A treia generaţie a bestseller-ului Panda este în România

Când este vorba despre maşini de oraş, denumite generic şi city-cars, Fiat a avut dintotdeauna toţi aşii în mânecă. A scris istorie cu Fiat 600, cu Fiat 500 şi, timp de 31 de ani, a reuşit, prin cele 6,5 milioane de Fiat Panda vândute în intreaga Europă, să devină liderul unui segment în care orice detaliu face diferenţa.

Noul Fiat Panda este evoluţia firească a unui model care, încă de la prima generaţie, şi-a cucerit audienţa prin simplitatea şi carisma cu care a abordat cele mai esenţiale aspecte ale unei maşini de dimensiuni mici. A devenit in timp o marcă în sine, mizând pe sinteza perfectă între valorile practice şi cele emoţionale şi oferind în prezent un produs care, pe o piaţă extrem de competitivă şi de dificilă cum este cea de acum, reuşeste să ofere soluţia optimă pentru un autoturism confortabil, flexibil, cu un design atrăgător si modern şi o prestanţă tehnică fără compromis.

Ajuns acum la cea de–a treia generaţie, Noul Fiat Panda păstrează numele şi conceptul prin care s-a impus, însă cuvantul de baza este nou. O confirmare în plus este şi faptul că producţia este realizată acum în Italia, la Pomigliano d Arco, lângă Napoli, într-o uzină modernizată în urma unei investiţii de peste 800 de milioane de Euro.

Noul Panda va fi disponibil în trei versiuni de echipare (Pop, Easy si Lounge) şi va dispune iniţial de 3 motorizari: 1.2 69 CP, 1.3 Multijet 75 CP şi deja renumitul 0.9 TwinAir 85 CP, un propulsor eficient, de încredere, economic şi cu o remarcabilă doză de agresivitate, motive pentru care a primit şi titlurile de International Engine of the Year 2011 si Best Green Engine 2011. Consumul de combustibil ajunge la doar 3,9 l/100 km în ciclul mixt pentru motorul Multijet, 4,2l/100 pentru motorul pe benzină TwinAir şi 5,2 pentru cel de 69 CP.

Până la sfârşitul anului gama va fi completată de motorul 0.9 TwinAir 65 CP şi, tot în a doua parte a anului, va fi lansată pe piaţă şi versiunea 4×4. Noul model are 365 cm lungime, 164 laţime si 155 cm înălţime şi unul dintre cele mai încăpătoare portbagaje din clasa: 225 litri ce pot deveni 260 sau 870 cu spătarul banchetei rabatat.

Designul este tipic italian, cu linii şi unghiuri rotunjite şi un aspect general elegant şi impunator  pentru un autoturism de clasa mică. Interiorul, schimbat complet, urmează linia estetică a unghiurilor rotunjite şi impune un  tablou de bord foarte modern, cu display central şi o consolă bine organizată, ergonomică si materiale de interior de foarte bună calitate. Gama de culori este vastă şi foarte permisivă în privinţa cromaticii, constând în 10 culori de exterior si 9 pentru interior.

Un alt argument forte este faptul ca interiorul Noului Panda poate fi personalizat in funcţie de preferinţe si necesităţi: cu 4 sau 5 locuri, cu bancheta spate rabatabilă sau divizată 50/50 sau 60/40. Scaunul pasagerului poate fi de asemenea rabatat, în aşa fel incat în Noul Panda se pot transporta obiecte cu lungimea de pana la 2 metri, un record in categoria sa. Spaţiile de depozitare sunt de asemenea numeroase, utile si bine amplasate.

Printre inovaţiile pe care Fiat Panda le aduce in premiera in segmentul A se numără sistemul de siguranţă Low Speed Collision Mitigation (LSCM), prin intermediul căruia se atenuează impactul unei coliziuni la viteze mici, un aspect deosebit de important pentru un city car, dar şi sistemul Smart Fuel prin care este prevenită, printre altele, posibilitatea alimentării cu un combustibil greşit.

Pretul de pornire al Noului Fiat Panda este de 9950 Euro cu TVA pentru motorizarea 1.2 69 CP Pop, incluzand, printre altele, in dotarea standard 4 airbag-uri, ABS+EBD, inchidere centralizata, servodirectie electrica Dual Drive, Smart Fuel System.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top