Grupul german Bosch, cu afaceri și în România, mizează pe o creștere a activității în zona de mobilitate. La IAA Mobility din Munchen, compania a prezentat noi tehnologii.
Software-ul este pilonul central pentru viitorul mobilității. Nicio altă companie nu poate egala soluțiile și tehnologia pe care Bosch le oferă pentru autovehiculul definit de software în toate domeniile – de la computere de bord pentru autovehicule, la soluțiile cloud și la semiconductori. În acest domeniu, Bosch beneficiază de experiența sa nu numai în domeniul software-ului auto, ci și în cel al hardware-ului necesar pentru acesta, înregistrând deja o creștere robustă în domeniul calculatoarelor pentru autovehicule. Compania se așteaptă la vânzări de trei miliarde de euro în 2026 numai din calculatoarele pentru sistemele de asistență a șoferului și infotainment. În general, evoluția comercială pentru Bosch este pozitivă, chiar dacă mediul rămâne volatil și provocator.
În sectorul Mobilitate, se așteaptă ca vânzările să înregistreze o creștere solidă de zece procente în 2023, după ajustarea efectelor cursului de schimb valutar. Această creștere include efecte de preț, dar și creșteri marcate ale volumului.
„Bosch are expertiză în domeniul software și o fructifică pentru a modela viitorul mobilității. Tehnologia noastră va face din autovehiculul definit prin software o realitate și va contribui la punerea acestuia pe șosele”, a declarat Dr. Stefan Hartung, președintele Consiliului de administrație Bosch, la IAA Mobility 2023 din München.
Conform oficialului Bosch, „în viitorul mobilității definite prin software, nu doar hardware-ul va fi vital, ci și interacțiunea dintre software din diferite surse”.
Mai mult decât oricând, Bosch se poziționează, de asemenea, ca o companie de software pentru mobilitate, dezvoltându-și în același timp expertiza în domeniul hardware. Ca parte a acestui efort, compania își reorganizează sectorul de activitate Mobilitate începând cu 1 ianuarie 2024. Acest lucru va consolida colaborarea între divizii. Bosch are 38.000 de dezvoltatori de software numai în cadrul operațiunilor sale de mobilitate – mai mult decât orice altă companie din industria auto.
Activitatea de electromobilitate se dezvoltă bine pentru Bosch. Compania este pe cale să atingă vânzări de 6 miliarde de euro în 2026. Chiar și anul trecut, Bosch a reușit să își crească producția de componente pentru autovehicule electrice cu aproximativ 50 de procente. În 2023, doar producția de motoare electrice se va dubla. Software-ul Bosch joacă un rol cheie și în industria mai largă a electromobilității; de exemplu, în sistemele automate de reciclare a acumulatorilor. Nu numai că software-ul este capabil să identifice originea și starea acestora, dar, prin ghidarea utilizatorilor prin etapele procesului, permite, de asemenea, dezasamblarea rapidă și sigură a acumulatorilor externi.
În acest context, Bosch a prezentat la Munchen o nouă generație a sistemului de stabilitate ESP bazată pe „Vehicle Dynamics Control 2.0”. Deși ingineria hardware și cea software sunt din ce în ce mai separate, ele oferă, de asemenea, avantaje reciproce. Acest lucru este deosebit de evident în sistemele moderne de protecție împotriva accidentelor, precum noua generație ESP. Inovația cheie în acest caz este un nou concept de control: „Vehicle Dynamics Control 2.0” (Controlul dinamicii autovehiculului 2.0). Acest software poate interveni nu numai în sistemul de frânare, ci și în sistemul de propulsie electrică și în sistemul de direcție electrică.
Acest lucru înseamnă mai puțină contravirare și distanțe de frânare mai scurte și, prin urmare, o mai mare siguranță pentru șoferi. Avantajul major pentru producătorii auto este că noul sistem de control poate fi integrat fie în calculatorul de bord al autovehiculului, fie în unitatea de control ESP, iar în viitor va fi disponibil ca pachet software discret. Acesta va face parte din managementul mișcărilor autovehiculului, o soluție software care coordonează toate aspectele legate de mișcările autovehiculului prin controlul centralizat al frânelor, direcției, sistemului de propulsie și șasiului.
Cu toate acestea, software-ul Bosch nu va schimba doar modul de conducere, ci și modul în care sunt fabricate autovehiculele. De exemplu, compania securizează lanțurile de aprovizionare a autovehiculelor cu ajutorul unei soluții de urmărire și localizare. Prin înregistrarea în timp real a poziției și a stării containerelor de transport, această soluție asigură o monitorizare transparentă și sigură. Software-ul de Industrie 4.0 Nexeed ajută la reducerea semnificativă a ratelor de rebut în fabricile de celule de acumulatori de la nivelul actual de 10 până la 15 procente. În plus, Bosch poate utiliza inteligența artificială (IA) pentru a detecta din timp anomaliile și erorile din producția de autovehicule, reducând astfel costurile de producție. Bosch utilizează deja un astfel de software de inteligență artificială în 50 dintre fabricile sale. La locația din Bursa, Turcia, software-ul a contribuit deja la reducerea costurilor de producție cu aproape 10 procente.
– Bosch își majorează investițiile în tehnologia hidrogenului