Noutăți pentru întreaga gamă Opel Astra

Opel îşi îmbunătăţeşte cel mai premiat, popular şi mai bine vândut model din clasa compactă oferind o nouă versiune sedan, noi motoare şi sisteme de asistenţă de ultimă generaţie, la care se adaugă şi un design fresh.

Aspectul mai elegant la exterior şi la interior subliniază aerul sportiv şi punctele forte din punct de vedere tehnic ale gamei de modele compacte. Gama de modele Astra este acum completă, cuprinzând noua versiune sedan, modelul cu cinci uşi, Sports Tourer station wagon şi modelul GTC coupé cu trei uşi, precum şi versiunea OPC de înaltă performanţă.

Karl-Friedrich Stracke, CEO Opel, a declarat: „Noua gamă Opel Astra porneşte la drum cu dreptul. Ne extindem spectrul de modele, ca şi oferta de motoare extrem de eficiente şi de tehnologii de asistenţă inovatoare. Designul a devenit mai elegant şi mai modern.  Din această perspectivă, subliniază oferim cea mai emoţională execuţie a tehnologiei germane în segmentul foarte disputat al autovehiculelor compacte.”

Acestă afirmaţie este susţinută de noile motoare care în următoarele şase luni vor extinde şi mai mult gama deja variată de capacităţi ale sistemelor de propulsie disponibile pentru modelele Astra. Cu o putere de 206 kW/280 cp şi un cuplu maxim de 400 Nm, pe lângă faptul că este cel mai puternic model Astra produs vreodată, versiunea Astra OPC atinge şi cea mai mare viteză: viteza maximă a acestui coupé agil este de 250 km/h, putând accelera de la 0 la 100 km/h în doar 6,0 secunde.

Cel mai rapid Astra cu motor diesel produs vreodată va fi dotat cu noul motor 2.0 BiTurbo CDTI, ce dezvoltă o putere de 143 kW/195 cp şi generează un cuplu impresionant de 400 Nm. Deja disponibil pentru modelul Insignia, lansează acum tehnologia sofisticată cu două turbocompresoare secvenţiale în segmentul autovehiculelor compacte de serie. Fiind alimentat de două turbocompresoare care acţionează în tandem, acest motor asigură un nivel excelent de performanţă împreună cu consum redus de carburant pentru versiunile Astra cu cinci uşi, Sports Tourer şi GTC. Aceste trei modele diferite sunt disponibile cu o gamă de motoare diesel de înaltă performanţă, fapt unic în segmentul autovehiculelor compacte.

De asemenea, Opel anunţă îmbunătăţiri aduse motorului pe benzină de 1,4 litri cu supraalimentare, ce dezvoltă o putere de 103 kW/140 cp. În prezent, acesta este echipat cu o funcţie de amplificare, datorită căreia autovehiculul beneficiază de un cuplu mărit cu 10%, de la 200 la 220 Nm, procent foarte util în depăşiri, de exemplu.

Gamă completă – de la motorul ecoFLEX cu emisii de CO2 de 99 g/km până la versiunea OPC de înaltă performanţă

Noua gamă Astra oferă o varietate largă de sisteme de propulsie, ce satisfac cele mai exigente gusturi, de la cel mai eficient motor Astra din punctul de vedere al consumului de carburant (3,7 l/100 km), 1.7 CDTI ecoFLEX (81 kW/110 cp şi 96 kW/130 cp), cu un nivel al emisiilor de CO2 de numai 99 g/km, cel mai puternic motor diesel Astra, noul BiTurbo CDTI de 195 cp și până la cel mai puternic motor Astra din istoria modelului, Astra OPC, cu o putere de 280 cp. În plus, gama se va îmbogăţi în urma lansării noii generaţii de motoare pe benzină cu injecție directă ECOTEC SIDI (Spark Ignition Direct Injection), cu cilindree de 1,6 litri şi supraalimentare, care asigură, pe lângă o eficiență excepțională a consumului de combustibil şi o experienţă de conducere foarte confortabilă.

Noile sisteme de asistenţă se adaugă ofertei de tehnologii inovatoare disponibile

Alte caracteristici ce contribuie la ridicarea standardelor tehnice până la un nivel chiar mai avansat se regăsesc în categoria sistemelor de asistenţă pentru şofer. Numeroase tehnologii premium care şi-au făcut debutul pe modelele Insignia şi Zafira Tourer sunt acum disponibile şi pentru noua gamă Astra, sporind nivelul de siguranţă şi de confort.   Acestea includ a doua generaţie a camerei video frontale Opel Eye, cu asistentul optimizat pentru recunoaşterea indicatoarelor rutiere (TSA II), sistemul de avertizare la depăşirea benzii de circulaţie (LDW), funcţia de indicare a distanţei de urmărire (FDI) şi sistemul de avertizare privind o coliziune frontală (FCA). Aceste sisteme emit semnale de avertizare pentru prevenirea situaţiilor critice, de exemplu atunci când şoferului i se distrage atenţia sau nivelul său de concentrare scade.

Alte sisteme de asistenţă includ camera video pentru marşarier, sistemul avansat de asistenţă la parcare, ce identifică locurile de parcare şi ajută şoferul la efectuarea manevrelor de parcare, precum şi asistentul pentru monitorizarea unghiului mort cu alarmă şi un tempomat adaptiv (ACC) pe bază de senzori radar cu sistem automat de frânare de urgenţă în caz de coliziune (CIB), activ la viteze între 50 km/h şi 180 km/h. Tempomatul adaptiv ajută şoferul să menţină constantă viteza selectată, accelerând sau decelerând automat, menţinând în acelaşi timp o distanţă de siguranţă presetată faţă de autovehiculul din faţă.

Noile sisteme completează oferta largă de tehnologii inovatoare de care modelul Astra beneficia deja, unele dintre acestea fiind unice în segmentul autovehiculelor compacte, în timp ce altele se regăsesc rar în oferta mărcilor concurente. Acestea includ ultima generaţie a sistemului inteligent de iluminare frontală adaptivă (AFL+), cu faruri bi-xenon şi multiple funcţii de iluminare sofisticate, ce includ iluminarea în curbe, iluminarea dinamică în viraje, distribuţia variabilă a luminii, reglată automat în funcţie de condiţiile actuale de drum, inclusiv vremea.

Sistemul FlexRide pentru cele mai bune performanţe de conducere şi manevrabilitate, suspensia HiPerStrut pe toate modelele Astra GTC şi OPC

Pe lângă actualele caracteristici ale dinamicii de conducere ale modelului Astra, clienţii pot opta pentru sistemul mecatronic inteligent FlexRide de la Opel, care se adaptează automat la condiţiile de drum, ce oferă trei moduri de conducere: Standard, Tour pentru confort sau Sport.

Pentru o rulare şi o manevrabilitate sportive, modelele GTC Astra şi OPC beneficiază de suspensia HiPerStrut (suspensie de înaltă performanţă) pe puntea faţă. Suspensia HiPerStrut îmbunătăţeşte aderenţa, sporeşte puterea în viraje şi reduce în mod semnificativ fenomenul de mişcare violentă a volanului provocată de cuplul ridicat la acceleraţia bruscă, permiţându-i şoferului să se bucure din plin de performanţa modelului Astra.

Pentru confort crescut, toate modelele Astra pot fi dotate cu scaunele ergonomice ce reduc solicitările asupra spatelui şoferului şi pasagerului din faţă, certificate de AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V), organizaţia experţilor în domeniul sănătăţii spatelui din Germania.

Suportul pentru biciclete FlexFix, disponibil exclusiv de la Opel, este complet integrat în bara de protecţie spate, în care glisează ca un sertar, atunci când nu este folosit. Sistemul inteligent de ultimă generaţie de la bordul modelului Astra Sports Tourer vă permite să transportaţi maxim patru biciclete în acelaşi timp. Versiunea cu cinci uşi poate transporta maxim două biciclete.

Parbrizul panoramic, inventat şi patentat de Opel, ajunge până la mijlocul acoperişului, şoferul şi pasagerii modelelor GTC Astra şi OPC beneficiind astfel de o experienţă extraordinară din punctul de vedere al perspectivei, spaţiului şi conducerii. Spre deosebire de alte tipuri de acoperişuri panoramice, nu există nicio bară transversală care ar putea reduce vizibilitatea.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top