Mazda Motor Corporation a anunţat creşterea capacităţii de producţie a SUV-ului, Mazda CX-5, de la 200 000 la 240 000 de uniţăţi anuale pentru a răspunde cererii foarte mari la nivel mondial.
Acest lucru va putea fi realizat prin extinderea producţiei Fabricii Nr.2 Ujina ce include şi Fabrica Nr.1 Ujina (Japonia). Modernizarea adusă liniei de asamblare are la bază sistemul inovator de producţie Mazda, denumit Monotsukuri Innovation ce va permite producţia produselor SKYACTIV de generaţie nouă la Fabrica Nr.1 Ujina, mai devreme decât se anticipa. Mutarea a fost facută ca răspuns la cererea foarte mare pentru CX-5 la nivel mondial.
CX-5 este primul model care încorporează în totalitate TEHNOLOGIILE SKYACTIV. A câştigat reputaţie oferind atât economie excelentă a consumului cât şi o experienţă intensă la condus. De la începutul vânzărilor în februarie, Mazda a primit comenzi depăsind estimările iniţiale, actualizându-şi target-ul anual global de la 160 000 la 190 000 de unităţi pentru anul fiscal 2012.
Directorul reprezentativ Mazda şi preşedinte al Consiliului de Administraţie, Preşedinte şi CEO, Takashi Yamanouchi a declarat: ”Sunt recunoscător pentru aprecierile primite de CX-5 din partea clienţilor de peste tot din lume. Creşterea producţiei pentru CX-5 demonstrează faptul că lucrăm din greu pentru a furniza automobilul clienţilor aflaţi în aşteptare cât de repede posibil. Creşterea producţiei CX-5 va contribui şi la introducerea unui sistem de producţie flexibil care va permite producerea noii generţtii de produse SKYACTIV la Fabrica Nr.1 Ujina. Consider că acest lucru demonstrează faptul că Mazda face progrese în optimizarea procesului de producţie”.
Mazda îşi va dubla capacitatea anuală de producţia a motoarelor SKYACTIV la 800.000 de unităţi
Volumul producţiei va fi crescut de la 400.000 la 800.000 de unităţi pe an în octombrie 2012. Fabrica produce motoare SKYACTIV-D diesel şi SKYACTIV-G benzină. Creşterea capacităţii are loc ca răspuns la cererea în creştere pentru autovehicule echipate cu tehnologia Mazda SKYACTIV. Acest lucru a fost posibil ca urmare a preocupării permanente a companiei de a avea un sistem de producţie eficient şi flexibil prin utilizarea unor echipamente cu finalitate multiplă.
SKYACTIV-G este un motor pe benzină, de generaţie nouă, extrem de eficient, cu injecţie directă. Inginerii Mazda au rezolvat problema combustiei anormale, cunoscută sub numele de „knocking”, pentru a obţine cea mai mare rată de compresie din lume de 14:1 pentru un motor pe benzină produs în masă. Acesta este disponibil pe Mazda CX-5, fiind în prezent lansat în pieţe din toată lumea. Este de asemenea disponibil şi pe noua generaţie Mazda6 ce va fi lansată anul acesta.
SKYACTIV-D este un motor diesel curat de generaţie viitoare care respectă reglementările mondiale privind emisiile fară a fi necesar un sistem costisitor de tratament cu oxid de azot (Nox). Acesta obţine cea mai mică rată de compresie pentru un motor diesel produs în masă. Primul model echipat cu SKYACTIV-D este Mazda CX-5. Va fi de asemenea disponibil şi pe noua generaţie Mazda6.
Mazda intenţioneaza să vândă 1 700 000 de unităţi global în anul fiscal ce se va încheia în martie 2016. Modelele care înglobează TEHNOLOGIILE SKYACTIV se aşeaptă să deţină 80% din vânzările totale.