Porsche țintește o rentabilitate a vânzărilor de 20%

Porsche

Producătorul de maşini premium Porsche AG a raportat pentru 2022 câştiguri record. Acestea sunt primele rezultate anuale după listarea companiei germane.

Profitul înainte de taxe şi dobânzi a urcat la 6,8 miliarde de euro, un avans de 27,4% faţă de 2021, în timp ce livrările au crescut cu 2,6%, la 309.884 vehicule.

Compania are ca obiectiv în acest an o creştere a veniturilor la 40 – 42 miliarde de euro, de la 37,6 miliarde de euro în 2022, şi o rentabilitate a vânzărilor de 17% – 19%. Pe termen lung, obiectivul este o rentabilitate vânzărilor de 20%, notează oficialii Porsche AG, subsidiară a grupului german Volkswagen.

„De departe am realizat cel mai solid rezultat din istoria Porsche, în condiţii dificile”, a afirmat Oliver Blume, directorul general al Porsche.

La o săptămână de la listare, Porsche a devenit cel mai valoros producător auto din Europa, depăşind grupul Volkswagen. Luni, compania a anunţat că va plăti dividende de un euro pentru o acţiune obişnuită şi 1,01 euro pentru o acţiune preferenţială, pentru rezultatele din 2022.

Obiectivul pe termen mediu îl reprezintă distribuirea unor dividende echivalentul a aproximativ jumătate din profitul după taxe, a anunţat directorul financiar Lutz Meschke.

Brandul a fost listat la Bursa de la Frankfurt în 29 septembrie 2022, la un preţ de 82,50 euro per titlu. Volkswagen AG încă deţine 75% minus o acţiune obişnuită din capitalul social total.

Vineri, acţiunile Porsche au închis la 114,10 euro, astfel încât capitalizarea sa bursieră a ajuns la 108 miliarde de euro.

Oliver Blume, directorul general al Volkswagen şi al Porsche, afirma la momentul listării că iniţiativa va spori libertatea de acţiune a Porsche, iar sumele rezultate vor ajuta Volkswagen să îşi finanţeze tranziţia la vehiculele electrice şi investiţiile în software.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top