Renault a reușit să-i lase pe toți cu gura căscată după lansarea ultimului concept cu ADN sportiv. Atât prin nivelul de performanță pe care-l promite, cât mai ales prin numele de legendă pe care îl poartă: Alpine.
Renault a fost întotdeauna un producător de succes al automobilelor de larg consum. În paralel cu aceste modele, brand-ul franțuzesc a știut să acorde o atenție deosebită și automobilelor cu reale valențe sportive. Singur, sau în parteneriat cu mici manufacturieri, Renault a lansat de-a lungul istoriei adevărate legende printre pasionați.
Dacă în zilele noastre divizia RenaultSport a atins un nivel de performanță de necontestat, în trecut, până la apariția mărcii RS, au existat alte două legende: Gordini și Alpine. După ce de curând Renault a readus la viață marca Gordini concretizând-o în ediții speciale pentru Twingo și Clio, marea mutare a constructorului francez se preconizează a fi reînvierea Alpine.
Și cum poți proceda mai inspirat la 50 de ani de la apariția celui mai de succes model Alpine din istorie, A110, dacă nu prezentând un concept al unui succesor pentru superbul automobil care făcea furori la apariție în anii ’60? Așa a luat naștere ideea lui A110-50. Și pentru a sublinia cât mai bine ADN-ul pur sportiv al mărcii, conceptul a fost eroul unui filmuleț de prezentare în care încape pe mâinile altei legende a Franței și, în particular, a mărcii Renault: Jean Ragnotti.
Unul dintre cei mai buni și respectați piloți de raliuri ai istoriei, Ragnotti, considerat posesorul celei mai bune tehnici de pilotaj a mașinilor de raliu cu doar două roți motrice, a revenit după zeci de ani la comenzile unui Alpine. Iar ceea ce a ieșit e greu de povestit prin cuvinte, dar puteți admira în filmulețul următor, în care Renault crează o punte peste ani, între A110-le anilor ’60 și A110-50, concretizarea evoluției Alpine în anul 2012.