Toyota accelerează dezvoltarea bateriilor de tip solid-state și spune că va pune pe piață primul model electric echipat cu acest tip de baterii în 2027 cu o autonomie de 1200 kilometri.
Toyota și-a prezentat planurile de viitor în ceea ce privește tehnologia vehiculelor electrice într-un eveniment ce a avut loc în Japonia. Niponii vor să accelereze puternic în domeniul automobilelor electrice și anunță că bateria de tip solid-state va deveni realitate pe un model de serie în 2027.
Toyota – baterii solid-state
Bateriile solid-state, numite astfel pentru că utilizează un electrolit solid și nu unul lichid, ca în cazul actualelor baterii de tip litiu-ion, au o densitate energetică mult mai mare față de bateriile utilizate astăzi. Introducerea acestor baterii pentru mașinile electrice va duce la creștere drastică a autonomiei fără să fie nevoie de o creștere a spațiului sau greutății.
Toyota a declarat anterior că urmașul modelului Lexus LFA, ar putea folosi o baterie de tip solid-state și o cutie de viteze manuală, ceea ce ar fi o premieră pentru un automobil electric.
Constructorul nipon spune că se află în plin proces de dezvoltare a unei metode pentru producția în masă a bateriilor solid-state. Bateriile de acest tip vor putea asigura o autonomie de până la 1200 kilometri și permit încărcări ultrarapide de la 0 la 80% în 10 minute.
A doua generație a bateriilor solid-state va aduce o îmbunătățire cu 50% a autonomie oferite de actualele mașini electrice, ceea ce înseamnă 1500 km cu o singură încărcare, mai spune Toyota. Acest gen de autonomie ar putea deveni realitate după anul 2028.
Via Toyota