fost șef al mărcii Opel, consideră că marca germană are „o mare capacitate de dezvoltare”.
Rezultatele mărcii Opel n-au fost tocmai faste în ultmii ani. De altfel, după preluarea de grupul Stellantis – cel care include și mărci precum Alfa Romeo, Fiat, Peugeot sau Citroen – poziționarea sa pe piață a devenit neclară, mulți considerând că mașinile Opel sunt doar niște copii ale modelelor produse de colegii de grup.
Conform datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), marca Opel, împreună cu sora geamănă Vauxhall din Marea Britanie, a pierdut din cota sa de piață. Ba chiar a ajuns să vândă mai puțin decât Skoda, Hyundai, Kia sau… Dacia.
În 2022, cuplul Opel – Vauxhall a vândut pe principala sa piață, cea europeană, doar 428.145 de unități, în scădere cu 12% față de 2021. Cum acest recul a fost mai mare decât cel al pieței totale (-4,1%), cota de piață a mărcii s-a erodat coborând de la 4,1% la doar 3,8%.
În acest context, cu o presă germană care critică tot mai des deciziile venite de la nivelul grupului Stellantis, șeful mărcii Opel, Uwe Hochgeschurtz, a declarat pentru publicația Automobilwoche, surprinzător, că este „mulțumit de brand și de gama sa de produse”. Ba chiar a adăugat că „există o mare capacitate de dezvoltare”.
Uwe Hochgeschurtz consideră că scăderea cotei de piață a Opel trebuie pusă, în mare parte, pe problemele de logistică independente de marca sa, capacitatea de transport fiind inadecvată pentru a susține livrarea fluentă a mașinilor către dealeri și clienți
„Am avut clienți, am avut mașinile terminate, dar nu au ajuns acolo unde trebuia”, a declarat șeful Opel adăugând și că „având în vedere lipsa șoferilor de camion, există doar o capacitate de transport limitată. De aceea le-am cerut dealerilor să vină să ridice singuri mașinile din stocurile noastre”.
Cum succesul unui astfel de demers s-a dovedit limitat, multe piețe au avut livrări mult sub cerere. Totuși, în viziunea lui Uwe Hochgeschurtz, nucleul pieței sale rămâne Europa, dar există cerere tot mai mare din America Latină, Turcia și Africa de Nord.
Pentru a calma reproșurile, dar, mai ales, sindicatele germane, șeful Opel a menționat că divizia de proiectare din Ruesselsheim a mărcii sale este una dintre cele mai moderne din întregul grup Stellantis, în timp ce fabricile au un volum de muncă constant, ceea ce înseamnă că viitorul lor este în siguranță.