Bentley va opri producția legendarului motor W12 în 2024 după ce a construit mai bine de 100.000 de unități în ultimii 22 de ani.
Bentley a anunțat oficial că va renunța la propulsorul cu 12 cilindri pe care îl produce încă din 2002. Producția legendarului propulsor va înceta în luna aprilie a anului viitor. Britanicii au început tranziția cătră modele electrificate și prima deciziei este eliminarea motorului cu 12 cilindri din ofertă. După oprirea producției pentru propulsorul W12, Bentley va produce motoare V8 și V6 Hybrid.
Bentley W12
În prezent, propulsorul W12 poate fi regăsit pe modele ca Bentayga, Continental GT și Flying Spur. Iar pentru a marca finalul de carieră al propulorului cu 12 cilindri, Bentley va produce modelul special Batur, ce va fi produs în doar 18 exemplare. Sub capota modelului Bentley Batur, motorul W12 dezvoltă 750 CP și un cuplu maxim de 1000 Nm, fiind cea mai puternică versiune a acestui propulsor.
Propulsorul Bentley W12 twin-turbo de 6.0 litri a fost creat în 2002, fiind revoluționar prin configurația sa. Configurația în W a însemnat că acest tip de propulsor era cu 24% mai scurt față de un motor V12 convențional. Cea mai recentă generație W12 a fost lansat în 2015 pentru SUV-ul Bentayga. De-a lungul timpului, motorul W12 a fost constant îmbunătățit, folosind inclusiv dezactivarea cilindrilor, injecție directă și multe altele.
Fiecare unitate Bentely W12 este construit manual în 6,5 ore de o echipă specializată, fiind supus apoi unui regim de testare riguros timp de peste o oră.
Via Bentley