Renault Scénic E-Tech: live de la IAA München

Renault Scénic E-Tech AutoExpert.ro

Renault Scénic E-Tech este un crossover de segment C. Situat în gamă deasupra lui Megane E-Tech, acesta vine doar cu propulsie electrică.

Renault Scénic E-Tech AutoExpert.ro

 

Dacă Scénicul original s-a născut în 1996 și era un monovolum de familie, actuala iterație și-a schimbat radical și înfățișarea, și tehnica, dar și-a păstrat vocația de familist. Astfel, a devenit crossover și, fiind construit pe platforma CMF-EV, a renunțat complet la combustibilii fosili.

Cumpărătorii săi pot opta pentru unul dintre cele două motoare electrice, de 170 sau 220 CP. Primul vine în combinație cu bateria de 60 kWh (420 km autonomie), iar al doilea, cu cea de 87 kWh (620 km). Folosind padelele din spatele volanului, șoferul poate varia nivelul de regenerare a energiei în patru trepte.

Renault Scenic E-Tech: baterii eficiente

O particularitate remarcabilă este că modulele bateriilor pot fi ușor schimbate și reparate individual, într-unul dintre cele 20 de centre din Europa. Totodată, când sunt scoase de pe mașini, sunt mai ușor de reciclat sau de transformat în baterii pentru stocarea energiei pentru centrele rezidențiale. Iar motoarele nu folosesc pământuri rare, o dovadă a filosofiei eco abordate de Renault.

Renault Scénic E-Tech AutoExpert.ro

Bateria de 60 kWh poate fi încărcată cu maximum 130 kW, iar cea de 87, cu 150 kW, la stațiile DC. La prizele de curent alternativ, cu până la 22 kW. Astfel, în 30 de minute petrecute la priză, poți încărca energie pentru două ore de condus pe autostradă. Densitatea energetică a bateriei a crescut cu 6% față de a lui Megane E-Tech. Pompa de căldură este dotare standard la toate versiunile. Separat, va fi disponibil și un încărcător de curent alternativ pentru acasă, de 22 kW, produs de Mobilize.

Versiunea de 170 CP accelerează până la 100 km/h în 9,3 s și atinge o viteză maximă de 150 km/h. La cea de 220 CP, sprintul 0–100 km/h durează 8,4 s, viteza maximă fiind de 170 km/h. Aceasta din urmă cântărește 1842 kg.

Agilitatea se situează la cote maxime, cu un raport al demultiplicării direcției fabulos de scurt, de 12:1. Puntea din spate este de tip multilink, iar diametrul de bracaj e de numai 10,9 m. Este disponibil și un sistem de rulare autonomă de nivel 2.

Renault Scénic E-Tech AutoExpert.ro

Noul model măsoară 4,47 m lungime, 1,86 lățime și 1,57 înălțime, fiind cu 28 cm mai lung decât Megane E-Tech, la fel de lat și cu 6 cm mai înalt. Ampatamentul, de 2,78 m, este cu 10 cm mai mare decât al lui Megane. Jantele disponibile au 19 și 20 de inchi, iar pentru caroserie se poate alege unba dintre cele șase culori disponibile.

Renault Scenic E-Tech va fi produs în uzina din Douay. Toate cele trei uzine din centrul ElectriCity, care vor produce modele electrice, vor fi neutre din punctul de vedere al emisiilor de CO2 până în 2025.

Renault Scénic E-Tech AutoExpert.ro

Renault Scenic E-Tech: ecologist convins

Grija pentru mediu se răsfrânge și asupra elementelor caroseriei. Astfel, 37% din materialele feroase și 80% din cele din aluminiu sunt reciclate. La interior, până la 80% din cele folosite la bord și procente diferite pentru restul materialelor din habitaclu sunt reciclate sau sustenabile. Pielea a fost complet eliminată, iar până în 2025, va dispărea din toată gama Renault. Inclusiv o parte din sticla folosită la Renault Scenic E-Tech este reciclată. Cel mai bun exemplu este plafonul panoramic, unde 50% din sticlă e reciclată. Apropo, plafonul devine opac la apăsarea unui buton, fie pe toată suprafața, fie pe segmente. Pentru că nu are jaluzea retractabilă, șine și motoraș electric, este mai ușor cu până la 8 kg față de un plafon vitrat convențional. În plus, înălțimea interioară e mai mare cu 3 cm.

Spațiile de stocare totalizează 38,7 l. Cotiera centrală din față glisează pe distanța de 7 cm, iar cea din spate are doua suporturi extensibile pentru laptopuri.

Vastul interior creat de ampatamentul de 2,78 m și de înălțimea de 1,57 m este susținut de un portbagaj de 545 l, care se extinde la 1670 prin rabatarea banchetei.

Perechea de ecrane este compusă din instrumentarul digital de bord, de 12,3 inchi, și din ecranul central tactil, de 12 inchi. Sistemul multimedia OpenR Link are un SO Android Auto.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top