Directorul executiv al mărcii Renault, Fabrice Cambolive, a declarat că are în plan o revizuire a prețurilor pentru a menține competitivitatea. În primul trimestru brandul francez a comercializat 354.545 de mașini, în creștere cu 9% față de perioada similară din 2022.
Fabrice Cambolive, actual director executiv al mărcii Renault din cadrul grupului cu același nume și fost șef al diviziei din România, a declarat astăzi că producătorul francez își va revizui gama de prețuri, în special pentru mașinile electrice, după ce Tesla a făcut un lucru similar în ultimele luni.
Producătorul american de vehicule electrice a redus prețurile de mai multe ori în Statele Unite, iar săptămâna trecută a făcut același lucru în Europa, principala piață a Renault. Tesla a redus de asemenea prețurile în Israel și Singapore extinzând o campanie care a debutat la începutul anului în China.
Ca urmare, conform lui Fabrice Cambolive, Renault va „analiza țară cu țară, piață cu piață, pentru a vedea ce nivel de competitivitate este necesar pentru a rămâne în joc”.
După ultima reducere a prețurilor din Europa, Tesla Model 3 are în Franța un preț de bază de 41.990 de euro, cu doar 10 euro sub cel de 42.000 de euro cu care este comercializat în aceeași țară modelul electric Megane E-Tech.
În martie, chiar înainte de această „provocare”, așa cum o numește Cambolive, pusă în scenă de Tesla, vânzările modelului Renault Megane E-Tech Electric au crescut brusc.
Vânzările mărcii Renault, susținute de vehiculele comerciale
Anunțul lui Fabrice Cambolive cu privire la revizuirea prețurilor vine pe fondul unei creșteri a vânzărilor Renault cu 9% în primul trimestru din 2023 până la 354.545 de unități. În acest total sunt incluse atât autoturismele cât și vehiculele comerciale. Strict în privința vânzărilor de autoturisme, Renault a avut o creștere cu 3,9% până la 266.867 unități.
Totodată, rămâne de văzut ce rezultat va avea decizia de revizuire a prețurilor atât timp cât politica impusă de șeful întregului grup, Luca de Meo, prevede orientarea vânzărilor către obținerea unui profit cât mai mare.
Pe piața vehiculelor cu încărcare la priză (100% electrice – BEV și hibride cu încărcare la priză – PHEV), Renault înregistrează o creștere importantă ajungând ca 38% din totalul vânzărilor să fie compus din astfel de mașini. Pentru comparație, media pieței este de 34% din vânzări.
Vehiculele full hybrid (HEV) au avut un prim trimestru puternic, crescând cu 42% până la 38.400 de unități. Această tehnologie, care este foarte solicitată de clienții privați, ajunge la o pondere de 60% în cazul modelului Arkana și la 67% în cazul Austral.
Înmatriculările de mașinii complet electrice Renault în Europa au crescut cu 15%, ajungând la 20.000 de mașini. Vânzările Megane E-Tech Electric au urcat la peste 11.000 de unități în primul trimestru, acesta fiind și cel mai bine vândut vehicul electric din segmentul său în Franța.
În segmentul C (compact) din Europa, vânzările Renault s-au majorat cu 51%, la peste 62.000 de unități. Pe lângă Megane E-Tech Electric, succesul Renault Arkana continuă, cu peste 18.500 de vehicule vândute în primul trimestru din 2023. Lansarea noului SUV Austral a adus un nou imbold în segment, cu 15.500 de unități comercializate în perioada ianuarie – martie din acest an.
Bilanțul vânzărilor pentru mărcile Dacia și Alpine, și ele parte a grupului Renault, sunt așteptate în această săptămână.
– Renault Espace a devenit un SUV cu șapte locuri și motorizare hybrid