„SUV-ul“ de la Sym luptă pentru coroana scuterelor ADV din gama de 125 cm3 și nu dezamăgește. Test SYM ADX 125. Foto: Eduard Bivol
Avem un nou concurent pe piață care reușește să combine practicitatea și confortul unui scuter cu abilitățile unei motociclete adventure. SYM ADX a fost partenerul meu de drum la Bikers for Humanity Bran 2023. Într-un weekend, am făcut cunoștință și am adunat împreună puțin peste 500 km de mers mixt, pe asfalt și pe coclauri.
Testul nu era complet dacă nu căram cu el toate bagajele necesare pentru weekendul pe șantier, inclusiv un cort. Aș fi luat și pasager, dar nu avea loc de lucrurile legate pe șa. Chiar dacă a fost cel mai mic vehicul pe două roți din campingul motocicliștilor voluntari, a reușit totuși să atragă priviri.
Mulți au fost uimiți că am venit cu un scuter de 125, dar călătoria de 1500 km pe care am făcut-o cu motociclete de 125 cm3 demonstrase deja am că distracția la drum lung nu se măsoară neapărat în cai-putere.
Mai sportiv decât te-ai aștepta
Cei 12 CP pe care îi furnizează micul motor te propulsează până la 120 km/h. De obicei, un scuter din această clasă are o viteză de croazieră de maximum 90 km/h fără să ajungi la zona roșie a turometrului. Pe unele porțiuni însă, am reușit să mențin viteza de 100 km/h la 8000 rpm, limita superioară fiind la 10.000.
Nu m-am gândit că un scuter de cilindree mică ar putea fi atât de distractiv. Scuterul este previzibil și stabil pe viraje, așa că te invită să menții un ritm alert. Iar rezervorul de 15 litri e foarte mare în raport cu puterea motorului și oferă o autonomie de aproape 500 km.
Cum se simte SYM ADX 125?
Poziția în șa este confortabilă, stai drept și ai mult loc să îți intinzi picioarele, așa că e un candidat bun pentru aventuri extraurbane. Sistemul de frânare oferă o senzație fermă și controlată, iar ABS-ul funcționează excelent. Controlul tracțiunii, deși nu e ajustabil ca nivel de intervenție, poate fi dezactivat și este eficient pe carosabil ud. Singurul lucru care m-a deranjat la drum lung a fost vizibilitatea oferită de oglinzi.
Personalitatea scuterului iese la iveală când îndrăznești să părăsești asfaltul. Te poți aventura în zone în care de obicei nu ai avea curaj să te duci cu o motocicletă mare, unde îți dă o senzație de siguranță și control. Nu mă refer la un off-road foarte dificil, dar acest scuter îți permite să abordezi drumurile de pământ fără dificultăți majore.
Desigur, nu se compară cu prestațiile unei Africa Twin, dar manevrabilitatea este bună și te poți deplasa chiar și în picioare. Cauciucurile hibride se descurcă excelent, oferind aderență bună atât pe asfalt, cât și în afara lui. Mi s-a confirmat acest lucru inclusiv la intrarea în „baza“ BFH de la Bran, unde era o rampă neasfaltată și destul de abruptă, pe care am urcat-o cu ușurință și pe ploaie.
Prin trafic urban
Mersul prin oraș este la fel de plăcut, SYM ADX 125 fiind un bun „spărgător“ de trafic, manevrabil și agil. În timpul săptămânii, poate înlocui foarte bine mașina pentru naveta zilnică. Livrarea puterii este liniară și îți permite să pleci primul de la semafor, iar farurile LED te fac foarte vizibil printre mașini, ceea ce este util pentru că motorul silențios nu semnalează prezența ta. Scuterul este echipat cu un sistem preluat direct din lumea auto, stop/start, adică motorul se oprește la semafor și pornește la cea mai mică atingere a manetei de accelerație.
➡ Află mai multe detalii despre SYM ADX 125 aici! 💡
Micul scuter arată bine, așa că întoarce toate capetele, iar cât am mers prin București, foarte mulți curioși mi-au pus întrebări despre el. În privința aspectului sunt de remarcat elementele care amintesc de Honda X-ADV, precum farurile și stopul.
Echipare completă
Când vine vorba de dotări, cei de la SYM nu s-au jucat. Avem un system keyless în varianta de bază, ecranul TFT arată toate informațiile necesare în afară de consum și este foarte vizibil în toate variantele de lumină, plus că există un senzor de lumină care aplică vitezometrului o temă întunecată în timpul nopții, dar ai de ales și dintre câteva teme prestabilite.
În partea din față, avem o priză USB 3.0 și un torpedou. Scuterul are lumini full-LED și e dotat inclusiv cu avarii, iar farurile își fac treaba excelent pe timp de noapte.
Verdict AutoExpert
Deocamdată fără concurență directă în această nișă, SYM ADX este un scuter bine construit, care îți oferă multe posibilități. Așteptăm cu nerăbdare legea 125B, când acest model va deschide drumul pentru posesorii de permis de conducere categoria B care vor să aibă parte de aventură în weekend și de eficiență în timpul săptămânii.Date tehnice | SYM |
---|---|
Model | ADX 125 |
Motor | monocilindru în 4 timpi |
Cilindree (cm3) | 125 |
Putere maximă/turaţie (CP/rpm) | 12,1/7500 |
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm) | 11,5/7000 |
Răcire | lichid |
Alimentare | injecție electronică |
Cutie de viteze | CVT |
Transmisie finală | curea |
L × h la șa (mm) | 1980 × 810 |
Ampatament (mm) | 1390 |
Cadru | tubular |
Masă la plin (kg) | 153 |
Capacitate rezervor (l) | 15 |
Pneuri f./s. | 120/40–13 / 130/70–13 |
Preț (euro) | 4095 |