Test Jeep Gladiator – ”Să trăiești, colega!”

Jeep Gladiator AutoExpert.ro

La volanul acestei creaturi, simți nevoia să ridici arătătorul și să-i saluți pe camionagiii care vin din sens invers! Într-atât de dur îl percepi pe Gladiator. Foto: Bogdan Paraschiv

Ai mers vreodată cu o mașină de 5,6 m lungime? Hai să-ți povestesc! În primul rând, nu poți s-o parchezi pe un loc. Sub nicio formă! Dacă o „tragi“ în spic la bordură, rămâne cu bena pe prima bandă. Dacă te duci la supermarket, locurile sunt prea scurte, deci intri cu bena pe parcarea din spate. Dacă parchezi lateral la bordură, trebuie să ai noroc de spațiu suficient. Ai prins ideea. Cea mai bună parte e că ai o fabuloasă cameră de marșarier, care îți arată cu maximă claritate ce se-ntâmplă în spate.

Așadar, te apropii la centimetru, fără pic de teamă de mașina din spate, cu mult după ce senzorii de parcare piuie continuu, sub privirile temătoare ale pietonilor. E o senzație tare faină să poți controla atât de fin monstrul. Ca să-ți faci o idee despre mărimea mașinii, află că Mercedes-Benz Clasa S – atenție, în varianta cu ampatament extins! – este mai scurt cu 30 cm.

Jeep Gladiator AutoExpert.ro

Chiar, de ce se sperie oamenii de Gladiator? Poate pentru că are o gardă la sol de 25,4 cm? Poate pentru că arată ca vehiculele militare, deci se așteaptă să coboare patru soldați echipați din el? N-am idee, dar pot să-ți confirm că mașina asta trezește emoții. Am un vecin atât de cu nasul pe sus, încât abia reușește să-l coboare ca să-ți răspundă la salut. Ei bine, l-am găsit în genunchi, cu nasul pe sub Gladiator, încercând să deslușească tainele punții din spate. Iar pe stradă, ești mereu ținta privirilor de tipul „cum naiba trec pe lângă ăsta?“ sau „stai, frate, că te sui pe mine!“

Gladiator e suveran pe șosea

Cert e un lucru, că nimeni nu-ți taie fața, pentru că toți grăbiții cred (pe bună dreptate) că șasiul separat e peste caroseria autoportantă, la început la figurat, apoi poate chiar la propriu. Una peste alta, Gladiator își face loc prin trafic precum Moise prin apă, deci e mașina perfectă pentru mers prin oraș. Nu și pentru parcat în oraș.

Jeep Gladiator AutoExpert.ro

De la volan, vezi un parbriz minuscul, vertical, două oglinzi pătrate, două manete old school și butoane. Fizice. De apăsat. Ai prins ideea. Îți vine să răcnești haka, la fel ca neozeelandezii înainte de meciurile de rugby înainte de fiecare pornire a mașinii. E o trăire pur bărbătească, în care testosteronul și motorina se combină într-un circuit comun. Motorina. Hulită, golită din venele industriei auto, sleită de forțe după cruciada ecologiștilor, își flexează bicepșii în camerele de ardere ale gladiatorului. Se dezlănțuie în cei 3 litri ai inimii V6 și arde cu un strigăt brutal, dând un imbold de 600 Nm vilbrochenului.

Senzații americane autentice

Dacă culci pedala la plecarea de pe loc, fii pregătit să corectezi din volan traiectoria. Dacă e ud pe jos, nu culca pedala până nu schimbă cutia ZF treapta a patra. Oricum ai lua-o, yankeul ăsta trezește simț după simț, până când ajungi să te conectezi total cu el. Dacă îl iei ușor, schimbă la 1500 rpm, satisfăcut ca un pisoi care a vărsat vaza cu flori. Și niciodată n-o să-l simți subturat, pentru că sunetul e ireal de înalt. De fapt, ai momente în care te trezești lovind cu degetul, de control, turometrul, suspectându-l că trișează. La fel, și ecranul computerului de bord, care indică un consum urban de numai 11 l/100 km în București.

De îndată ce evadezi pe drumuri sătești, rămâi pe la 6 l/100 km, dacă nu ieși din litera ceaslovului Poliției Române. Pe drum național urci la 7, în timp ce pilotul automat setat la 130 km/h încremenește consumul la 12 l/100 km. E drept că, la viteza asta, arborele cotit stă sub 2000 rpm în treapta a opta a cutiei, dar zgomotul mare venit din zona hard topului acoperă conversațiile dintre pasageri. Unde mai pui că puntea din față rigidă te obligă să corectezi des din volan, ca să menții traiectoria rectilinie.

Prin vaduri, ca peștele în apă

Plus că demultiplicarea direcției e mare, ca să nu-ți sară volanul din mâini pe șleaurile din off-road, acolo unde Gladiator strălucește cu atât mai mult cu cât îl umpli mai tare de noroi. Pentru că are punte posterioară de Ram 1500, trece prin vaduri de 76 cm adâncime și vine cu reductor de turație. Iar după ce ți-ai făcut de cap, pui furtunul la interior și cureți totul fără teama că intră apă pe lângă butoane sau se îmbibă tapițeria. Firește, apoi îl scoți la cărat, ajutat de bena de 2,22 m2, cu margine de încărcare înaltă de 89 cm.

 ➡ Vizitează aici pagina modelului! 💡

Iar acum, după ce m-am străduit să te conving că ai de-a face un monstru fără scrupule, îți dau lovitura de grație. Interiorul, deși rezistent la apă, e atât de frumos finisat, cu materiale atât de bune, încât pare că ai ajuns într-un hotel de 5 stele înfipt în vârful muntelui. Imitație de piele cusută pe bord, tapițerie de calitate, displayuri de ultimă generație și cauciuc în toate zonele pentru depozitare. Mașina asta surprinde plăcut din toate punctele de vedere.

 

Verdict AutoExpert

Verdict Bogdan GrigorescuTatăl pick-up-urilor cere atenție la condus din cauza gabaritului mare, dar te recompensează cu trăiri venite din altă lume.

 

  • Senzație de indestructibilitate
  • Motor excepțional: puternic, economic, excelent armonizat cu transmisia
  • Spațiu interior mare
  • Preț decent raportat la ofertă
  • Trebuie să te obișnuiești cu dimensiunile uriașe.
  • Parbrizul aproape vertical și hard topul produc zgomot la viteză mare.
Date tehniceJeep
Model Gladiator 3.0D V6 AT8 4×4 Overland
Motor/nr. cilindriturbodiesel V6
Cilindree (cm3)2987
Putere maximă/turație (CP/rpm)264/3600
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)600/1400–2800
Tracțiuneintegrală
Cutie de vitezeautomată, 8 trepte
L × l × h (mm)5591 × 1894 × 1905
Ampatament (mm)3488
L × l benă (mm)1531 × 1442
Masă la gol (kg)2403
Accelerație 0–100 km/h (s)8,6
Viteză maximă (km/h)177
Consum mixt (l/100 km)9,5
Emisii CO2 (g/km)248
Preț (euro)71.740

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top