Daimler prezintă noul Mercedes-Benz Antos, prima serie de vehicule specializate pentru distribuţia mărfurilor grele pe distanţe scurte. Noul model va avea premiera oficială în septembrie, la Salonul Internaţional de Autovehicule Comerciale de la Hanovra.
Fie că transportă produse alimentare, combustibil sau materiale de construcţii, cu o greutate brută între 18 şi 26 de tone, Antos se potriveşte perfect în sectorul distribuţiei regionale.
Chiar dacă exteriorul său reflectă legătura evidentă cu noul Actros, Antos prezintă multe noutăţi speciale în materie de design. Pe de-o parte, pentru a fi concordanţă cu aria sa de utilizare, cel mai adesea spaţiul urban, Antos are un aspect foarte prietenos. În acelaşi timp, designul plat potrivit pentru transportul pe distanţe scurte îl transformă într-un vehicul robust.
Cabina continuă a noului Mercedes-Benz Antos, de 2,3 metri lăţime, este disponibilă pentru modelul ClassicSpace în variante de lungime mică (S) şi medie (M). Varianta medie este, de asemenea, disponibilă şi pentru cabina CompactSpace, specifică vehiculelor cu unitate de refrigerare independentă.
Zona premium a habitaclului oferă şoferului un spaţiu confortabil de lucru: din punct de vedere ergonomic, instrumentele vehiculului sunt astfel dispuse pentru a asigura o utilizare intuitivă şi la îndemână. În plus, volanul modern multifuncţional şi opţiunile generoase de ajustare a scaunului uşurează munca de zi cu zi a şoferului.
Gamă largă de sisteme de asistenţă pentru siguranţă
Pentru prima dată, toate sistemele de siguranţă cu care şoferii s-au familiarizat la Actros sunt acum disponibile şi pentru camioanele din sectorul distribuţiei pe distanţe scurte. Următoarele sisteme sunt disponibile standard: sistemul de frânare controlat electronic EBS, cu discuri de frână ventilate, frâna de motor cu eficienţă ridicată, sistemul ABS de anti-blocare la frânare, sistemul de accelerare antiderapant ASR şi Stability Control Assist.
Ajungând la a treia generaţie Active Brake Assist, Mercedes-Benz a creat un pachet de siguranţă cu sisteme de asistenţă opţionale pentru Antos. Noul sistem ABA 3 iniţiază acum automat şi aplicaţia de frânare pentru detectarea obstacolelor staţionare.
Motoare Euro VI de la 175 kW (238 hp) la 375 kW (510 hp)
Antos îşi face debutul cu o gamă foarte variată de motoare diesel Euro VI, ce include trei motoare în linie cu şase cilindri, cu capacităţi de 7,7 litri, 10,7 litri şi 12,8 litri. Puterea variază de la 175 kW (238 hp), pentru aplicaţiile mai uşoare cum ar fi vehiculul simplu, şi până la 375 kW (510 hp) pentru camioanele de sarcină grea, cu variante camion/remorcă şi camion/semiremorcă, folosite în condiţii dificile de drum.
Toate motoarele respectă nivelul emisiilor Euro VI şi includ, de asemenea, injecţie common rail şi sistemul de refolosire a gazelor de eşapament. Tratarea gazelor de eşapament se face prin intermediul tehnologiei SCR cu injecţie AdBlue şi printr-un convertor catalitic de oxidare conectat în serie şi un filtru de particule.