Transylvania Classic 2023, festival al mașinilor clasice și electrice la Sibiu

Transylvania Classic

Cu 77 de echipaje înscrise la start, ediția din 2023 a Transylvania Classic, raliu de regularitate dedicat mașinilor clasice și electrice, a fost un adevărat festival al automobilului.

Timp de trei zile în împrejurimile Siubiului a avut loc a noua ediție a raliului de regularitate Transylvania Classic. După un traseu de 411 kilometri, spectaculos și plin de provocări atât pentru mașinile clasice cât și pentru cele electrice, ediția din 2023 a fost câștigată de echipajul Mircea Meșter / Cornel Șocariciu.

În perioada 10 – 12 august, 77 de echipaje din Bulgaria, Germania, Grecia, Statele Unite, Țările de Jos și România au avut un raliu ca o vacanță pe cele mai frumoase drumuri din județul Sibiu la ediția a noua a competiției de regularitate dedicată mașinilor clasice, young-timer și electrice.

După trei zile, 411 kilometri și 13 probe speciale de regularitate, echipajul Mircea Meșter și Cornel Șocariciu a reușit să câștige ediția din 2023 a raliului de regularitate Transylvania Classic, fiind pentru prima oară în istoria competiției când un echipaj cu o mașină electrică reușește să câștige în clasamentul general. Mircea Meșter a primit și trofeul special George Botezatu, trofeu în memoria jurnalistului auto care a câștigat prima ediție de regularitate dedicată mașinilor electrice.

Mircea Meșter și Cornel Șocariciu au luat startul cu un model Hyundai Ioniq 5 și au adunat în total doar 92,3 puncte de penalizare. Lupta pentru celelalte două locuri pe podium a fost extrem de strânsă, diferența fiind în final de doar 0,2 puncte. Cu 137 de puncte de penalizare, Cătălin Niculescu și Carmen Niculescu (Citroen XM, 1995) s-au clasat pe locul secund, iar pe locul 3 a terminat echipajul bulgar format din Georgi Andonov și Yordanka Andonova (Volvo 121, 1961), care a câștigat ediția din 2022.

La general, în categoria CLASICE, unde au fost înscrise 34 de echipaje și unde mașinile au fost împărțite pe categoriile B,C,D,E,F,G și H în funcție de anul de fabricație al mașinii între 1900 și 1990, echipajul bulgar format din Georgi Andonov și Yordanka Andonova a fost pe prima poziției, iar podiumul a fost completat de Alin Ionescu și Elena Măcinic (Mercedes-Benz 320 CE, 1993) și Daniel Cosmin Pavel și Cristian Popa (Porsche 911 Turbo, 1978). Echipajele de pe podium au primit și premii speciale din partea partenerului Snap-On.

La categoria YOUNGTIMER s-a impus în premieră echipajul Cătălin Niculescu / Carmen Niculescu (Citroen XM, 1995), care a terminat pe locul doi la general. Podiumul a fost completat de echipajele Emilian Narcis Ciocănel / Luiza Fulgeanu și Ștefan Bârlea / Alexandru Crăciun.
Cupa Dacia a fost câștigată de Dan Siminie și Alexandru Vladu (Dacia 1300, 1980), echipajul sibian fiind urmat în clasament de Mihai Vulpe și Răzvan Catană (Dacia Nova GT, 1998) și Oana Batin și Sati Batin (Dacia Logan, 2012).

În categoria Ladies Trophy, unde punctează echipajele complet feminine, Cristiana Oprea și Alexia Parteni (Porsche Taycan) au fost pe prima poziție, podiumul fiind completat de Monica Crăciun și Iulia Marin (BMW Z3, 1997) și Oana Batin și Sati Batin (Dacia Logan, 2012).

Emil Mitranovici (Renault Torpedo – 1920) la categoria C, Georgi Andonov / Yordanka Andonova (Volvo 121, 1961) la categoria F, Daniel Cosmin Pavel / Cristian Popa (Porsche 911 Turbo, 1978) la categoria G și Alin Ionescu / Elena Măcinic (Mercedes-Benz 320CE – 1993) la categoria H au fost echipajele care s-au impus la categoria specifică anului de fabricație al mașinii cu care au luat startul. Nicoleta Gheorghiu și Andrei Gheorghiu au primit Trofeul Transfăgărășan, fiind echipajul cu cele mai puține puncte de penalizare pe această probă specială.

Premiul special pentru mașina cu cea mai mică cilindree din concurs (595 cmc) s-a acordat echipajului Peter Tamas-Lupui / Anett-Cecilia Nagy care a luat startul cu un Trabant 601 (1990), cel mai tânăr pilot a fost Ioana Lavinia Bogoș (21 ani), iar cel mai vârstinic a fost Bryce Graham (55 ani).

La ediția din acest an, împreună cu Asociația Tesla Happy Owners România (THOR), în competiția dedicată mașinilor electrice a fost introdus și un criteriu legat de eficiența acestora. Astfel, în clasamentul combinat, dintre regularitate și eficiență, pe prima poziție la general a terminat tot echipajul Mircea Meșter și Cornel Șocariciu (Hyundai Ioniq 5, 2021), podiumul fiind completat de echipajele Daniel Enache / Florentina Petcu (Peugeot e208, 2021) și Răzvan Măgureanu / Răzvan Urdorea (Kia Niro EV, 2022).

Echipajele Ioan Mugur Vusmuc / Ana Maria Vusmuc (VW e-up, 2022), Daniel Enache / Florentina Petcu Petcu (Peugeot e208, 2021) și Mircea Meșter / Cornel Șocariciu (Hyundai Ioniq 5, 2021) s-au impus la clasele MINI (capacitatea bateriei până în 40 kWh), MAIN (capacitatea bateriei între 41 – 65 kWh) și MAX (capacitatea bateriei peste 65 kWh).

Ediția din 2024 a competiției de regularitate Transylvania Classic se va desfășura în perioada 8 – 10 august.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top