Cel mai popular model din gama Renault a ajuns la generația cu numărul patru, iar cei 22 de ani ce au trecut de la lansarea primului model par să îi fi priit micuțului francez.
Exteriorul lui Renault Clio atrage atentia aproape din orice unghi l-ai privi, semn ca noul limbaj de design adoptat de marca franceza se anunta un succes. Inspirat de liniile conceptului DeZir, noul Clio renunta aproape integral la liniile drepte in favoarea unor forme cat mai elaborate si mai senzuale.
Foarte interesanta este si integrarea luminilor de zi cu LED-uri in zona calandrului, o noutate in segment. Un alt detaliu de design, de data aceasta nu la fel de original, il reprezinta disimularea manerelor portierelor in zona stalpului C, pentru un efect de coupe.
In cazul in care exteriorul nu te impresioneaza, designerii Renault s-au implicat si la nivel de interior, cu o plansa de bord complet noua cu un iz evident hightech. La prima vedere materialele arata mult mai bine decat in cazul versiunii actuale, cu precizarea ca pozele de presa sunt cu versiunile de top.
Noutatea cea mai laudata de oficialii Renault o reprezinta integrarea tabletei R-Link in consola centrala ce include mai multe functii multimedia printre care navigatia TomTom si o intreaga suita de aplicatii ce pot fi downloadate de pe Renault R-Link Store. Printre aceste aplicatii se vor numara si programe care te ajuta sa conduci mai economic sau programe care vor simula prin intermediul sistemului audio diferite tipuri de sunete de motoare.
Cei care nu vor sa plateasca pentru aceasta conectivitate extinsa pot apela la sistemul MEDIA NAV, ce include un ecran touchscreen de 18″ cu functii pentru navigatie, sistem audio si conectivitate Bluetooth.
In materie de motorizari Renault a pus accent pe eficienta (la fel ca toata industria in ultima perioada) cu doua motorizari supraalimentate pe benzina si una diesel. Primul motor pe benzina intitulat Energy TCe 90, are doar trei cilindri si o capacitate cilindrica de 900 cmc, dar, gratie supraalimentarii, produce 90 CP si consuma in medie 4.3 l/100km. Motorul pe benzina de top, Energy TCe 120 are patru cilindri si 1.2 l si produce 120 CP. Acest motor poate fi comandat optional cu transmisia automata cu sase trepte si doua ambreiaje EDC.
Versiunea diesel este ceva mai cunoscuta in gama Renault, cu indicativul Energy dCi 90 si capacitatea cilindrica de 1.5 l, ce produce 90 CP. Pentru mai multe informatii va trebui sa avem rabdare pana la Salonul auto de la Paris, dar este clar ca noul Clio are toate sansele sa schimbe clasamentele in segmentul mic.