Continuăm epopeea celor mai accesibile modele din România. Dacă îți dorești să treci în tabăra ecologiștilor, dar te sperie prețul EV-urilor, uite un top care să-ți panseze rănile. Acestea sunt cele mai ieftine mașini electrice din România în 2023!
Să stabilim un lucru. Aici nu ne ocupăm de discounturile oferite de stat. Dacă ai tichete Rabla, poți scădea până la 11.600 euro (orientativ și pur teoretic, pentru că încă nu a fost lansat oficial programul Rabla 2023). Deci, ceea ce vei găsi mai jos sunt prețurile de listă.
10. Renault Megane E-Tech – 36.600 euro
Până luna trecută era cel mai ieftin model compact electric. Se plasa pe locul 7 în acest top. Dar tocmai ce a fost scumpit de la 35.100 euro. Așa că a căzut pe 10. Dezvoltă 130 CP și vine cu o baterie de 40 kWh utili. Trebuie însă precizat că nu suportă încărcare rapidă la surse de curent continuu, ci poate fi alimentat cu maximum 7,4 kWh. Astfel, o încărcare completă durează 6.5 ore și e suficientă pentru o autonomie WLTP de 302 km. Însă, dacă ai nevoie de spațiu mare, mergi doar în oraș și ai la dispoziție o priză AC des, este o alegere excelentă! Citește aici testul cu versiunea de top.
9. Nissan Leaf – 35.700 euro
Cel mai emblematic model electric de pe piață a ajuns la vârsta de 12 de ani și la a doua generație. Este unul dintre cele două hatch-uri compacte care intră în top. În rest, avem doar modele mini și mici. Versiunea de bază vine cu o baterie de 40 kWh, cuplată la un motor de 150 CP. Chiar și așa, accelerația 0–100 km/h durează 7,9 s, iar autonomia WLTP atinge 270 km. Se încarcă la prizele DC cu 50 kW și la cele AC cu 6,6. L-am testat aici, în versiunea de top!
8. Peugeot e-208 – 35.500 euro
Versiunea de bază are 136 CP. Dar, peste puțin timp, pe lângă ea va apărea una nouă, de 156. Revenind la cea standard, bateria de 46 kWh asigură o autonomie WLTP de 362 km, cea mai mare din top. Reglajele suspensiei și direcției sunt sportive, de aceea e-208 se adresează inclusiv șoferilor„cu nerv“. L-am testat aici!
7. Opel Corsa-e – 35.541 euro
Era pe locul 5 luna trecută, costând 33.350 euro. Acum s-a scumpit, ajungând pe 7. Fratele german al lui e-208 a rămas la vechiul sistem de propulsie, cu motor de 136 CP și baterie de 46 kWh. Aceasta se încarcă în 30 de minute, folosind încărcătorul de 100 kW. La curent alternativ, se alimentează cu 11 kW, în 5.25 h. Este cel mai mare model din top 5 și are și cea mai mare autonomie (361 km). Citește aici testul cu măsurători.
➡ Vezi aici lista de prețuri! 💡
6. Renault Zoe – 35.400 euro
Singurul producător cu două modele în top este Renault. Cel mic, Zoe, poate fi interpretat drept un Clio electric. Versiunea de bază are baterie de 41 kWh și motor de 110 CP. Se încarcă cu 50 kW la CC și, foarte util, cu 22 la AC. Asta înseamnă că-l poți alimenta mai ieftin și relativ rapid. Poate rula 313 km în ciclu WLTP cu un plin. Accelerează până la 100 km/h în 11,4 s. Citește aici testul cu Zoe!