Fabricat în Europa, cu un preț de pornire de 19.990 euro. Ce poate oferi noul Citroen e-C3, ținând cont de aceste două caracteristici? Iată! Foto: Citroen
De ce sunt atât de importante cele două trăsături pe care le-am prezentat în șapou? Simplu: pentru că Citroen își schimbă filosofia și atacă clienții mărcii Dacia. Ori, Spring vede lumina zilei în China și costă 20.800 euro. În plus, este și mai lung (4,01 m vs 3,73), mai lat (1,76 m vs 1,62) și mai înalt (1,57 vs 1,52). Pe scurt, mai mare, mai ieftin, ”mai european”.
Dar, pentru că trebuia să existe și un ”dar”, autonomia versiunii ieftine a lui e-C3 este de 200 km, față de 230 km la Spring. Oricum, Dacia poate dormi liniștită încă un an și jumătate, până când Citroen e-C3 în versiunea de bază va fi vândut.
Citroen e-C3 cu 320 km autonomie
Până atunci, în al doilea trimestru din 2024 va fi disponibilă versiunea mai capabilă. Prețul său de pornire – 23.300 euro. Autonomia electrică – 320 km. Motorul dezvoltă 113 CP, este conectat la roțile din față și alimentat de pachetul de baterii de 44 kWh. Acesta se încarcă de la sursele de curent continuu de 100 kW în 26 minute (20-80%). Este oferit și un încărcător on-board AC de 11 kW, care asigură o încărcare în aproape 3 ore. Cablul Mode 3 vine standard în echiparea mașinii.
Accelerația 0-100 km/h durează aproximativ 11 s și viteza maximă este de 135 km/h. Toate sunt posibile grație platformei Smart Car, dezvoltată din start pentru propulsia electrică. Sigur, ea poate găzdui și motoare termice. Este deja utilizată în America de Sud și Asia, dar a venit în premieră și în Europa.
Aplicații dedicate
Aplicația e-ROUTES permite monitorizarea bateriei de la distanță și planificarea călătoriilor ținând cont de stațiile de încărcare. În plus, MyCitroen permite gestionarea programelor de încărcare, încălzirea sau răcirea interiorului, localizarea mașinii etc.
Confort
Așa cum te-ai aștepta de la un Citroen veritabil, e-C3 vine cu amortizoare hidraulice progresive. Acestea permit o rulare extrem de confortabilă, indiferent de starea drumului. Iar confortul nu se oprește aici.
Scaunele Citroen Advanced Comfort au un strat suplimentar de spumă. Raportată la cea a actualului C3, înălțimea interioară în față a crescut cu 30 mm. Față de media segmentului, lățimea interioară în spate este mai mare cu 19 mm, iar în față cu 21 mm. În sfârșit, spațiul la genunchi în spate este cel mai mare din segment.
Există două niveluri de echipare, You și Max. Cel mai dotat, Max, dispune de banchetă cu spătar rabatabil 60-40%. Volumul portbagajului este de 310 l, iar distanța dintre pasajele roților este de 1015 mm. Cât despre garda la sol de 16,3 cm, este cu 2,8 peste a actualului C3.
Echipare
Bordul orizontal are instrumentarul digital poziționat fix la baza parbrizului. Este proiectat pe o lamelă, ca un HUD care nu obturează vizibilitatea. Mai mult, volanul este reglabil pe înălțime și adâncime.
În cazul infotainmentului, există două opțiuni. La echiparea You, standard vine un suport pentru smartphone. Astfel, telefonul poate fi folosit pe post de ecran central, printr-o aplicație dedicată. La echiparea Max, standard vine ecranul de 10,25 inchi (foto).
O pleiadă de sisteme de asistență este disponibilă. Există, printre altele, asistent activ de bandă, alertă atenție șofer, recunoașterea limitelor de viteză, fază lungă automată și senzori de parcare + cameră video.
Chiar și versiunea de bază, You, vine cu faruri LED, senzor lumină, suspensie Citroen Advanced Comfort, oglinzi electrice, senzori de parcare spate, pilot automat, aer condiționat și 6 airbaguri.
Cea de top, Max, aduce în plus jante de aliaj pe 17 inchi, vopsea în două tonuri, ecran de 10,25 inchi, ștergătoare automate, oglinzi încălzite, stopuri cu LED, climă automată, navigație 3D, etc.