Dincolo de excesele caracteristice unui concept, probabil că CLA Concept e versiunea electrică a viitorului sedan cu patru uși Mercedes-Benz CLA.
Producția noului sedan electric de lux va începe la sfârșitul anului 2024, ceea ce sugerează că mașina va apărea pe piață în 2025. Vor urma trei declinări: un break și două SUV-uri care ar putea înlocui modelele GLA și GLB.
Conceptul utilizează noua platformă Mercedes-Benz Modular Architecture (MMA), concepută pentru vehicule electrice entry-level și arată exact cum te-ai aștepta de la următoarea generație CLA, deși cu numeroasele înfloriri tipice unui concept. Lungimea sa de aproximativ 4,6 m (nu au fost date dimensiunile exacte, dar s-a spus asta) este cam ca a actualului Mercedes CLA, care măsoară 4630 mm. Conceptul are o siluetă impozantă și jante de 21 de inchi cu șase spițe, încălțate cu anvelope 255/35R-21 în față și 285/30R-21 în spate. Elementele importante ale designului includ un „bot de rechin“ frumos sculptat, cu o parte inferioară proeminentă și flancuri netede, cu forme fluide. Și capota sa este destul de lungă pentru un EV, asta pentru că se intenționează ca mașina să aibă și motoare termice.
Propulsii
Mercedes-Benz CLA va fi oferit în versiuni cu un singur motor și tracțiune spate și cu două motoare și tracțiune integrală. Totuși, producătorul nu a dezvăluit dacă variantele cu motoare termice vor avea tracțiune față, precum actualul CLA, sau tracțiune spate, precum conceptul electric. În cazul conceptului CLA, puterea provine de la un motor sincron cu magnet permanent, amplasat în spate, care produce 235 CP, folosind tehnologia MB.EDU (Mercedes-Benz Electric Drive Unit) de la conceptul Vision EQXX, care necesită „aproape de zero la sută“ pământuri rare.
Evitând configurația obișnuită cu transmisie directă, puterea sa este direcționată printr-o cutie cu două trepte, precum cea adoptată de Porsche Taycan, care permite o eficiență mai bună pe o plajă mai largă de viteze. De asemenea, motorul și bateria folosesc arhitectura de 800 V, un alt mod important de a obține o eficiență cât mai bună. CLA Concept include o pompă de căldură de ultimă generație, care nu numai că transmite căldura grupului motopropulsor către habitaclu, ci și extrage căldură din aerul exterior ca o pompă de căldură de uz casnic, inclusiv iarna.
Autonomie impresionantă
Puținele specificații dezvăluite subliniază calitățile lui CLA Concept: o autonomie estimată la peste 750 km și un consum WLTP foarte scăzut, de 12 kWh/100 km. În plus, arhitectura de 800 V permite încărcarea rapidă la stații DC cu 250 kW, ceea ce ar permite creșterea autonomiei cu aproximativ 400 km în 15 minute. Mercedes nu a dezvăluit capacitatea bateriei, dar, calculând folosind datele de mai sus, reiese că ar avea 90,0 kWh utilizabili.
Vor fi oferite două tipuri de baterii litiu-ion, cu chimii diferite. Varianta mai scumpă, care permite autonomia mare a conceptului, are anozi care conțin de oxid de siliciu, ce îmbunătățesc densitatea energetică. Versiunea entry-level va folosi litiu-fosfat de fier, o opțiune mai puțin costisitoare, ceea ce va avea drept rezultat mai puțini kilowați-oră și o autonomie mai mică.
Superecran
Un MBUX Superscreen domină interiorul, fiind, de fapt, planșa de bord care se întinde pe toată lățimea habitaclului. Afișajele instrumentarului și infotainmentului sunt la locurile obișnuite, dar ecranul continuă pe partea pasagerului, care poate să vizioneze filme, să controleze sistemul audio, să exporte rute de navigație către șofer și multe altele.
Este însă puțin probabil ca unele elemente interioare ale conceptului să vadă lumina zilei, cum ar fi acoperișul gravat cu sute de stele cu trei colțuri. La fel, și cele patru scaunele-scoică dintr-o singură bucată, și pielea argintie de pe podea.
Nivel 3 de conducere autonomă?
Dar o altă caracteristică are șanse mari să ajungă la modelul de serie, și anume discretul element transversal de pe plafon, aflat chiar deasupra parbrizului. Respectiva „cocoașă“ găzduiește senzori despre care Mercedes spune că vor permite conducerea autonomă de nivel 3 la un moment dat în timpul vieții mașinii. Această capacitate nu va fi introdusă la debut, dar prezența senzorilor și actualizarea OTA a software-ului sistemului de operare MB.OS probabil vor face ca următorul CLA să fie, așa cum a spus un reprezentant, „pregătit pentru conducerea autonomă de nivel 3“.