Audi Q4 e-tron a trecut printr-un facelift care i-a adus, printre altele, o creștere a puterii și a eficienței.
SUV-ul electric Audi Q4 e-tron și mai elegantul său frate Q4 Sportback e-tron au un nou motor electric sincron pe puntea din spate, la fel ca VW ID.4 și ID.5, alături de care sunt produse.
Propulsii eficiente
Motorul de 400 V realizat de către Grupul Volkswagen are un sistem de răcire nou pentru stator și un nou angrenaj al cutiei cu o singură treaptă. Împreună cu alte modificări, acestea oferă modelului actualizat o creștere semnificativă a puterii și eficienței.
Audi Q4 45 e-tron și Q4 Sportback 45 e-tron cu tracțiune spate au 286 CP (cu 81 mai mulți decât fostul Q4 40 e-tron) și accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,7 secunde. Audi Q4 45 e-tron quattro și Q4 Sportback 45 e-tron quattro dezvoltă 286 CP și ating suta în 6,6 secunde. Modelele de vârf, Q4 55 e-tron quattro și Q4 Sportback 55 e-tron quattro, de 340 CP accelerează de pe loc până la 100 km/h în doar 5,4 secunde. Viteza maximă a tuturor versiunilor este limitată acum la 180 km/h.
Baterie de 77 kWh
Toate modelele Q4 e-tron au o baterie litiu-ion mare, cu o capacitate netă de 77 kWh (brută, 82). Chimia optimizată a îmbunătățit puterea de încărcare la stațiile DC, astfel că alimentarea de la 10 la 80% se poate realiza în circa 28 de minute. La stațiile DC, versiunile quattro au o putere maximă de încărcare de 175 kW, iar cele cu tracțiune spate, de 135. În plus există o nouă funcție care permite precondiționarea bateriei, pentru o alimentare mai rapidă. Cu bateria standard, autonomia WLTP lui Q4 Sportback 45 e-tron a crescut cu 27 km, ajungând la 562.
Deocamdată nu au fost oferite informații despre viitorul model entry-level, Q4 35 e-tron cu tracțiune spate.
Odată cu modificările transmisiei, Audi a îmbunătățit și suspensia lui Q4 e-tron, pentru ceea ce descrie a fi „o amortizare mai armonioasă, un răspuns mai bun al direcției și un control mai strict al transferului maselor pe punți“.
Rivalul BMW iX3 și Mercedes-Benz EQB a primit și un pachet de asistență opțional actualizat, care include o funcție de schimbare asistată a benzii. Când șoferul inițiază schimbarea benzii de rulare atingând semnalizatorul montat pe volan, aceasta îl ajută activ pe șofer să vireze pe banda alăturată.
Audi a confirmat că noul Q4 e-tron va fi acum produs la propria fabrică din Bruxelles, Belgia, precum și la uzina Volkswagen din Zwickau, Germania. Producătorul german spune că fiecare dintre fabricile sale va realiza cel puțin un model electric până la sfârșitul deceniului.