Porsche Taycan facelift, record pe Nordschleife

Porsche Taycan AutoExpert.ro

Porsche Taycan facelift este deja testat pe șosele, iar o variantă de performanță  a obținut rezultate promițătoare pe Nürburgring.

Lars Kern, pilot de teste la Porsche, s-a întrecut pe sine, parcurgând Nordschleife în doar 7.07,55 minute, la volanul unui Taycan de preserie. Cu acest timp oficial, a fost cu 26 de secunde mai rapid decât în ultimul său tur de record, din august 2022, cu un Taycan Turbo S Sport Sedan cu pachet Performance.

„26 de secunde înseamnă o jumătate de veșnicie în motorsport. Timpul de 7.07,55 minute realizat de Lars pe Nordschleife este senzațional, plasând Taycanul în gama hypercarurilor electrice, a declarat Kevin Giek, șeful acestei serii. Și cu adevărat impresionant e că Lars a obținut aproape același timp în mai multe tururi.“

„Am tras cât de tare am putut, dar asta a fost tot ce am putut face“, a comentat Lars Kern. Experimentatul pilot de curse a avut la dispoziție în exclusivitate Nürburgring Nordschleife pentru tururile rapide din acea zi. Din motive de siguranță, mașina de test a fost echipată cu roll cage-ul și scaunele-scoică obligatorii. În comparație cu recordul din 2022, cu un Taycan Turbo S, timpii sunt semnificativ mai buni, în Schwedenkreuz, cel mai dificil viraj de pe Nordschleife, mașina de preserie fiind cu 25 km/h mai rapidă.

Porsche Taycan AutoExpert.ro

Încă nu există încă date oficiale, dar, pentru a reduce cu aproape o jumătate de minut timpul pe tur al lui Turbo S, sigur are o putere mult mai mare. Așadar, cu posibil peste 1000 CP, acest nou Taycan GT ar putea fi răspunsul mărcii Porsche la Tesla Model S Plaid.

 

Design subtil modificat

Pe lângă noua versiune GT a lui Taycan, mașina standard beneficiază și ea un facelift. Fotografii de la Carwow au văzut-o pe străzi, cu o deghizare superficială, și se pare că modificările stilistice sunt minore, fiind doar un facelift de la mijlocul vieții modelului. Farurile sunt puțin mai mari decât înainte și mai apropiate de bara de protecție, în loc să fie ușor adâncite, ca ale modelului actual. Bara de protecție din față a fost, de asemenea, modificată, având proeminențe noi pe fiecare parte, ceea ce face mașina să semene puțin cu o veveriță care și-a umplut obrajii cu alune înainte de hibernare. Nici pe laterale nu sunt prea multe schimbări, fiind păstrat stilul de coupé al actualului Taycan, iar mai târziu e posibil să apară și o nouă versiune Sport Turismo. Povestea se repetă și în spate, unde noul Taycan arată cam la fel ca actualul. Are în continuare bara de lumini pe toată lățimea, dar există prize de aer noi de fiecare parte a barei de protecție posterioare.

Porsche Taycan AutoExpert.ro

Motoare și baterii

Este posibil ca noul Porsche Taycan să aibă motoare și baterii similare cu ale mașinii actuale, însă nu a fost confirmat încă. Dacă își va păstra motoarele și bateriile, versiunea cu tracțiune spate va avea 408 CP, iar Turbo S, 763 CP. Modelul actual are o baterie de 93 kWh, care permite o autonomie de până la 523 km, așa că pentru noua mașină sunt de așteptat valori similare.

Porsche Taycan AutoExpert.ro

Interior și infotainment

Nu sunt de așteptat prea multe schimbări în habitaclul noului Porsche Taycan. Este posibil să existe câteva opțiuni noi de echipare, dar altceva nu prea s-a confirmat. Noul GT are aceleași scaune-scoică din fibră de carbon precum Porsche 718 Cayman GT4, dar nu se știe dacă vor fi disponibile și pentru versiunea de serie.

Noul Porsche Taycan va fi prezentat în vara acestui an.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top