România: ce autonomie electrică au PHEV-urile de 50-80.000 euro

PHEV-uri Audi AutoExpert

Dacă ai bombănit furios că, în acest articol, am abordat hibrizii plug-in mai scumpi de 80.000 de euro de pe piața din România, acum o să te mai îmbunezi, pentru că ne ocupăm de cei un pic mai accesibili. Deci, ce autonomie electrică au PHEV-urile cu prețuri între 50 și 80.000 de euro ? Iată! Foto: Audi, Jaguar

În articolul anterior, îți explicam că hibrizii plug-in fac mai mult rău decât bine când rulează cu bateria goală. Ei bine, acum mă transform în apărătorul acestora. Așadar, sunt PHEV-urile atât de păguboase? Nu, dacă știi să le exploatezi. Iar tehnologiile folosite la baterii și la încărcătoarele onboard devin tot mai accesibile.

Autonomii semnificative

De exemplu, consultând tabelul de mai jos, o să remarci că toate modelele Mercedes-Benz de clasă medie sau mai mari au autonomii între 116 și 130 km. Astfel, și hibrizii cu încărcare la priză pot ajunge să ruleze suficient de mult fără emisii, probabil reușind chiar să acopere o săptămână fără încărcare în cazul drumurilor între casă și birou. Mai mult, ar putea fi inclusiv vehicule bune pentru concedii, dată fiind autonomia.

PHEV-urile Jaguar AutoExpert

Practic, folosind modul Hybrid, te poți deplasa pe distanțe de sute de kilometri cu emisii medii de CO2 extrem de reduse și poți încărca mai rar. Mai ales că unele dintre modele încep să aibă și încărcătoare onboard rapide. De exemplu, Mercedes-Benz și Jaguar-Land Rover. Să ai o baterie care te ține peste 100 km și s-o încarci în 30 de minute, asta chiar e o treabă minunată!

PHEV-urile cu autonomii mari pot avea baterii mici?

Bine, deocamdată autonomia mare este posibilă prin adoptarea de baterii mai mari. Dar Toyota vrea să schimbe această abordare, anunțând autonomii de 200 km pentru PHEV-urile sale din viitoarea generație. Aceste versiuni vor fi etichetate în gama niponilor drept „mașini electrice practice“. Cum se va întâmpla asta? Drumul este evident și are drept următoare bornă bateriile solid-state. Conform planului, în 2027 vor intra în producție și promit o densitate energetică mult mai mare decât cele cu electrod lichid. Astfel, sunt ideale inclusiv pentru PHEV-uri, unde și motorul termic ocupă spațiu, deci e nevoie de un sistem electric cât mai compact.

Ofertă bogată

Revenind la topul nostru, 34 de versiuni plug-in hybrid între 50 și 80.000 de euro sunt la vânzare pe piața din România. Dintre ele, 22 sunt SUV-uri și crossoveruri. Iar tehnologia asta li se potrivește de minune, pentru că permite adoptarea facilă a sistemului de tracțiune integrală. Nu e nevoie de arbore cardanic, ambreiaje sau diferențiale mecanice. Doar de un motor electric plasat pe puntea din spate și de un software. Astfel, chiar și modele care nu au fost gândite pentru sisteme de tracțiune integrală mecanică (vezi Peugeot 3008, de exemplu) pot beneficia de punte posterioară motoare. Pentru a obține un sistem AWD, de multe ori este nevoie de două motoare electrice, ca în cazul modelelor Stellantis și Toyota.

Urmează cele mai ieftine

Dacă ai reușit să te bucuri de modelele de peste 50.000 de euro, promit că, în articolul următor, revenim cu picioarele pe pământ și căutăm modele sub această valoare. Dar nu te entuziasma prea tare. PHEV-urile cele mai accesibile costă un pic peste 30.000.

Notă: În tabel le-am așezat în ordine descrescătoare a autonomiei electrice. Și încă ceva. Dată fiind frecvența cu care cresc prețurile, îți recomand să le iei pe cele din tabel drept valori orientative.

ModelPutere totalăPutere motor electricCapacitate netă baterie (kWh)Autonomie electrică WLTP (km)Putere max. încărcare la priză (kW)Timp min. încărcare la priză (h)Preț de pornire (euro)
Mercedes-Benz GLC 400 e 4Matic38113623,4130600,574.490
Mercedes-Benz GLC 300 e 4Matic31313623,4130600,571.660
Mercedes-Benz GLC 300 de 4Matic33313623,4127600,574.360
Mercedes-Benz C 300 e 31312924,3116550,560.179
Mercedes-Benz C 300 de 30612924,3113550,563.449
Volvo S90 Recharge45514514,9903,6577.720
Volvo S60 Recharge T8 AWD (și V60)45514514,9903,6572.520
Volvo XC60 Recharge35014514,9783,6571.110
Lexus NX 450H+309182+5416,3766,62,570.874
Suzuki Across PHEV306182+5416,3753,7556.540
Toyota Rav4 PHEV306182+5416,3753,7554.600
DS 9 E-Tense 25025011012,9747,42,469.300
Mercedes-Benz GLA 250 e21810911,569220,550.170
Audi A6 50 TFSI e Quattro (și Avant)29914314,4677,42,560.799
DS 7 E-Tense FWD 22522511012,9677,4250.700
DS 7 E-Tense AWD 300300110+11312,9667,4259.200
Peugeot 508 Hybrid 225 e-EAT822511011,3647,41,750.700
Opel Grandland PHEV 300 CP 4x4300110+11312.9637,4254.500
Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV32717517637,2352.390
Peugeot 3008 Hybrid 300 e-EAT8 AWD300110+11310,2637,4251.600
BMW 330e (și Touring)29210911,2623,73,554.026
Land Rover Range Rover Evoque P300e30910912,261320,555.120
Citroen C5 X 1.6 PHEV 225 CP22511011,3617,41,755.101
Volkswagen Arteon 1.4 eHybrid (și Shooting Brake)21811010,46143,550.124
Land Rover Discovery Sport P300e30910912,260320,567.592
DS 7 E-Tense AWD 360360110+11312,9587,4264.200
Hyundai Santa Fe 1.6 TGDi PHEV2659111,1587,21,755.359
Mercedes-Benz E 300 e 3201229,35771,568.040
BMW 530e (și Touring)29210911,2573,73,665.926
Kia Sorento PHEV2659113,8577,21,755.961
Jaguar E-Pace P300e AWD30910912,255320,569.567
Mercedes-Benz E 300 de 3061229,35411171.640
Land Rover Defender 110 P400e40414315,453500,578.897
Peugeot 508 PSE Hybrid 360 e-EAT8360110+11311,3527,41,770.000
BMW X3 xDrive30e29210911,2503,73,663.844

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top