Producătorul chinez de mașini electrice Nio, deja prezent pe piața europeană, a dezvăluit modelul ET9 considerat un rival pentru modele germane precum Porsche Panamera sau BMW Seria 7.
În timpul întâlnirii anuale – denumită Nio Day – cu utilizatorii modelelor mărcii, oficialii chinezi au prezentat ceea ce ei numesc o „navă amiral a erei vehiculelor electrice inteligente”. Denumit Nio ET9, modelul are o lungime de 5.325 mm, o lățime de 2.016 mm, o înălțime de 1.620 mm și un ampatament de 3.250 mm, dimensiuni care îl încadrează într-un segment exclusivist al vehiculelor premium sau chiar de lux asemănătoare cu Porsche Panamera; Mercedes-Benz EQS sau BMW i7.
Concurența cu modelele germene de lux nu se oprește la dimensiuni, ci continuă la nivelul confortului și tehnologiei prezentă la bord. Astfel, conform oficialilor chinezi, Nio ET9 adoptă o configurație cu patru locuri, pasagerii beneficiind de așa-numitul „Sky Island”, dar și de „Executive Bridge”. Scaunele din spate ascund nu mai puțin de 24 de noi tehnologii patentate de Nio, spătarul acestora putând fi înclinat până la 45 de grade. În plus, cele șapte parasolare acționate electric pot asigura intimitate printr-un singur click.
Pentru a maximiza confortul, mașina este dotată cu SkyRide Intelligent Chassis System care integrează un sistem de direcție steer-by-wire, roți spate direcționale, dar și suspensie activă.
Chiar mai important, Nio ET9 este primul vehicul produs în China care include o arhitectură de 900 V care asigură o putere maximă de încărcare de 600kW. Grație acesteia, vehiculul poate fi încărcat în doar cinci minute cu energia necesară parcurgerii a 255 km. Asta, desigur, dacă este utilizată o priză care să atingă puterea maximă de încărcare a mașinii. De altfel, în cadrul Nio Day 2023, chinezii au prezentat și stația de încărcare PSS 4.0, răcită cu lichid, de 640 kW.
Totodată, având în vedere că Nio este un pionier în domeniul schimbării automatizate a întregului pachet de baterii, viitorii posesori ai mașinii au posibilitatea de a beneficia de întreaga autonomie – una nedezvăluită încă – după o pauză de doar trei minute la o stație de înlocuire a bateriilor.
Avantajul tehnologiei e limpede și nu este o noutate absolută, el fiind încercat, cu ani în urmă, și de Renault prin proiectul Better Place din Israel. În loc ca șoferii să stea cu mașina la încărcat timp îndelungat pentru o încărcare completă sau măcar câteva zeci de minute pentru una parțială, un braț robotizat schimbă pachetul de baterii descărcat cu unul complet încărcat. Întreaga operațiune este făcută automat, fără intervenție umană. Astfel de stații de schimb al pachetului de baterii există deja în China, sau în state europene precum Norvegia, Germania sau Suedia.
Desigur, toate tehnologiile anunțate de cei de la Nio, dar și altele care vor fi dezvăluite de producătorul chinez mai aproape de debutul livrărilor ET9, prevăzut pentru primul trimestru al anului 2025, au un cost. Directorul executiv al Nio, William Li, a menționat că viitoarea navă amiral a mărcii sale va costa, în China, circa 800.000 de yuani, adică puțin mai mult de 100.000 de euro.
– Nio și EnBW instalează în Germania primele stații de schimbare automată a bateriilor
– Nio ES7: SUV electric cu 850 km autonomie