Renault Duster va fi produs în Turcia. Dar acesta este doar începutul. Patru modele noi vor ieși de pe liniile de producție de la Bursa, până în 2027.
Planul Renault a fost clar definit și anunțat public. În 2024, grupul, din care face parte și Dacia, va lansa 12 modele noi. Am scris toate detaliile aici. Acum a sosit timpul prezentării planurilor pentru America Latină și Turcia.
Prezența mărcii pe piața turcă are o istorie de 54 de ani și se bazează pe parteneriatul cu OYAK. În mai bine de jumătate de secol, au fost produse peste 7,5 mil. de autoturisme. Mai mult, una din șapte mașini produse în țară poartă emblema Renault. Ambiția francezilor este să devină nr. 1 la vânzări pe piața din Turcia și să producă la Bursa exemplare pe care să le comercializeze pe tot Globul.
Astfel, francezii vor asambla la Bursa patru modele noi în următorii 3 ani. Trei dintre ele vor fi SUV-uri mici și compacte (de segmente B și C), iar unul dintre acestea va fi noul Renault Duster. Este probabil ca SUV-ul de segment C să fie viitorul Bigster în versiune Renault.
Speranțe puse în noul Renault Duster
În 13 ani, Duster a fost comercializat în 1,7 mil. unități. Noua generație va fi disponibilă la vânzare în Turcia de la mijlocul lui 2024. Pe lângă acesta, care, la fel ca fratele de la Dacia, va avea o versiune hibridă, la Bursa va fi produsă și ”o nouă generație de sistem hibrid de propulsie”. Probabil că este vorba de sistemul full hybrid al viitorului Bigster, cu motor termic de 1,8 litri. La fel de probabil, ar putea fi produs și un viitor sistem PHEV bazat pe același motor. Surse apropiate de compania franceză spuneau că atât Bigster, cât și sistemele sale de propulsie vor fi produse la Mioveni. Este, deci, probabil ca ”rețeta” aplicată în cazul lui Duster să se repete. Adică Bigsterul destinat Europei să fie produs în România, cu tot cu motoare, iar cel pentru Turcia, America de Sud și Orientul Mijlociu, în Turcia, la Bursa.
Citește pe AutoExpert ➡ Ce motoare are Dacia Duster? 💡
Revenind la Renault Duster produs în Turcia, probabil că nici el nu va avea motoare diesel. În schimb, spre deosebire de Dacia, acesta ar putea primi și unele motoare diferite pe benzină, adaptate pieței sud-americane. În special pentru Brazilia, unde etanolul realizat din trestie de zahăr este un combustibil utilizat pe scară largă.
sursa: Renault Turkiye Medya